Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

God babyalarm

Grønne Børn

Sider: 1 2 > >>
Sophia V
Forum-indlæg: 40
Område: KBH
Dato: 6/12 2010 17:22

Hej! Vores babyalarm er gået i stykker, men den har heller aldrig været rigtig god. Derfor må vi anskaffe os en ny! Hvad har I af erfaring - hvilken alarm kan anbefales?
SallyB
Forum-indlæg: 30
Dato: 6/12 2010 19:16

Hej Sophia. Jeg har en Nova. Den er jeg glad for. Før havde jeg en fra Ikea, den var noget fis.
Sophia V
Dato: 6/12 2010 19:22

Okay. Hvor langt rækker signalet? og hvad kostede den?
Robert Sodergren
Forum-indlæg: 812
Dato: 7/12 2010 12:09

En ting du skal være opmærksom på, er at strålerne er tilsvarende en mobiltelefon, så hvis du har en oplevelse af, at de kan være farlige og skadelige, så hold den så langt fra dit barns ansigt og helst også krop som muligt.
SallyB
Dato: 7/12 2010 15:55

Jeg købte den i Sverige til 1000 sek. Den rækker langt, jeg har brugt den fra en baggård og så op til 5. sal. Der er heller ikke andre signaler, som går ind over. Med vores gamle, kunne vi høre alle naboernes babyalarmer :)
SallyB
Dato: 7/12 2010 15:56

Den har vist også en eller anden sikring så den begrænser strålingen ... Google det, der er en masse snak om det på nettet.
SaraAura
Forum-indlæg: 106
Dato: 7/12 2010 15:57

Vi er også glade for SuperNova'en. Den fungerer rigtigt fint! Den er tilgængæld også dyr... 1300,- (længe leve barselsgaver!) Men den er det værd vil jeg sige! Hvis du kommer i Sverige, ville jeg købe den der . Eller på DBA.

Robert Sodergren
Dato: 7/12 2010 16:11

Glemte at tilføje det handler om de trådløse modeller, som med trådløse håndholdte telefoner
Robert Sodergren
Dato: 7/12 2010 16:14

Robert Sodergren. Det er ikke pænt at lyve.

VeganerVampyr Ej heller at dømme andre
Fru_Larsen
Forum-indlæg: 45
Område: Fyn
Dato: 7/12 2010 18:55

Vi har en padwico, og er super glade for den.
Jeg mener at normalprisen i babysam er omkring 1200 kr, men fik den på tilbud til 800 kr.
Det er denne her vi har http://www.padwico.se/DK/products/938/
Mit umiddelbare indtryk efter at have talt med andre forældre, er at pris og kvalitet for det meste hænger sammen.
Men søg evt efter nogle brugte på dba.dk eller guloggratis.dk
Wonderboy
Forum-indlæg: 1563
Opskrifter: 3
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 8/12 2010 09:27

VV Du er så Gangsta :D
Robert Sodergren
Dato: 8/12 2010 10:28 | Indlæg redigeret den: 8/12 2010 10:29

VeganerVampyr

Det er jeg ikke enig i, og de udgangspunkt at dømme ud fra er ikke reelt, jeg har aldrig og ville aldrig lyve om noget, jeg videre giver kun det jeg selv har hørt og fået af vide til foredrag.
At få information, gør i sig selv at vi kan ændre os, det behøves der ikke en dom for.

Når det så er sagt, ved jeg godt at der er forskel på udstrålingen som du omtaler og at den måles i SAR.
Jeg har tidligere kontaktet, flere eksperter indenfor området i forbrugerstyrelsen og ingen, har kunne sige at strålingen ikke var farlig ej heller skadelig og heller ikke det modsatte, min egen fornemmelse er at det er den og jeg kan selv mærke den.

