Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Opdragelse?

Grønne Børn

Sider: << < 1 2
Asta
Forum-indlæg: 715
Opskrifter: 1
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 22/2 2009 17:27

Snyn - Børnetegningernes hemmelighed af Inger Brochmann, er der én der hedder, har den ikke selv, men den skulle være god. Ved ikke om der findes flere på dansk, men ellers må der kunne søges på det. :)
Snyn
Forum-indlæg: 253
Opskrifter: 6
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 22/2 2009 17:41

Asta - Tak! Så er der skrevet en bog mere på listen over pædagogiske bøger jeg skal have læst.:)
Sally
Forum-indlæg: 341
Opskrifter: 3
Område: Sjælland
Dato: 23/2 2009 20:36

Har ikke selv børn men jeg syntes det er vigtigt at børn bliver anerkendt, at de kender grænserne, og de har frihed indtil grænserne er nået.

Jeg voksede selv om med at kende grænserne og jeg skabte mig aldrig når vi var ude og handle eller lign (eller også var jeg ikke typen? ;) ) Det er så meget nemmere for (nogen) børn at vide på forhånd hvad der skal ske, evt ikke flere dage af gangen men overordnet. Derudover har jeg set undersøgelser (TV) der viser at børn forstår SÅ meget mere end vi voksne går og tror - så jeg er stensikker på det handler meget mere om at forstå børnene. Jeg tror også på man kan forvente mere af børn (små børn) end man egentlig gør, jeg tror tit vi selv er med til at holde børn tilbage.

Nu snakker jeg ikke generelt for der vil altid være forskel - men jeg er sikker på det kan lade sig gøre.
Sider: << < 1 2