Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Bleer

Grønne Børn

ddq91
Forum-indlæg: 51
Opskrifter: 1
Område: Nordjylland
Dato: 28/7 2014 12:59

Hej

Jeg ved ikke om tråden er placeret helt rigtigt, men regnede med det var et godt bud da det jo handler om børn :)

Jeg kunne godt tænke mig at høre om nogle af jer forældre har erfaring med stofbleer i stedet for de bleer som man køber i supermarkedet osv. positive og negative ting ved brug af stofbleer frem for de "traditionelle." og så om der er nogen der kan give gode råd til hvordan man lige gør hvis man overvejer at skifte til stof frem for de andre, og hvad med vask af bleerne, hvordan foregår det? er der også forskellige størrelser her, eller er det onesize?

mvh :)
Aida
Forum-indlæg: 40
Område: KBH
Dato: 29/7 2014 08:52

Min mormor har engang lavet noget dør til dør service med sin blebil.

Der er nogle forældre i hendes brochure, der fortæller at børnene er blevet renligere hurtigere, fordi de lettere har kunne mærke når bleen har været våd. Så er der flere der har oplevet forbedringer med deres børns sarte hud, som før har været irriteret pga. engangsbleer, hvilket jeg ikke kan uddybe. Og så er det jo klart at det er bedre for miljøet at genbruge. Endnu bedre ville det så være, også at genbruge vandet ved vask, i et renseanlæg... Eller at skaffe sig et muldtoilet, hvis man ikke lige bor i lejlighed. :D Men det er nok lidt langt at gå.
Her bliver også snakket om forskellige størrelser :)
tat
Forum-indlæg: 222
Område: Sjælland
Dato: 29/7 2014 10:34

RE."erfaring med stofbleer" det kan du kan fucking tro at jeg har.-

bakterie bomber, hvis de ikke koges, er utroligt svære at bruge, jamen piger dog.!-

vil i også til at bruge hjemme strikket menstrutions ble.?-

man kunne også gen bruge baby prutter til biogas.-

mit endelige råd mod våde bleer er, brug tørmælk.!-

Aida
Dato: 29/7 2014 17:34

Hehe, der findes genbruglige stofbind :) Men så ville en sådan menstrutionskop nok være bedre.
ddq91
Dato: 29/7 2014 17:46

jeg vil sige at jeg ihvertfald overvejer det kraftigt, både fordi det er bedre for min søn og miljøet, men også fordi det er herre dyrt med alle de bleer :D

Aida - har du eller din mormor nogle links eller noget til mere info, for jeg syntes det er svært at finde rundt i hvad der er godt og skidt på nettet :D

tat - kan du ikke lige give mig et crash course i rengøringen af stofbleerne :)? måske step by step ;)?

tat
Dato: 29/7 2014 18:36

den her må ikke bringes videre.!-

inkontinente. både unge og borgere på plejehjem og hospitaler, bruger også enorme mængder af papirs bleer, tænk hvad staten kunne spare ved genbrug.!

nødsituation gør sådan.-

et tag i skridtet er bedre end 10 skridt på taget

Aida
Dato: 29/7 2014 19:09

Herre dyrt med alle de bleer: Nogle mener så, at energiforbruget under vask gør, at det alligevel ikke kan betale sig. Hvilket du jo så må finde ud af.

Jeg er ikke sikker på hvad min mormor ville mene, men det her er umiddelbart bare hvad jeg fandt på google ;)

http://www.koogko.dk/shop/cms-kom-i-gang-med-stofbleer.html

De har ovenikøbet en prøvepakke: http://www.koogko.dk/shop/moderne-stofbleer-4s1.html
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 30/7 2014 03:33

Menstrutions kop/bind= menstruations kop/bind ;)

Jeg har ikke forstand på bleer, men har læst om, andre som har været glade for, at de skiftede over til stof bleer til deres børn :)
tat
Dato: 30/7 2014 08:37

nå ja de der pædagog hattedamer, gik de ikke med lilla ble i 70erne, smagte på hinandens, synkron menstruerede, havde kollektiv bækkenløsning, var å så økologiske.-
og ups så var de væk igen.-

jeg har vasket mængder af belortede stof bleer dengang, prøv det lige og bliv kureret.-

husker også "pessaren" den blev vasket efter brug.-

en gang røde kompost orm kan lave de godt sugende og tørre engangs bleer, om til god jord, som der kan plantes grandtræer i, som så med tiden kan blive til næste generations papir bleer.-

var det ikke meget nemmere.-

Aida
Dato: 30/7 2014 08:49

Min mormor fortalte mig, at de først skulle skylles, og så lagde hun dem i edgevand, hvis hun ikke vaskede dem med det samme. Og hvis ikke vaskemaskinen kunne vaske med kogende vand, bør man selv koge dem på komfuret.
tat
Dato: 30/7 2014 11:57

koge lortebleer eller var det mens bleer på komfuret, hvor ulækkert.-

They're coming to take me away Ha Ha
They're coming to take me away ho ho he he ha ha
To the loony bin , with all you can eat, of perscription drugs like thorizine, electric shock and insulin
They're coming to take me away Ha Ha

ddq91
Dato: 30/7 2014 18:55

jeg tror ihvertfald vi giver dem et forsøg nu, og så må vi se hva der sker;)
tat
Dato: 31/7 2014 15:31

pottetræning, før eller siden virker det, øvelse gør mester.-