Men i dette tilfælde handler det om småbørn, der ikke har den samme beskyttelse som os voksne, idet deres kalklag i deres hjerneskal ikke er så tyk og dermed bliver gennemstrålet af fra den ene side til den anden.

http://ing.dk/artikel/89108-straalingsforskere-advarer-boern-boer-holde-sig-langt-vaek-fra-mobiltelefonen

Jeg var sidste år til et foredrag med en mand

http://www.feltfri.dk/

Som fortalte 3 ting dels. Advar jeres børn i forhold til hvordan de opbevarer den eller holder den, derudover at vores grænseværdi er 100 gange højere for udstråling fra mobilmasterne end i Kina og Rusland, hvor de har forsket i det militært, og som det sidste, at det kabeltførte elektronik er mindre skadeligt i udledningen hvis det har nogen overhovedet, derudover står der en Rosakvarts foran skærmen og det har der altid gjort.

http://www.voreboernsfremtid.dk/news.php

Derfor begrænser jeg det også, har fravalgt mobilen og bruge kun det trådløse i nødtilfælde.

Derfor var mit udgangspunkt dette:

En ting du skal være opmærksom på, er at strålerne er tilsvarende en mobiltelefon, så hvis du har en oplevelse af, at de kan være farlige og skadelige, så hold den så langt fra dit barns ansigt og helst også krop som muligt.

Kun som et bidrag og hint til at tage nogle forholdsregler, hvis Sophia havde en oplevelse af det samme som jeg.

Ildflue
Forum-indlæg: 252
Dato: 8/12 2010 11:26

Vil i hvert fald fraråde dig at købe padwico 903. Det er de dårligst brugte 899 kr nogen sinde...
Sophia V
Dato: 8/12 2010 19:50

tusind tak for de gode råd. :)
Robert Sodergren
Dato: 10/12 2010 19:49 | Indlæg redigeret den: 10/12 2010 20:09

Veganervampyr

(Du mangler at besvare mine spørgsmål, ang. den babyalarm du omtaler. Hvilken sendeeffekt har den og hvilken frekvens?

(Min motivation for at debattere med dig, er at du skaber unødig frygt. Jeg bryder mig ikke om, når mennesker der ikke forstår en given problematik, forsøger at skræmme andre. Nettet er fuld at fejlagtig information omkring elektromagnetiske bølger, måden hvorpå de skabes, udbredes og skærmes i mod. Det er både godt og skidt, at hvem som helst kan skrive artikler på nettet. I den virkelig verden er det heldigvis noget mere besværligt, at få udgivet bøger fuld af ukorrekte påstande. Derfor findes disse heller ikke.
Der er mange på vegetarkontakt, som jeg betragter som gode venner, og jeg har oplevet disse blive bekymret uden grund pga. indlæg, som dem du kommer med. Det vil jeg ikke finde mig i, eftersom jeg forstår matematikken, fysikken og det praktiske omkring elektromagnetiske bølger. Tidligere har der været lign. debatter om mikroovne, som var fuld af fejl, og nu ufarlige babyalarmer. Hvad bliver det næste, barbermaskiner, som udsender elektromagnetiske bølger, for det gør de, og hvordan man risikerer at få kræftsvulster i ens ansigtsbehåring.)

Beklager at jeg ikke kan få citaterne ordentligt afgrænset.

Det var til førnævnte foredrag, at den omtalte Babyalarm blev nævnt. Jeg har den ikke konkret, det var en general forståelse.

Jeg takker dig for din tid og for din udredning, omend jeg ikke forstå det hele eller kan vide om det er rigtigt, det er med respekt jeg læser det og min oplevelse er at du virker som en rar reel og omsorgfuldt menneske.

Det var nu ikke for at skabe en frygt og forstå ikke hvorfor der er nogen der ikke har ydret den.
Men hensyn til den med mikrobølgeovnen, har jeg også mødt den på et tildigere arbejde, vi havde vi en køkkendame som havde en artikel om den hængende, som jeg læste og derudover har jeg hørt det til foredrag.
Men som du selv skriver omhandler det jo også elektromagnetiske stråler generalt.

Men kan du sige mig grunden til at det skulle udbredes og siges, hvis der ikke var noget om det, kan du sige mig hvad grunden er til at der er uenighed i problematikken inden for feltet og at ingen kan sige det ikke er eller det er skadeligt)

Ja der er mange meninger og mange holdninger og sådan må det nødvendigvis være, men derfor er det jo også godt at få sat ord på tingene, der bliver ikke mindre af det og det er jo derfor op til en enkelte at udlede hvad der er rigtigt og ikke er, selv om det kan være svært, hvad kan vi måle det ud fra, andet vores indre fornemmelse?

