Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Du ved du har et veggie kid når....

Grønne Børn

Sider: << < 1 2 3 > >>
sax
Forum-indlæg: 374
Område: Nordjylland
Dato: 16/12 2011 19:03

"Far, det vigtigste er ikke hvad andre spiser. Det vigtigste er hvad man selv spiser. Og det aller vigtigste er at man har et godt liv." - Sebastian, 7 år.
Har indset hvor meget tid hun spil
Forum-indlæg: 103
Område: KBH
Dato: 16/12 2011 20:41

Nåååee, hvor er det kært.
Sådan Polly, Roxy og Sax(Og sebastian! Det er jo bare så sandt!)! Håber I er stolte og roser dem til skyerne:)
sax
Forum-indlæg: 374
Område: Nordjylland
Dato: 28/1 2012 07:16

Du overhører dit børnehavebarn lege at hun spiser hummus i børnehaven.

Din søn fra 1. klasse har sin helt egen planche om hvad der er sundt/usundt at spise, som er noget anderledes en resten af klassens. (Og super fedt at læreren har ladet ham lave sin egen, da resten af klassen havde lavet en fælles.)
Ildflue
Forum-indlæg: 252
Dato: 28/1 2012 13:57 | Indlæg redigeret den: 28/1 2012 14:05

Når børnehaven taler om hvad man får fra forskellige dyr og spørge "Kan man også spise en ko?", hvortil ens barn bryder ud i latter, ryster på hovedet og siger "Du pjatter. Man kan ikke spise en ko!" og griner videre...

Når barnet bliver spurgt om det vil have nødder og svarer "Kun mandler og cashew, så... Dem elsker jeg."

Med jævne mellemrum udbryder "Jeg ELSKER gudi the" (Oversat: Jeg elsker urtethe)

Når spørgsmålet (fra en gæst) "Vil du have kød?" får barnet til at smide sig på gulvet og råbe "NEEEJ!!! Jeg vil ha brøøøød... Snøft. og gulerødder. Og kage? Er der kage?"

Når barnet udbryder "Jeg vil kun have sort chokolade".

Man må betale for en basilikumplante, rippet for blade, fordi ungen har spist alle bladene mens vi kørte rundt i Netto...
The_veggie_teen
Forum-indlæg: 156
Område: Østjylland
Dato: 28/1 2012 14:15

Ildflue: Ahaha.. Er færdig af grin nu. (:
Hvor er det sødt.
Klidmonsteret
Forum-indlæg: 1150
Opskrifter: 11
Område: Århus
Dato: 28/1 2012 16:52

Det lyder som en cool lærer, Sax...

:D
Klidmonsteret
Forum-indlæg: 1150
Opskrifter: 11
Dato: 28/1 2012 16:54 | Indlæg redigeret den: 28/1 2012 18:30

Hvor lyder hun/han(?) skøn Ildflue :D
Ildflue
Dato: 2/2 2012 21:23

Takker. Ask er også en skøn dreng.

I dag spurgte jeg ham hvad ham ønskede sig (fordi vi forsøger at overbevise ham om, at man kan sælge sin sut for en gave). Så svarede han: Jeg ønsker mig salat. Og to både.
AnneP
Forum-indlæg: 10
Dato: 22/3 2012 08:51

Når ens 2 årige ser nogle vindruer og begejstret spørger om det er bønner:-)
Karat
Forum-indlæg: 670
Opskrifter: 9
Område: Sydjylland
Dato: 22/3 2012 14:56 | Indlæg redigeret den: 22/3 2012 14:57

Når ekspedienten bruger som salgsargument, at en af vinterjakkerne i butikken er bedst fordi den har ægte dun, og min datter kikker undrende på hende og siger "Jeg er ikke en fugl, så jeg har ikke brug for fjer! Har du ikke jakker uden rester af døde dyr?"
Ildflue
Dato: 23/3 2012 15:41

Når ungen på 3 kigger på alle blomsterne, der f ved at spire op af jorden og begejstret siger: se mor! Se alle de grøntsager der kommer!
Lonep
Forum-indlæg: 24
Dato: 23/3 2012 17:17

Hahaaah!!! Vidunderlig tråd :D

I har nogle fantastiske unger!!! Godt gået hele vejen rundt!
Karat
Dato: 7/4 2012 19:20

...når I sidder og ser en tv-udsendelse, hvor de snakker om at skulle have lam til middagen fredag, og din datter undrende spørger, hvorfor de vil have et lam med, når de skal holde middagsselskab :D
himmelsmil
Forum-indlæg: 68
Område: Odense
Dato: 16/4 2012 19:02

Ja, det her er godt nok mig selv der sagde det som lille, hvor jeg endnu ikke var veggie, men alligevel - allerede dér var tankegangen der...
Jeg er 4 år, har fået lus.
Min mor: Anna, nu skal vi altså vaske og kæmme dit hår, så de lus forsvinder.
Mig: Mor, hvad er lus?
Min mor: Det er sådan nogle små dyr der bor i håret.
Hun skal lige til at kæmme mig, men jeg udbryder straks (næsten grædende):
NEEJ! Hvor skal de så bo?

I gråd blev jeg dog vasket og kæmmet for lus, men kan huske at jeg faktisk synes det var synd for dem.. :( :$
Karat
Dato: 21/8 2012 07:06

Når du under madlavningen forgæves forsøger at skjule, at du koger broccoli, fordi du har glemt at handle og ikke har andet tilbehør til aftensmadens linsedeller og kartofler, men din datter alligevel opdager det og stjæler skålen med kogt broccoli hen foran fjernsynet, hvor hun lige hyggesnacker det hele...

Når dit barn begejstret udbryder, at hun æææælsker broccoli - ikke kun fordi det smager godt, men også fordi det ligner små træer :D
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/8 2012 10:10

Karat: Herligt! :D Sådan et veggie kid vil jeg også ha'!
Julle
Forum-indlæg: 29
Dato: 23/8 2012 15:26

Når man går forbi et køleskab i Irma, hvor der hænger et KÆMPE makabert stykke kød (nærmest en hel ryg) og nevøen spørger, hvad det er og jeg svarer: "det er et dødt dyr som nogen har tænkt sig at spise" og han svarer "Faster, dyr er vores venner og vi spiser jo ikke vores venner"!
AnneP
Forum-indlæg: 10
Dato: 26/8 2012 08:00

Når man snakker med manden om hvad man skal servere til frokost for nogle venner og ens 3 årige søn udbryder: hmmm måske hummus
-Nanna91-
Forum-indlæg: 409
Opskrifter: 23
Dato: 27/8 2012 14:56

simpelthen en fantastisk tråd!
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 31/8 2012 16:06

Karat, din datter er for awesome!