Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Mine fiktive børn.

Grønne Børn

Sally
Forum-indlæg: 341
Opskrifter: 3
Område: Sjælland
Dato: 23/2 2009 20:53

Jeg har gået og tænkt over noget (igen igen ;) ) men jeg kan ikke lade være med at tænke på hvor meget modstand man kan møde som vegetar/vegan/rawfood osv. Og det er endda uden børn og samlevere.

Når jeg en dag får børn vil jeg ikke have de får kød, jeg vil ha de bliver vegetarer. Og det er manden med på.

Men hele mit liv har jeg været (genetisk) undervægtig dvs. (uvidende) folk altid har lagt mærke til min vægt og min mad (meget drænende i længden) ikke nok med det valgte jeg at blive vegetar hvilket også har mange fordomme (især i DK) jeg kan sagtens leve med at folk kommenterer mig, men hvad hvis jeg en dag får børn? Hvor stort et drama skal man så igennem? Institutioner, der nægter at følge ens krav? Familie, der er uvidende og ved bedre? Læger, der har en anden holdning? Fremmede, der er uvidende og ved bedre? Medierne, som hiver frygtelige historier frem om veganerforældre der overdriver?

Jeg tænker bare det må være en stort arbejde at komme godt igennem det hele.
Hvordan har det været for jer? Har det været en kamp til tider?

Der er selvfølgelig ingen der ikke vil det bedste for sine børn, og det burde bare også være ligetil!
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 24/2 2009 17:17

Jeg har endnu ikke oplevet de store kampe, men må forklare hvad jeg gør ifht det faktum at hun meget dårligt tåler komælk.
Hvorfor jeg har et et mindre fordrag/forklaring lige på tungen når folk spørger..

Jeg har oplevet at den part optager folk langt mere, end at hun ikke spiser kød...

Nu er hun jo ikke startet i vuggestue endnu, men føler mig godt rustet til at få min vilje slået igennem, men det må tiden jo vise.
Marianne
Forum-indlæg: 404
Område: KBH
Dato: 24/2 2009 20:46

Har heller ikke oplevet problemer. Hverken i den ældstes børnehave/skole eller i den yngstes vuggestue. Heller ikke fra familie eller venner.
Måske en let bekymring fra familiens sygeplejerske da vi lagde ud som veganere, men det sagde hun faktisk først bagefter. Det værste er måske de mennesker man falder i snak med uden at kende dem, og som ikke kan begribe hvordan man skal få proteiner nok, for ikke at tale om børnene...De første mange gange for jeg på biblioteket og læste alt hvad jeg kunne finde om ernæring, men når selv sundhedsstyrelsen blåstempler vegetarmad til børn, faldt jeg hurtigt ned igen.
Jeg tror, at de fleste efterhånden kender en vegetar eller to, jeg oplever i hvert fald aldrig den store reaktion. Men nu bor jeg jo også i Kbh hvor koncentrationen af vegetarer er stor.
Sally
Forum-indlæg: 341
Område: Sjælland
Dato: 24/2 2009 21:00

Tak for jeres svar, det gør mig lidt mere rolig. :D