(Du videregiver fejlagtig information, udokumenterede påstande, som var det sandheden. Du er nødt til at være mere kritisk overfor dine kilder. Det er åbenbart svært for dig at se fejlene i dem. Jeg vil anbefale at du tager et matematikkursus, med fokus på integral- og differentialregning, et fysikkursus med fokus på elektromagnetisme, og derefter et kursus i elektromagnetisk forligelighed, EMC, hvor man kommer ind på Maxwell’s ligninger, som ligesom er kernestoffet mht. elektromagnetiske bølger, og deres udbredelse i rummet. Hvis du har fulgt sådanne kurser og bestået dem, så bør det være let for dig at se, hvorfor elektromagnetiske bølger udsendt af mobiltelefoner, babyalarmer osv. ikke er farlige. Du behøver ikke at leve i frygt.)

Det kan du sige og det kan være du har ret, nogen vil give dig ret andre ikke. Men for mig som person er oplevelsen at jeg kan mærke dem og det ikke er rart det jeg mærker, uanset om det er fra en mobil, en mikroovn eller en røngentappart.

Jeg vil gennem et kursus for redskaber til at forstå det du siger, men hvor kan jeg vide at det er hele "sandheden".
Manden som holdte fordraget er uddannet indenfor området og arbejdet der i mange år, derudover har han selv følt det på sin egen krop da han blev syg at strålerne fra sin bilmobiltelefon.
Forskerne jeg har talt med kan hverken sige for eller imod og ingen ville anbefale mig det, så så er det lidt svært, hvem skal jeg tro.
Tak for din omsorg men jeg leve ikke i frygt, jeg fravælge det jeg ikke ønsker og hvordan kan du være så sikker på at det ikke er farligt, hvad om 20 år har du været inde på linksne og se de der bliver sagt og de undersøgelser der er lavet ?

(Elektromagnetiske bølger består ifølge Maxwell’s ligninger af to komponenter. Et elektrisk felt målt i Volt pr meter, og et magnetisk felt, målt i Ampere pr meter. SAR er noget andet. SAR er den specifikke absorptions rate, og er en matematisk model, der giver et estimat, for energien absorberet af kroppen, når denne udsættes for RF, radio frekvenser. )

Sar er den målenhed vi som ikke videnskabsfolk kan gå udfra i forhold til det vi anskaffer os, ikke den elektromanetiske stråling, det er en fejl hvis det kunne opfattes sådan.

(Netop. Hvis mobilstråling virkelig var farlig, så ville der ikke herske nogen tvivl om det, og det ville være let at bevise. I EU må en mobiltelefon må maksimalt køre med en sendestyrke på 1 watt, og det er meget sjældent dette sker. Hvis vi antager at virkningsgraden på sendetrinnet i mobiltelefonen er 90 %, og 10 % af sendestyrken rammer dit hoved, så bliver du altså udsat for et elektromagnetisk felt på 100 mikrowatt. Ved cirka 2 Giga Hertz. Går du ud en solskins dag, så bliver hele din krop udsat måske 300-400 watt stråling, ved cirka 520 Tera Hertz. Dvs. groft sagt 3000 - 4000 gange mere effekt end en mobiltelefon. Solen har man en klar fornemmelse af, at man skal passe på. Hvert år bliver der opdaget cirka 8000 hudkræft tilfælde i Danmark. De flest overlever dog dette, cirka 95 %, altså dør op til cirka 400 om året af hudkræft. Hvor mange mener du der dør om året pga. elektromagnetiske bølger fra mobiltelefoner og babyalarmer kombineret? - Hvis vi nu antog at børn fik kræftsvulster, af at tale i mobiltelefon, vil du så vise mig en statistik over hvor mange unge under 18 der får konstateret kræftsvulster i hjernen? Med al den elektromagnetisme fra både mobiltelefoner, tv-sendere, radio-sendere, mikrobølgeovne, trådløse routere/netværk og babyalarmer, bør dette jo være alarmerende højt? )

Jeg er overhovedet ikke enig med dit NETOP, at det ikke er bevidst er ikke det samme som at det ikke er skadeligt, prøv og se hvor mange ting der hemmeligholdes i forhold til det skadelige virkning, fordi der er penge i det. Hvordan kan du vide om det ikke først viser sig om 10 eller 20 år ?

