Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Børns vækst

Grønne Børn

Hvid Nerie
Forum-indlæg: 34
Område: KBH
Dato: 5/9 2014 06:44

Er der nogen, der kan gøre sig klog på, hvordan vegansk kost påvirker et barns vækst i forhold til væksten hos et altspisende barn?
Ses der forskelle og hvordan?

Jeg har selv set et interview fra Fruitstock Festival, hvor de interviewede forældre, som for øvrigt var rawfood'ere, fortalte, at deres barn afveg fra normalen ved at være lille, men påpegede så at det for dem var vigtigere at deres barn var sundt end normalt.

Hvad er jeres holdning til det?
kom gerne med både viden og erfaringer.
Inkognito
Forum-indlæg: 287
Område: Andet
Dato: 5/9 2014 08:23

Nerie

Mine børn, som er veganere, følger fint deres højdekurve, men er lidt under gennemsnittet i forhold til vægten. Mor og far er almindeligt bygget med et bmi på 19-20 stykker, så det er nok som det skal være. :)

De andre veganerbørn jeg kender ligger umiddelbart normalt fordelt over og under gennemsnittet af vægtkurven og følger deres højdekurve.

Logisk kan jeg ikke se at der skulle være en forskel - og mine begrænsede erfaringer støtter også op om dette.

Hvad er definitionen på lille? ... Hvis det er at barnet ikke følger sin højdekurve, så kan dette skyldes for lavt kalorieindtag, hvilket er en rigtig skidt ting.
Hvid Nerie
Dato: 5/9 2014 13:34

Inkognito
Hvor gamle er dine børn?
Nej, hvis barnet ellers er dækket korrekt ind ernæringsmæssigt, kan jeg logisk set heller ikke se, at der burde være forskel.
Men animalsk protein, er jo anderledes end vegetabilsk protein, så tænkte, at der måske kunne være noget der... Men ak, jeg er jo ikke diætist ;)
Så vidt jeg husker, var det vægten der var lille, og ikke længden.

JK
Forum-indlæg: 360
Dato: 5/9 2014 18:39

Nu er alm vegansk mad ikke det samme som raw food.....
Hvid Nerie
Dato: 5/9 2014 20:06

JK
Nej, det er det nemlig ikke - også årsagen til jeg nævnte det.
Inkognito
Forum-indlæg: 287
Område: Andet
Dato: 7/9 2014 10:09

Nerie

0, 2 og 7.

Vi er veganere, ikke rawfoodister. :)