Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Mors vægt?

 

Grønne Børn

PollyPunk
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: Bornholm
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 19/8 2010 21:19

Et hyppigt spørgsmål i de der graviditets debatter er "Hvor meget har du taget på?"



Personligt er det ikke noget jeg har gået så frygteligt meget op i denne gang, da jeg stille og roligt fik tabt alle 23 kg igen og mavehuden strammede sig tåleligt op med tiden.

Men der sidder altså disse damer og klager sig over de 4 kg de har taget på i midten af graviditeten, hvilket for mig at se ikke er noget at bekymrer sig over, da jeg sidste gang havde taget 15 kg på omkring midtvejs og denne gang KUN 8,2 kg

Så jeg vil da spørger damerne herinde om det samme....?

Hvor hurtigt har I taget på i graviditeten og hvor hurtigt har I tabt jer efterfølgende?
Katja Ivalu
Forum-indlæg: 913
Opskrifter: 14
Område: KBH
Dato: 19/8 2010 21:39 | Indlæg redigeret den: 19/8 2010 22:58

Først og sidste gang var jeg stor som en hval og tog omkring 23 kg på, mine ben var som molepæle og når man lavede tryktesten ved anklerne var der et tydeligt mærke efter !

De 2 mellemste graviditeter tog jeg omkring 13-15 kg på og var derfor self. en del mere smidig :)

Jeg har dog ikke været på en vægt løbende under hver graviditet, så ved ikke hvornår kiloene har sat sig....

Men syndes også hele graviditet ræset tit bliver kørt ud i extremerne (af kvinderne)

Jeg er ved at være tilbage til min basis form nu 2 år efter sidste fødsel, kunne dog godt have været det noget før, men jeg stoppede først med at amme for 3-4 md siden og mit madindtag har derefter normaliseret sig :)
Acai-Maria
Forum-indlæg: 1689
Opskrifter: 7
Område: Sjælland
Dato: 20/8 2010 01:08

Ved min første graviditet nåede jeg op på 72kg og havde derfor taget 12 kg på. Ved anden graviditet nåede jeg op på 69 og havde også taget 12 kg på. Begge gange tabte jeg mig hurtigt og mere ned jeg havde taget på pga motion og amning. Her sidst pga jeg blev vegetar. Nu er jeg allerede op på 68kg og har taget 12-13kg på og har stadig en måned tilbage, så mon ikke jeg når op på de 70kg igen;) Jeg har taget løbe skoene med, og regner med at begynde så småt med at løbe når lillesøster er en 6 uger gammel ca, hvis jeg har det ok, og sålænge det ikke har nogen effekt på mælken ;)

jeg havde da også taget 8kg på midt i graviditeten hvis ikke mere.. synes det gik ekstremt hurtigt med vægten denne gang;)



Andreas&Joy
Forum-indlæg: 24
Område: Sydjylland
Dato: 21/8 2010 11:54

Jeg er 27 + 4 uger henne. og jeg har taget 16 kg på.

Men jeg har så os fået at vide til scanning at han er godt med og umildbart har jeg ikk eksta vand i kroppen.
og jeg har kun taget på om mave og hofter.
KreaMor
Forum-indlæg: 3
Område: Fyn
Dato: 21/8 2010 20:13

Under min Første graviditet tog jeg 30+ kg på :$ og min plan var at smide de kg. når jeg stoppede med at ''fuldtids amme'', altså når hun begyndte at spise selv ....meeeeeeeen så ville skæbnen og min strålende frugtbarhed at jeg blev gravid igen da min datter kun var 3-4 mdr. gammel og det fandt vi først ud af da hun var 6-7 mdr. gammel! Så mellem de to graviditeter nåede jeg ikke at tabe mig, men kostomlægning gjorde at jeg ikke tog så meget på (jubel), så nu er min Søn snart 7 mdr. og jeg har tabt 15 kg på de sidste 2 mdr. uden at være på kur, bare ved at spise sundt ...meget sundt! Så når jeg er færdig med at ''fuldtids amme'' så håber jeg denne gang naturligvis at smide resten og gerne lidt mere til :D ..og eftersom at jeg har forladt barnefaderen, så ser det ikke ud til at der kommer en 3'er :D
_Mia_
Forum-indlæg: 601
Opskrifter: 7
Område: Sjælland
Dato: 22/8 2010 21:24 | Indlæg redigeret den: 22/8 2010 21:26

Hej KreaMor!

Velkommen på denne side :) Hvis du har lyst til at møde nye mennesker, må du endelig deltage i nogle fællesspisninger, vi er mange, der har børn, og det er altid så hyggeligt.. Ellers håber jeg i hvert fald, at du bliver inspireret af at læse her :)



Jeg tog selv 14 kilo på under graviditeten og tabte dem hurtigt, efter jeg havde født.