Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvem er I?

Grønne Børn

Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 28/1 2009 09:03 | Indlæg redigeret den: 28/1 2009 09:07

På vores facebook-gruppe er der en tråd der hedder: Hvem er I?

Den vil jeg gerne overfører hertil...

Så jeg vil starte med os....

Vi har Satya fra 7. juni 2008

Paw er pædagogmedhjælper i en vuggestue/børnehave i Vanløse hvor vi bor...

Personligt har jeg lavet mange forskellige ting. Jeg har tit været arbejdsløs, da beskæftigelsen i Randers og på øvrige djursland er meget lav...
Men jeg har arbejdet en del som tjener, operatør på en dimsefabrik om natten, forsørget mig selv på sultegrænsen som billedkunstner, været pædagogmedhjælper, lavet pommesfrietes i et drivhus OG været aktiveret og slavet den til underbetaling for Randers kommune dvs lavet europapaller, lagner til felthospitaler til 26 kr. i timen

Ellers gør jeg altid en ekstra indsats i en god sags tjeneste...

Vi er vegetarer, men spiser MEGET sjædent æg eller mælkeprodukter...

Jeg blev vegetar som meget ung, da jeg ikke kunne lide at spise kød, men de æstetiske, humane og miljømæssige årsager er dukket stille og roligt op med tiden, i starten var det slet og ret fordi jeg var \\\"kræsen\\\"...

Paw blev vegetar første dag han mødte mig, han havde dog flirtet med ideen om det, allerede fra var barn... Så det er ikke noget jeg har tvunget ham til, så han er det med hele hjertet og hovedet (tror jeg nok ;))
Katja Ivalu
Forum-indlæg: 913
Opskrifter: 14
Dato: 28/1 2009 09:58

Hej !
Vi/jeg er en stor familie på Mig (katja) og min kæreste Kenneth og vores ælste pige Susse på snart 11 og godt igang med puberiteten :D vores mellemste pige Laura på 9½ og vores yngste pige Io på 4½ og sidste skud på stammen er brynje på 4 md. (dreng)
Jeg har brugt de sidste 11 år på børn og kreative sysler, har hypermobile led og div. skavanker efterfølgende !
Derudover er jeg healer men har desværre ikke brugt den gave så meget på grund af mangel på tid,børn osv.
Jeg planlægger og gå igang som beklædnings håndværker når min barsel er ovre !
Min kæreste blev færdig med udd Energimontør (vvs) i sommers og har fast arbejde, derudover er han meget filosofisk anlagt skriver (når der er mulighed for lidt sindro (hvilket ikke er så tit)
Interresserer sig for krystaller små \"buddah\" haver osv.
Vi bor på Nørrebro (i en alt for lille lejlighed) Drømmen er et hus med en stor have og godt med luft omkring os gerne med noget strand og skov i nærheden :)
Derudover elsker vi god Vegansk mad gerne noget Indisk med nogle lækre krydderier i !
Fru_Larsen
Forum-indlæg: 45
Område: Fyn
Dato: 29/1 2009 09:20

Hej.
Vi er en lille familie bestående at undertegnede, min mand (der er omnivore :( ), og vores dejlige datter fra 24. juni 2008.
Jeg er på barsel nu, men ellers arbejder jeg som kontorassistent på SDU, og min mand er projektleder.
Vi bor i en lille landsby på Fyn, i et meget gammelt bindingsværkshus med stråtag, hvilket er hyggeligt, men også giver en masse arbejde.
Vi har 3 heste og 3 katte. Nå ja og en skildpadde.
Min mand er desværre ikke vegetar, men maden vi laver hjemme er vegetarisk og han elsker det, så måske der alligevel er håb forude.
Skulle han bede om et stykke kød, så er min holdning at han som det mindste kan købe det økologisk, så de har haft et nogenlunde værdigt liv.

