Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

.... Og hvad skal barnet hedde?

Grønne Børn

Sider: << < 1 2 3 4 > >>
Katala
Forum-indlæg: 27
Område: Nordjylland
Dato: 29/7 2010 18:56

Min datter hedder Zoe, hendes far er englænder så det skulle være et navn der lød rimeligt ens på både dansk og engelsk. Desværre lykkedes den plan ikke helt. Hun bliver kaldt mange mærkelige ting; Sui, Sooo, Soi, So-e, det udtales altså S-Å-W-I.
Det er i hvert fald noget at tage i betragtning, når man vælger et utraditionelt navn... medmindre man synes det er fedt at rette på folk ;)

Mine favoritter til evt. kommende børn:

Piger:
Lola
Rose

Drenge:
Caleb
Tristan
_Mia_
Forum-indlæg: 601
Opskrifter: 7
Område: Sjælland
Dato: 31/7 2010 07:18

Vi havde virkelig svært ved at finde på drengenavne, men min søns far fandt på Julius, og det kunne jeg godt lide. For mig er det vigtigt, at navnet ikke er for underligt/sjældent, men heller ikke for brugt. Det er ikke fedt at gå i en klasse, hvor andre hedder det samme, men det er heller ikke fedt at skulle stave sit navn for andre hele tiden.. I øvrigt kan jeg godt lide naturnavne eller andre navne med en flot betydning.
Elva
Forum-indlæg: 67
Opskrifter: 3
Område: KBH
Dato: 31/7 2010 15:38

Min liste til børnenavne, hvis der engang skulle komme nogen:
(Sjovt, at vi har nogle af de samme Luna.)

Pigenavne: (De øverste 5 er mine yndlings pigenavne indtil videre.)
Silja
Ofelia eller Ophelia
Mira
Frøjdis eller Fröjdis
Sif
Idun
Ragnhild
Saga
Siri
Lilje
Så kommer måskerne, dem jeg har haft på listen, men som jeg er gået lidt væk fra igen:
Asynje
Silke
Nælde
Dina
Tilde

(Der har sikker været flere, men dem husker jeg ikke lige nu.) Jo der er flere navne jeg kan lide, men som er for tæt på - altså navne på veninder eller familie, som derfor føles som de personer og ikke som en lille ny. F.eks. Lærke, Luna og Freja/Freya.

Drengenavne:
Elias (mit yndlings drengenavn indtil videre.)
Noah (Det der kommer lige efter Elias i yndlings.)
Valdemar - men vil helst ikke have at folk så forkorter det til Valde!
En gang kunne jeg rigtig godt lide Tjalfe, men er blevet lidt i tvivl.
Sebastian
Jonathan
Malte
Aske
Kan egentlig også godt lide navnet Benjamin, men har engang haft en kæreste med det navn, så det vil være underligt, men kan stadig godt lide navnet.
ML
Forum-indlæg: 6
Dato: 2/8 2010 09:12

Mange gode forslag, men slet ikke nok børn til at få brugt dem alle!

Vores drenge hedder Conrad og Hector. To ikke særlig brugte navne, men som vi egentlig bare har valgt fordi vi synes om dem, ikke fordi vi har tænkt så meget over betydningen eller hvem der ellers hedder det. De er forholdsvis internationale, noget vi også har haft med i overvejelserne.
Hvis/når vi får et tredje barn (den yngste er kun1 mnd så der går nok nogle år) skal vi have fundet et drengenavn til. Hvis det bliver en pige bliver det en Daria eller Nesta.
Fornavnet skal selvfølgelig også passe til efternavnet og i vores tilfælde skal de derfor være forholdsvis korte da vi har to lange efternavne.
AllanPost
Forum-indlæg: 91
Dato: 16/8 2010 08:49 | Indlæg redigeret den: 16/8 2010 08:57

1. Lasse
2. Vilfred
3. Pelle
4. Ronja
5. Rosa
6. Flora eller Fiona

De tre første er født, håber nr 4+5 bliver et sæt tvilinger.
:-)

Hvorfor?
Det har jeg ikke tænkt så meget over...Kan godt lide navne som er relativt lette at genkende og evt stave. Helst ikke noget religiøst. Og når jeg læser mine forslag tror jeg egentlig også at de allesammen er "gode gamle danske navne" Og jeg mener dansk på den fede måde :-)

Hvem har bestemt det?
Det har jeg i samarbejde med mødrene til de tre første. De næste er fra min egen frie fantasi :-)
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 16/8 2010 09:20 | Indlæg redigeret den: 16/8 2010 15:46

Hehe - Tilla betyder ikke dåseåbner på ungarsk - Et af de mest populære drenge navne i ungarn er Attila - hvilket hendes far også hedder - men aldrig bliver kaldt ;) Deraf min idé....
Men jeg tror ikke hun kommer til at hedde Tilla - Da det bliver for tæt på hans navn...

Jeg synes godt man trods et specielt navn selv kan skabe sin identitet.

Vi kunne godt have valgt at stave Satya anderledes feks Satja eller Sadia - men så syntes vi var ikke helt det var det samme :) Hun hedder også Sofia til mellemnavn, så det kan hun jo osse vælge at bruge (indtil videre er det dog kun hendes moder der bruger det - typisk?)
Veganissen
Forum-indlæg: 214
Område: Odense
Dato: 17/8 2010 13:17

Sjov tråd. Jeg har tit tænkt på hvordan andre mon valgte navne til deres børn.
Vi valgte at vores børn skulle have navne som er gode på dansk, men som samtidig er gode hvis de vælger at rejser lidt udenfor landets grænser (og det håber vi da for dem). Hedder selv line og det er ikke så praktisk, udenfor norden....
Vores valg endte meget klassisk på:
Alexander
Sebastian
Jonathan Samuel

Ja det blev så lige til to navne til den yngste... Så har han jo lidt at vælge imellem ;)
MissMuffin
Forum-indlæg: 54
Opskrifter: 9
Område: Nordjylland
Dato: 17/8 2010 13:49

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg skal have børn, men skal jeg har jeg helt sikkert nogle navne jeg kan li.
For mig er det eneste der betyder noget om jeg kan lide navnet og om det passer til den lille skønhed der måske kommer ud af min mave...

