Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Kød ude, men ikke i hjemmet?

Grønne Børn

brugermavn
Forum-indlæg: 1
Område: KBH
Dato: 27/8 2016 17:34

Godaften allesammen!
Jeg har hørt rigtig godt om denne hjemmeside, og har fået mange anbefalinger, så nu vil jeg gerne have lidt "ekspertviden" :-P
Jeg bor alene med min datter, på snart 2, og vi spiser begge kød. Hun har dog aldrig rigtig været fan af kød, selvom alle omkring hende spiser det. Dog får hun en masse andet godt mad, som indeholder alle de proteiner og vitaminer hun har brug for - så ingen bekymring der! :-D
Jeg vil ikke længere selv spise kød, og den tanke har jeg faktisk haft i lang tid. Når jeg er nede og handle, er det utrolig svært for mig, at købe kødet. Mit spørgsmål er nu: kan jeg godt tillade mig at sige, at jeg ikke længere selv vil have kød i huset, men at min datter gerne må få det alle andre steder (dagpleje, familie osv.)? For jeg vil ikke tage kødet fra hende, når hun er så lille, at hun slet ikke ville kunne forså min begrundelse og holdning. Og når det så er sagt, er det heller ikke ensbetydende med, at hun absolut SKAL have kød uden for hjemmet ;-)
Håber jeg hører fra nogen af jer snart! :-))
Serenity
Forum-indlæg: 1672
Område: Nordjylland
Dato: 27/8 2016 17:46 | Indlæg redigeret den: 27/8 2016 17:46

En reduktion af efterspørgslen på andres parterede ligdele kan jeg kun se som en god ting. Færre dyr som er indespærret -> mindre lidelse -> bedre verden. !ja
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 27/8 2016 19:18

At sige at Jeres hjem skal være kødfrit vil helt sikkert være det bedste du kan gøre for din datter :)
Mic
Forum-indlæg: 200
Dato: 27/8 2016 23:33

Helt enig -alle skridt mod et liv uden kød er super !ja -og hastigheden afgøres kun af ens samvittighed :)
Curator
Forum-indlæg: 649
Dato: 28/8 2016 08:11 | Indlæg redigeret den: 28/8 2016 08:17

Kød ude, men ikke i hjemmet lyder som en fin ide.

Problemet med andre forældre der vil redde verden med deres børn, og slet ikke vil have at de får kød, er at barnet hele tiden skal tænke i rigtigt og forkert, hvilket kan være belastning. Den løsning du vælger har slet ikke dette problem. Barnet spiser jo bare!

Jeg mener ikke at etisk sund grøn kost manglede i mine relativt ubekymrede barneår, det er noget jeg senere har tilvalgt af samvittighed. Derfor er der i mit tilfælde ikke noget som sådan at ønske tilykke over.

Amanda Stampe
Forum-indlæg: 155
Opskrifter: 3
Område: Sjælland
Moderator
Dato: 28/8 2016 15:04

Jeg ville gå for en plantebaseret kost både hjemme og ude :)