Jeg vil meget gerne at min datter bliver 100 % vegetarisk men er presset fra bl.a. svigermor, der mener at jeg da må mangle en masse ting når jeg ikke spiser kød. Hun var også overbevist om at jeg da ikke kunne have mælk nok til datteren, når nu jeg er vegetar. :@
Hun er sgu lidt tung at danse med engang imellem. Jeg tror hellere jeg må samle nogle hårde facts jeg kan vise hende, så vi kan få udryddet hendes ide om at vegetarer lider af en masse mangelsygdomme.
Maria-diætist
Forum-indlæg: 329
Opskrifter: 10
Dato: 29/1 2009 09:46

Fru Larsen:

Lyder ret pres med den svigermutter. Men det er jo egt. ikke hendes sag at blande sig i. Og hvis hun er så nervøs for at dit barn ikke får nok næring, så må hun vel selv sætte sig lidt ind i emnet! Jeg ville klart købe "The China Study" til hende, så skal hun nok ændre mening! I øvrigt en glimrende bog, du også kunne læse. Den vil i hvert fald give dig stof til alle de argumenter, du nok vil skulle bruge fremover :)
DevExt
Forum-indlæg: 171
Opskrifter: 1
Område: Sjælland
Dato: 29/1 2009 11:41

Jamen okay!

Har aldrig rigtig været tilhænger af Facebook, men jeg hedder Philip, og er 20 år.

Jeg bruger min tid med at arbejde på en restaurant i Køge, og arbejder som selvstændig, med et par mindre virksomheder. Jeg underviser også unge i breakdance på en danseskole, helt frivilligt igennem de sidste par år.

Hvis tiden skulle være til det, så træner jeg flairtending, ser film, men nok mest af alt - forsøger jeg at nå en masse i livet. Startede bare med en liste over ting jeg skulle nå, og dem tager jeg så en af gangen, men er ikke kommet så langt endnu :(

DevExt
Laergetar
Forum-indlæg: 3
Område: Midtjylland
Dato: 22/6 2014 17:34

Mit navn er Lærke :) jeg er kun 10 år... Eller faktisk 11 i sommerferien, jeg ved ikke om man skal være voksen for at have en profil?...

Nå men jeg har en lidt underlig familie... Jeg har 4 halv brødre (de er alle ældre en mig) jeg bor sammen med 2 af dem :D og så har jeg en pap-far og en pap-storesøster og min mor! :D <3 P.S. Jeg er den eneste vegetar i min familie! Har selv fået ideen;) okay det var familie;) nu kommer fritid!

Jeg bruger mega tid på film og iPad, må jeg indrømme;) men jeg har en Sort vallak:) det er ham på billedet på min profil, jeg bruger meget tid på mine dyr, jeg kan lide så godt lave en liste

Sort hest
Sort hund
Sort kat
Lysebrun hund
Og en masse fisk i voros lille sø
Jeg deler også en hest med min mor!
Nå men det var det! Hej Hej
Serenity
Forum-indlæg: 1672
Område: Nordjylland
Dato: 22/6 2014 18:26 | Indlæg redigeret den: 22/6 2014 19:03

Laergetar
Man behøver ikke at være voksen for at have en profil. Folk i alle aldre er velkomne :D
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 22/6 2014 19:32

Sejt gået som næsten 11 årig! Velkommen til:)
Bellacci
Forum-indlæg: 503
Område: Fyn
Dato: 23/6 2014 10:53 | Indlæg redigeret den: 23/6 2014 10:55

Hehe... Jamen velkommen til dig Laergetar :).

Så vidt jeg ved, er siden her for alle, så du er selvfølgelig også velkommen. Der er mange søde voksne her, som du kan spørge, hvis der er ting du er i tvivl om.

Velkommen til :)
Kilroy
Forum-indlæg: 2894
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 24/6 2014 07:04

Velkommen herinde, hvor du sej !!!!
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 24/6 2014 13:12

Synes også du er sej! Og velkommen til. :)
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 24/6 2014 19:05 | Indlæg redigeret den: 24/6 2014 19:06

Nej det skulle der vist ikke være noget problem med lærke
Frugt fis er cirka samme Alder.

Velkommen