Pige:
Daisy(Favorit)
Medina
Liv
Tia Maria

Dreng:
Jonathan (Favorit)
Tristan
Nor

Jeg er også vild med Sebastian og Sylvester, men det hedder mine brødre, så det dur ikke:)
Selv hedder jeg Sabina, så vi har altid udgjort de 3 S'er... Lidt kikset, haha...
Revati
Forum-indlæg: 55
Område: Århus
Dato: 25/8 2010 10:11

Jeg synes Satya er sååå smukt, og jeg kender flere med børn der hedder det. Vi ville også have et sanskrit-navn med en smuk betydning til vores søn da han blev født. (Vi er Hare Krishnaer, så det er måske ikke så underligt.) Jeg ledte og ledte, for i tillæg til at det skulle have en fin betydning, skulle det ikke være for mærkeligt på norsk og dansk, og også gerne kunne udtales på engelsk. Vi endte ved Kiran, som betyder lysstråle eller udstråling på sanskrit, og som minder meget om det irske drengenavn Keiran. Kiran var ikke godkendt som navn i Danmark, men det er det nu ;) (Og det var altså min mand og jeg der bestemte det sammen.)
Knoldselleri
Dato: 25/8 2010 19:40 | Indlæg redigeret den: 25/8 2010 19:41

Revati.... Bor de i Danmark?
Satya var den 5. registrerede med navnet og kan se der kun er 4 nu.
Men den 1. der fik navnetregistreret i DK, de andre skulle være tilflyttere.

Satya var heller ikke godkendt, men det blev det efterfølgende, der for 2 år siden.
Dog kun som pigenavn, hvilket er lidt sjovt fordi det mest er et drengenavn :)
Pernille
Forum-indlæg: 283
Opskrifter: 8
Område: Andet
Dato: 25/8 2010 20:42

Lin, Nynne og Isa mangler under pigenavne! Drengnavne: Louis (:
Revati
Forum-indlæg: 55
Dato: 26/8 2010 13:18

Polly, en af dem bor i Danmark. Men hendes mor er ikke dansker, og de har boet flere forskellige steder, så hun har nok fået navnet mens de boede et andet sted. Ellers kender jeg en i England og en i New Zealand der hedder Satya. Også piger.
nadia0604
Forum-indlæg: 9
Dato: 7/9 2010 12:39

Jeg hedder Nadia men udtales Nardja. Alle som ikke kender mig kalder mig selvfølgelig Nadja for det er det navn man er mest vant til i Dk. I alle andre lande siger folk mit navn rigtigt. Men det har været møg irriterende altid at skulle rette folk, men ville ikke undvære mit navn :) Mit navn er russisk og har læst et sted at det betyder håb. Jef fik det fordi mine forældre havde set zarens kurér (film) og der var vist en meget sød Nadia i den film :)
Derudover hedder jeg også Lærke Lin og det mest kedelige efternavn: Jensen!!!!
Mine søskende hedder Robin bjørn og min søster Silke camille Lin. Jeg synes at mine forældre var gode til det med navne :)

Mine børn skal hedde( mine ynglingsnavne) Lotus, Elva, Flora, Fiona, Elvira, Siri
Drengenavne: Seif, skye, og ???? Jeg synes at det er svært at finde på drengenavne

Satya er et rigtig flot navn:)
CLJ
Forum-indlæg: 85
Dato: 7/9 2010 20:13

Jeg har Sofia og Lina :)

Jeg ville gerne have nogle smukke navne, som ikke var alt for brugt i DK :)
Mie
Forum-indlæg: 77
Dato: 18/9 2010 07:51

Jeg kan godt lide:
Latika (Pigen fra Slumdog Millionaire)
Sierra

:-)
MorLiv
Forum-indlæg: 179
Opskrifter: 2
Dato: 18/9 2010 13:29

Jeg vidste den dag jeg blev gravid at hvis det var en pige skulle hun hedde Liv...

Og her står jeg idag med den skønneste Liv-pige... :)
<3
Jeg selv hedder Line, og tilsammen må vi jo give en Liv-Line... høhø :P
Sif
Forum-indlæg: 39
Område: Østjylland
Dato: 11/10 2010 19:23

Har du bestemt dig for hvad den lille skal hedde Polly? :)
CamillaStormont
Forum-indlæg: 202
Opskrifter: 1
Dato: 12/10 2010 07:41

Hvis jeg engang... om 50-60år skal have børn imod alle forventninger xD.

Så vil jeg have en pige der hedder Charlie, er total fan af det navn! :o)
Og en dreng der hedder Jonatan eller David! :o)
Knoldselleri
Dato: 12/10 2010 08:07 | Indlæg redigeret den: 9/11 2010 20:44

Sif.... Ja jeg tror den er ved at være der efterhånden.

Vi har begge besluttet et navn, som den anden ikke har nedlagt veto imod :D

Så tror hun kommer til at hedde: Salma Siv eller Siv Salma

Jeg ved ikke helt hvad jeg selv vil bruge mest...
Stjernestøv
Forum-indlæg: 847
Dato: 12/10 2010 09:49

Det er da også nogle søde navne!! :D Begge to (;
Sider: << < 1 2 3 4 > >>