Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Højstole uden læder

Grønne Børn

Ildflue
Forum-indlæg: 252
Område: KBH
Dato: 17/3 2010 13:58

Hej.

Dette er mere ment som en oplysning end egentlig diskussion.

Hvis man er interesseret i en designer-højstol der vokser med barnet, følger der tit en læder-strop med bøjlen man bruger før barnet kan sidde uden bøjle (den der skal være mellem benene).

Tripp-trapp stolen fra Stokke kan nu fås med en mere eller mindre elegant plastik-bøjle-ting.

Leanderstolen (som er voers favorit) kan kun købes med læder-strop. Men vi rettede henvendelse til fabrikken (meget enkelt, bare gennem den kontaktmail der er på deres hjemmeside) og forklarede vores etiske problem, og spugte om vi kunne få en bøjle uden læderstrop. De var meget venlige og vi fik af vide at det intet problem var, hvis vi bare fortalte hvor vi ville købe stolen, så ville de sende en bøjle uden læder-strop dertil.
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 17/3 2010 14:18

Øhmm selve bøjlen på triptrapstolen er da lavet af træ og behandlet så den har samme farve som stolen og stroppen er i nappa?

Den plastik-plade man kan købe ekstra til ryggen, køber man jo normalt et pude/stof-kit til, så er det sikkert mere smart at kigge på?
Ildflue
Dato: 13/4 2010 11:28 | Indlæg redigeret den: 13/4 2010 11:30

Jeg tror du misforstod mit indlæg.

Plastikpladen du snakker om til ryggen, er som du selv siger, i stedet for en pude. Det er ikke dét der er "problemet"... "Problemet" er at der er læder-stropper på stolenes bøjler. Jeg har fundet ud af at de kaldes skridt-seler.

Tripp-Trapp stolen er oftest med læder-skridt-sele. Nappa er da også læder? Min lille google-søgning fortalte mig at det var noget blødt læder... Bøjlen er selfølgelig af træ i disse tilfælde (Både stokkes og leanders stol).

Det jeg snakker om af plastik til Stokkes Tripp Trapp stol, er dette nye halløj, som erstatter bøjlen (af træ) og skridtselen (af læder)... (se bort fra at der faktisk også er plasik-rygstøtte på billedet): http://www.stokke-highchair.com/da-dk/tripp-trapp-highchair/accessories/tripp-trapp-baby-set.aspx

-Mette-
Forum-indlæg: 390
Dato: 18/4 2010 06:50

Vi har en trip trap kopi fra baby-sam. Den kom med en "stof sele". Ikke noget læder.

Med dejligt at Leander fabrikken var så medgørlige :)
Knoldselleri
Dato: 18/4 2010 09:42 | Indlæg redigeret den: 18/4 2010 09:49

Nappa er kunstlæder :O)

Okai jeg googlede osse "nappa" og kan se der er forskellige beskrivelser af hvad det er....

Men den skridtsele på vores stol er helt sikkert kunstig læder, da det tydeligt fremgår at produktet er vævet med tråde :)

Jeg kan også se at de har fået nye design på ekstra-baby-kittet, og det er mildest talt ikke for kønt ;)

Ildflue
Dato: 21/4 2010 18:16

Jeg kan også se at de har fået nye design på ekstra-baby-kittet, og det er mildest talt ikke for kønt

True, that...

Nice at nappa er kunstlædder. Så er verden måske ikke så ond og svær alligevel... :)
lullu
Forum-indlæg: 1010
Dato: 21/4 2010 18:52

Nappa kan også godt være noget ekstra blødt læder, i følge det jeg så på nettet. Det virkede heller ikke som kunstlæder, da jeg så stolen den anden dag i en forretning, men så ikke lige efter, da vi var der for at se på sofaer :D
Revati
Forum-indlæg: 55
Område: Århus
Dato: 27/8 2010 08:49

Så har jeg skrevet til Leander og spurgt om det samme og fik som svar, at de kun havde læderstroppen. Øv! :(
Knoldselleri
Dato: 27/8 2010 12:22

Ja jeg beklager osse.... Jeg skrev til et firma der havde nappa-futsko og det var rigtig læder.

Det har bare altid været et skældsord der hvor jeg kom fra ifht kunstigt læder (jepjep de forstår ikke at det er et plus)

Så jeg tror det er en meget bred betegnelse. Sorry!

Men på de gamle tripptrapp stole er remmen altså kunst læder :) Og hvis ikke er den under alle omstændigheder på vores.

KirstinRasmussen
Forum-indlæg: 15
Område: Nordjylland
Dato: 11/5 2014 11:10

Hvad med at finde en brugt triptrap stol og få den uden læder strop og få en strop syet til, istedet for den af læder?