Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Den hurtige løsning

Grønne Børn

Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 1/2 2009 20:44

Måske har jeg det mest sultne barn i den vestlige verden...

Så når hun skal have mad skal det gerne være til tiden, og ellers må jeg have noget med som vi kalder at holde hende i skak med :(:D

Men idag var vi på vej hjem fra et besøg og klokken havde sneget sig huritg af sted som den jo gør med offentlige transportmidler....

Så den aftensmad skulle gå stærkt...

NU har jeg jo ingen fufu-flager endnu, så efter et lyn kig i skabene, tænkte jeg genialt cous-cous, som jeg kogte med frost suppeurter (det var hvad der var), lidt paprika og hvidløg... Måske ikke verdens lækreste ret, men ganske spisnligt (tilsat lidt salt ;)

Hvad laver I når det skal gå stærkt eller bare være nemt
Bibbi
Forum-indlæg: 879
Opskrifter: 8
Område: Østjylland
Dato: 1/2 2009 21:08 | Indlæg redigeret den: 2/2 2009 18:10

Grov kartoffel-grøntsagsmos, grød eller spaghetti m. perto :D

DevExt
Forum-indlæg: 171
Opskrifter: 1
Område: Sjælland
Dato: 2/2 2009 16:08 | Indlæg redigeret den: 2/2 2009 16:09

Ris-kiks, én mas - som vi siger på fransk!
Katja Ivalu
Forum-indlæg: 913
Opskrifter: 14
Dato: 2/2 2009 17:26

Dhall og ris !
Smager fantastisk og tager \"kun\" 35-40 min... Egentlig lidt lang tid.. men hurtigerer end så meget andet vegansk :-)
Har fået fat i en ny opskrift på Dhall hvor man bruger karry blade ! \"Lækkert\"
Prag
Forum-indlæg: 40
Område: Nordjylland
Dato: 2/2 2009 17:30

Hmm.
Tilfældig wokret tror jeg. Det plejer ikke at tage lang tid.

Ellers er råkost også ganske kvikt. I al fald hvis man har en foodprocessor
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Dato: 2/2 2009 20:07

Haha Jah Satya får osse splittet nogle riskiks og kastet rundt i stuen og barnevognen, ganske glimrende til at holde hende beskæftiget til der er mad hehe

DevExt
Forum-indlæg: 171
Opskrifter: 1
Område: Sjælland
Dato: 2/2 2009 22:07

Uh, uh! Polly! Nu når vi snakker om hurtig mad, så skulle jeg lige vende noget med dig, eller alle i andre - i virker alle sammen som super menneesker. Jeg faldt lige over en pakke nede i Rema1000, fortæl mig lige om den lever op til standarden for acceptabel mad.

" Spelt flakes
Sprøde havreflager bagt på økologisk speltmel

Ingredienser: Økologisk sukker, 28% økologisk havregryn, økologisk margarine (økologisk vegetabilsk olie og vegetabilsk fedt, vand, salt, emulgator: E322 soya lictin, økologisk gulerodssaft, naturlig aroma, økologisk citronsaft, 6% økologisk speltmel, økologisk ægpulver, hævemiddel: E503"

Hvis de er OK, så køber jeg resten af dem de har i Rema1000, de her er bare små-kager-guf! Der mangler bare noget chocolade!
Storms mor
Forum-indlæg: 4
Dato: 6/2 2009 22:19

Havregrød :D tager ca 2 minutter at lave og er sundt og mættende (til de travle dage) tilsæt hvad du har frugt, nødder el.lign.
Min farmor som er 92 år fortalte at de aldrig gav børn andet end havregrød og modermælk da hun var ung :D