Derudover synes jeg der er rimelige skræmmende indicer her,
http://www.voreboernsfremtid.dk/news.php

og hvorfor dette holdning
http://ing.dk/artikel/89108-straalingsforskere-advarer-boern-boer-holde-sig-langt-vaek-fra-mobiltelefonen
Som egentligt var mit udgangspunkt for det første indlæg, sund fornuft.

(Kalk har ingen nævneværdig dæmpende effekt, over for elektromagnetiske bølger. Så det betyder ikke noget om du har 5 mm kalk eller 50 mm kalk. De materialer der virker godt mod elektromagnetiske bølger er metaller som aluminium, kobber, stål, og det bedste, mumetal:)

Har du noget mere information der beskriver det med om det med kalk.

(Du kan ikke begrænse den elektromagnetiske udstråling, med et objekt placeret foran din pc-skærm. Dette kan let bevises ved feltstyrkemålinger, før og efter placeringen af omtalte objekt. Den eneste måde at undgå elektromagnetisk bølger fra din pc-skærm, er ved at lukke den fuldstændig inde i en lukket skærmkasse lavet af eksempelvis mumetal, som nævnt tidligere.
Dette vil dog ikke give nogen mening, da du så ikke ville kunne bruge din skærm længere, da den jo er lukket inde i en kasse. Lyset fra din pc-skærm er også elektromagnetisk stråling, blot med en bølgelængde i det synlige spektrum. Så hvis du vitterligt havde noget der blokerede den elektromagnetiske stråling, så ville din skærm jo være sort, da det du opfatter som et billede, i virkeligheden er elektromagnetisk stråling.)

Det har jeg fuld forståelse for, men det fjerne jo ikke at der er andre der ahr en oplevelse af at det har en virkning.

(Det er fint nok at du er kritisk over for teknologi, men du skal så sandelig også være kritisk overfor hvad folk skriver på nettet. Inklusiv mig. Jeg begår også fejl. Forøvrigt så sover jeg altid med min mobil under min hovedpude, varmer mad i mikrobølgeovnen og blender mine kikærter. Jeg har været væk fra arbejde/skole en gang på de sidste 8 år, så jeg vil betragte mig selv som, et sundt og stærkt menneske, på trods af jeg svømmer rundt i elektromagnetiske stråler dagen lang, hver dag.)

Jeg er så kritisk som det er mig muligt uden en forskers viden. Det tror jeg også og lyder du også som om du er, men jeg har mødt en kvinde som ikke var det og som blev invalideret af det.

Det vil jeg læse, når jeg har lidt mere tid, dette her var en ordentlig omgang :-)

(Nå ja, gløde- og elsparepærer udsender også elektromagnetisk stråling. I en typisk glødepære på 50 watt bliver kun 1-2 % af effekten afsat i det synlige spektrum, fra cirka 400 nanometer til 700 nanometer. Heldigvis er det bedre med elsparepærer. Disse indeholder dog andre giftige stoffer. Åh ja, hvad skal man dog med den farlige teknologi?)

Vi skal være på vagt og mærke hvad det gør ved os og derudover hvad andre siger, der er ikke andre muligheder og så må vi uddrage vores holdning ud af det og handle derefter.

Jeg dybt imponeret over din viden og den klare videregivelse af denne, men jeg har jo heller ikke denne nævneværdigt selv.
Og har ikke rigtigt noget at holde den op i mod forhold til, på samme måde som med alt den anden viden, det har jeg ikke studeret det dybt nok til.

Ja vi ses til Julefrokosten og jeg glæder mig, og til at møde dig i egen person, ha en god aften Kære Veganervampyr. :)
Tidsel
Forum-indlæg: 868
Opskrifter: 1
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 14/12 2010 12:16

Hvad med at gå lidt for jer selv i to ;)
RebeccaKruse
Forum-indlæg: 39
Opskrifter: 2
Område: Midtjylland
Dato: 14/12 2010 18:36

Vi har købt en Padwico 938. Den er virkelig god til udendørs brug og viser tilmed temperaturen. :)
Pawa
Forum-indlæg: 578
Opskrifter: 1
Dato: 20/9 2011 01:33

Aj, jeg burde sove, men nu føler jeg mig lige drevet, hehe..

