Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

To streger!

 

Grønne Børn

Sider: << < 1 2 3 4
Mama Sus
Forum-indlæg: 337
Opskrifter: 5
Område: Østjylland
Dato: 13/11 2009 17:24

Ja Polly hvis vi er derude hvor der er stor mangel vil baby naturligvis også mangle, men så ville moderen jo også udvise tegn på mangel af b12 ikke sandt?

Jeg har altid lært at barnet tager det den har brug for og så får mor resten, men kan være jeg tager fejl??
PollyPunk
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: Bornholm
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 13/11 2009 20:28 | Indlæg redigeret den: 13/11 2009 20:29

Mango... Præcis!! Barnet vitamintal vil dog være de samme som moderens..

Jeg er jo hverken læge eller videnskabsmand eller eller...

Men jeg fik at vide at det var en generelt misforståelse at barnet bare drev rovdrift på mors lager...
Men klart man forbruger og har brug for mere af ALT når man bygger denne lille krop i maven

Jeg havde B12 mangel da jeg var gravid... og det var derfor vigtigt for os begge at rette min balance som udgangspunkt...
Normalt har et barn ikke behov for B12 deres første leveår, medmindre mor har været i underskud, derfor er det tilfæledet at man skal give dem et suplement før 1 års alderen i disse få tilfælde som MIT...
Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Opskrifter: 7
Område: Sjælland
Dato: 13/11 2009 22:25

Jeg lærte også idag at hvis man som gravid har forlavt D-vitamin så har man set en tendens til at barnet kan have medfødt diabetes 1! Det synes jeg også er ret vigtigt at tage med i sine tanker når man nu er gravid og vegetar.. det er rigtig vigtigt at have styr på sine vitaminer, nok også derfor at man virkelig bør tage gravitamin!

Mama Sus
Forum-indlæg: 337
Opskrifter: 5
Område: Østjylland
Dato: 13/11 2009 23:44

Okay, men så skal vi så også se på den aktuelle sag vi har i tråden ;-)

Ditte, tager alle de tilskud hun skal og derfor mit beroligende indlæg.