Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

12 årig veganer.

Grønne Børn

Mangooo
Forum-indlæg: 10
Område: KBH
Dato: 21/5 2016 11:54

Vil bare lige spørge om der slet ikke er andre veganske børn herinde? Har aldrig mødt en veganer på min alder før og det kunne være meget sjovt at kende nogen :)
Mangooo
Dato: 21/5 2016 11:55

Jeg er forresten 12.
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/5 2016 12:07

Hej og stort velkommen :) jeg synes det er så mega sejt at være veganer så ung, kæmpe respekt herfra :)
Mangooo
Dato: 21/5 2016 12:50

Mange tak (: Det var også svært at overbevise mine forældre.
Mic
Forum-indlæg: 198
Dato: 21/5 2016 14:24

Ja, jeg ku' forestille mig du kom på noget af en opgave med forældrene :D

Men mega sejt gået !ja

Der dukker af og til nogle unge op her på VK, men mig bekendt har den yngste vist nok været omkring 14-15. Desværre smutter de ret hurtigt videre. Måske kan du finde nogle på Facebook.

Nogen der har et par links i ærmet?
Serenity
Forum-indlæg: 1672
Område: Nordjylland
Dato: 21/5 2016 16:02

Velkommen. Nu er du vel opmærksom på at det er vigtigt for veganere at få tilskud med b12 vitamin?
Mangooo
Dato: 22/5 2016 08:36

Ja selvfølgelig (: Jeg har været veganer siden Januar og har også haft en profil på denne side i noget tid (:
Amanda Stampe
Forum-indlæg: 155
Opskrifter: 3
Område: Sjælland
Moderator
Dato: 23/5 2016 12:27

Velkommen og dejligt at høre om dit valg om at blive veganer!

Du skriver bare hvis du har nogen spørgsmål :)
vegetar_carl
Forum-indlæg: 4
Dato: 24/5 2016 21:15

Jeg tænker nogen gange på, om det ikke vil være nemmere at starte som vegetar (der spiser æg og drikker mælk), og så eventuelt tage skridtet til at blive veganer senere, hvis man mener, at man kan klare et liv som vegetar. På den måde virker springet måske knap så voldsomt, hvis man kommer fra et liv med kød.

Bare mine tanker :-)

Vh. Carl.
Zhcoop
Forum-indlæg: 631
Opskrifter: 10
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 24/5 2016 22:28

Altså, min søster startede som veganer/vegetar da hun var 11 år, men det er nogle år siden... og jeg startede da jeg var 18 :P så jeg var lidt langsom, hehe. Men der må da findes flere unge vegetarer/veganere :] ved ikke hvordan ungdommen er nu til dags, men forestiller mig at der findes facebook grupper, instragram og twitter halløj med unge plantespisere...?

Tillykke med bevidstheden om hvad du indtager ^^ det er nice! <3
Ukendt
Forum-indlæg: 31
Dato: 26/5 2016 14:33

Zhcoop: vi unge for det ofte fra internettet/de sociale medier. mange kendte, youtuber, venner, sunde blogger osv osv er vegetar/veganer, hvilket giver os unge en stor motivation gil også at blive det. Når vi læser hvor usundt det er at spise de forskellige dyreprodukter, hvordan de behandler dyrene osv motiverer det os UTROLIG meget! Er venner(folk jeh har kendt før jeg droppede kød) med en del der er veganer, vegetar osv og så følger jeg en del folk som også er, hvilket giver mig endnu mere lyst til at droppe kødet. Mister helt lysten til kød faktisk.

Mangoo, ved ikke om folk der er vokset op vegansk? Kender en der er omkring 20(+/-) som har været veganer en stor del af hendes liv og ellers bare svinget lidt da hun blev ældre, fordi nogen problemer... (Hun er dog veganer nu)
Mic
Forum-indlæg: 198
Dato: 26/5 2016 21:40

Godt tænkt Carl :D

Startede selv på denne måde med først at være vegetar. Det er også lidt mere spiseligt for de omkringstående.

Mangooo
Dato: 4/6 2016 09:35 | Indlæg redigeret den: 4/6 2016 09:36

Jeg har den fornemmelse at alle tror at jeg lige er blevet veganer, men det er altså slet ikke sådan det er xD Jeg har været veganer siden januar, men jeg havde haft tanken i noget tid (Jeg var "næsten" vegetar en måned før det, men mine forældre råbte og skreg af mig hvis jeg ikke spiste kød en sjælden gang i mellem) og jeg kan ikke tåle mælk (jeg hader også æg). Jeg er heller ikke ny herinde. Jeg har haft denne profil i en del tid, jeg spurgte bare om der var andre børn herinde (;
Mangooo
Dato: 4/6 2016 09:38

Så det er ikke noget nyt for mig (; Jeg kan slet ikke huske sidste gang jeg spiste kød.