Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Vegansk bæbser?

Grønne Børn

Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 2/8 2008 18:27

Lad os antage at man af den ene eller den anden grund ikke kan amme ens barn, så tænker jeg på hvad man som vegan og forældre gør for at give ens barn mad?

Jeg kan umiddelbart ikke finde nogle oplysninger eller vegansk modermælkserstatning..?
Bibbi
Forum-indlæg: 879
Opskrifter: 8
Område: Østjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 2/8 2008 19:22 | Indlæg redigeret den: 2/8 2008 21:06

Hej Polly,

Følgende har jeg sakset fra Anima´s forum:

Hej.

Jeg er gravid og veganer, og har derfor tænkt en del over hvad jeg gør hvis amningen fejler, da man jo netop ikke bare kan erstatte modermælk med plantemælk.

Jeg har ledt længe. Og jeg har fundet det: Vegansk modermælke-erstatning.

Mærket er Similac og varianten hedder Isomil.

Ingredients: 43.2% Corn syrup solids, 14.6% soy protein isolate, 11.5% high oleic safflower oil, 10.3% sugar (sucrose), 8.4% soy oil, 7.8% coconut oil; Less than 2% of: C. cohnii oil, M. alpina oil, calcium phosphate, potassium citrate, potassium chloride, magnesium chloride, sodium chloride, ascorbic acid, choline chloride, L-methionine, taurine, ascorbyl palmitate, ferrous sulfate, m-inositol, mixed tocopherols, zinc sulfate, d-alpha-tocopheryl acetate, L-carnitine, niacinamide, calcium pantothenate, cupric sulfate, thiamine chloride hydrochloride, vitamin A palmitate, riboflavin, pyridoxine hydrochloride, folic acid, potassium iodide, phylloquinone, biotin, sodium selenate, beta-carotene, vitamin D3 and cyanocobalamin.

Her er et link. Man kan dog ikke få det sendt til danmark fra deres shop, men hvis man søger på google kommer der en masse frem. Også steder hvor man kan købe det.

http://similac.com/baby-formula/
http://similac.com/baby-formula/similac-isomil-advance

Næringsfakta:

Serving Size: 5 fl oz
Servings Per Container: Approx 19

Amount per 100 Calories

Calories Total 100

% Daily Value+

Total Fat 5.46 g

Sodium 44 mg

Potassium 108 mg

Total Carbohydrate 10.3 g

Protein 2.45 g

% Daily Value

Vitamin A 300 IU

Vitamin C 9 mg

Vitamin D 60 IU

Vitamin E 1.5 IU

Vitamin K 11 mcg

Thiamin (B1) 60 mcg

Riboflavin (B2) 90 mcg

Niacin (B3) 1350 mcg

Vitamin B6 60 mcg

Folate,Folic Acid,Folacin 15 mcg

Vitamin B12 0.45 mcg

Biotin 4.5 mcg

Pantothenic acid 750 mcg

Calcium 105 mg

Iron 1.8 mg

Phosphorus 75 mg

Iodine 15 mcg

Magnesium 7.5 mg

Zinc 0.75 mg

Selenium 1.8 mcg

Copper 75 mg

Manganese 25 mcg

Chloride 62 mg

Water 133 g*

Linoleic Acid 1000 mg*

Choline 12 mg*

Inositol 5 mg*

Jeg har lige købt en dåse med lidt over 1 kg for 240 dkkr inkl fragt til dk. Det er lidt pebret, men jeg vil nødigt stå i en situation hvor jeg bliver nødt til at give mit barn noget med komælk.

Sidst redigeret af Cecilie (2008-07-19 21:56:09)

Marianne
Forum-indlæg: 404
Opskrifter: 3
Dato: 5/8 2008 12:07

Jeg har også haft købt vegansk modermælkserstatning fra usa, endda fra onde nestle. skriver med en hånd, da jeg just sidder og ammer. det har derfor ikke været noget problem for mig, og jeg skulle bare bruge lidt til at røre i grøden. sundhedsmyndighederne i dk har ikke godkendt nogle veganske mærker, og derfor kan de ikke købes her. men om det er fordi de har undersøgt dem og fundet problemer, det ved jeg ikke. det ville jeg nok lige undersøge, hvis jeg skulle basere hele hendes kost på det.
Katja Ivalu
Forum-indlæg: 913
Opskrifter: 14
Dato: 14/11 2008 08:53

Hej i tråden !
For ca. 3 år siden kunne man bestille noget der hed "prosobee" på apoteket, det er baseret på soja !
Mener også man kunne få noget der er baseret på majs !