Jeg vender tilbage til en gammel tråd fordi jeg noterede mig emnet i sin tid, måske dog i en anden tråd, og noterede mig hvad jeg opfattede som VV's noget skråsikre påstande. Nu var det en anden tråd og jeg noterer mig i den her tråd at du tilsyneladende er ganske begavet VV, det respekterer jeg meget. Selv er jeg mere intellektuel end jeg er klog, hvilket omsat til forståelige ord kan siges at betyde jeg ikke ved skide meget i dybden om særligt meget, men at jeg har en overfladisk men forholdsvis bred viden om mange ting. Når det kommer til at vide noget om specifikke emner er det nok bedre, eller helt sikkert bedre, at være klog og begavet end intellektuel. Men anyway, jeg vender tilbage til emnet fordi jeg tit og ofte får lidt koncentrations-problemer og også tænker over tingene, men med nogle emner hæfter mig ved debatter og det gjorde jeg ved denne her.

Først vil jeg lige sige jeg noterer mig dit motiv for at svare igen VV og jeg citerer lige.

Min motivation for at debattere med dig, er at du skaber unødig frygt. Jeg bryder mig ikke om, når mennesker der ikke forstår en given problematik, forsøger at skræmme andre. Nettet er fuld at fejlagtig information omkring elektromagnetiske bølger, måden hvorpå de skabes, udbredes og skærmes i mod. Det er både godt og skidt, at hvem som helst kan skrive artikler på nettet. I den virkelig verden er det heldigvis noget mere besværligt, at få udgivet bøger fuld af ukorrekte påstande. Derfor findes disse heller ikke.
Der er mange på vegetarkontakt, som jeg betragter som gode venner, og jeg har oplevet disse blive bekymret uden grund pga. indlæg, som dem du kommer med. Det vil jeg ikke finde mig i, eftersom jeg forstår matematikken, fysikken og det praktiske

Det kan jeg f**** tage hatten af for VV og jeg tror det er præcis samme grund du var/er hurtig på barrikaden i den anden tråd om 9/11 som at du også har skrevet i. Det har jeg fuld forståelse for og jeg finder det meget konstruktivt, i modsætning at til være for blu til at ytre sig. Så hermed kudos til dig!

Men når jeg lige tager dette emne op igen er det også fordi, uden at jeg ved viiiildt meget om elektro-magnetisme, meeeen måske en lille smule hid og did om energi på en række af forskellige niveauer (og frekvenser), er det fordi jeg ikke var helt enig med dig, og ikke fik ytret det fordi jeg ikke lige havde overskud eller dokumentation. Nu vender jeg så lige tilbage med en artikel vi nok har set en del af os her fra foråret hvor at WHO var ude med en melding omkring at mobil-telefoner rent faktisk muligvis/sandsynligvis godt kan fremprovokere kræft. Og så har jeg også en anden artikel der handler om hvordan bier bliver påvirket og taget skade af mobil-stråling (bier er i øvrigt en af de vigtigste dyr for økosystemer verden over).

Jeg vil også tilføje at der kan være andre effekter vi ikke er bevidste om endnu.

Så der er en pointe i at man kan tage fejl selvom at man ligger inde med alt den mest mainstream anerkendte information omkring et eller andet forhold. Og det kan vise sig at gælde på flere punkter, så dit råd til robert, at man skal være mere kritisk over for ens kilder, og må jeg tilføje ikke føle sig alt for sikker selv om man forholder sig til noget som den mest realistiske forklaring.

WHO: Mobiltelefoner kan øge kræftrisiko
http://www.information.dk/telegram/269829

Information: Mobiltelefoner slår bierne ihjel
http://ekstrabladet.dk/kup/fodevarer/article1553281.ece
Easy
Forum-indlæg: 134
Dato: 16/3 2012 22:08 | Indlæg redigeret den: 17/3 2012 06:58

Indlæg, eller del af indlæg, er slettet grundet strid med Vegetarkontakts retningslinjer.

Mvh

Moderatorerne på Vegetarkontakt

Easy
Forum-indlæg: 134
Dato: 17/3 2012 08:22 | Indlæg redigeret den: 17/3 2012 10:07

Nu er vi endelig nået så langt med rygepolitikken som den er og så begynder vi forfra med et nyt problem
med stråling >>>>>RABLENDE VANVITTIG<<<<<
Sider: 1 2 > >>