Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Bøger om vege-børn til dem der vil

Grønne Børn

Ditte_Ka
Forum-indlæg: 320
Opskrifter: 3
Område: KBH
Dato: 1/4 2011 08:53 | Indlæg redigeret den: 14/6 2011 18:22

Hej alle,
Jeg har to bøger, jeg meget gerne ville give videre: Vegetarian baby af Sharon Yntema og Your vegetarian pregnancy af Holly Roberts Er der mon nogen som vil have dem? Har ikke overskud til andet end at i kan komme og hente dem selv hos os her i Vanløse (ikke sååå langt (10 min.) fra vanløse station). Er der mon nogen som vil have dem?

Send mig lige en privat beksed, hvis det er

Bøgerne er givet væk til Sophia Men de kan også findes online, hvis man mangler dem
lullu
Forum-indlæg: 1010
Dato: 1/4 2011 11:15

Hvordan er den der Vegetarian Baby?
Ditte_Ka
Dato: 2/4 2011 07:55

Den er rigtig fed, synes jeg, meget udførlig. Der er afsnit om alle store madgrupper (frugt, grønt, nødder, korn etc.) med individuelle beskrivelser af alle store typer, hvordan og hvornår det kan gives, hvad det indeholder m.m. og en meget lang gennemgang af vegetarisk ernæring generelt. MEN Sophia har allerede fået bogen.. eller, hun får den snart, så må du jo låne af hende :)
lullu
Dato: 5/4 2011 17:44

Ja, det kunne jeg selvfølgelig - er der ikke noget med hun bor i nærheden?
Ditte_Ka
Dato: 7/4 2011 06:32

Det må du hellere pm hende om :)
Karat
Forum-indlæg: 670
Opskrifter: 9
Område: Sydjylland
Dato: 7/4 2011 07:06

Nu står jeg ikke lige og mangler bøger om vege børn, men jeg bliver bare så glad, når jeg ser en tråd som din! Ikke alene tænker du på, at andre også kunne få glæde af bøgerne, nej tråden er såmænd ikke en gang noget med "så kan du købe dem billigt hos mig", det er helt enkelt en tråd der hedder noget med "værsgo! Jeg har haft glæde af noget, der kan glæde andre" :)

SÅ god stil og SÅ god karma! Et kæmpe kys på hjertet til dig, for at starte min dag med at få mig til at smile :)
lullu
Dato: 7/4 2011 08:09

Det må du hellere pm hende om :)

Det står i hendes profil, gad bare ikke lige lede ;)
Sophia V
Forum-indlæg: 40
Dato: 7/4 2011 19:24

Lullu: Du må meget gerne låne bogen, jeg er en smule langsom til at læse det engelske. Men sig endelig til :)
lullu
Dato: 9/4 2011 12:01

Sophia: det vil jeg meget gerne. Kan se vi må bo ret tæt på hinanden :)
Sophia V
Forum-indlæg: 40
Dato: 9/4 2011 17:23

ja :) jeg er stadig på barsel, så du siger bare til, når det passer dig.
lullu
Dato: 15/4 2011 11:04

Jeg går også hjemme, så det burde ikke være så svært. Må nok hellere sende end PM :)
LineS
Forum-indlæg: 29
Område: Nordjylland
Dato: 24/4 2011 17:38

Ditte_Ka: Er bogen noget ved, når vores mindste næsten er et år? Jeg synes, jeg mangler litt. om, hvad børnene skal have for at få det nødvendige i denne vigtige voksealder.

- Line
Ditte_Ka
Dato: 9/6 2011 21:50

Hej Line,
Jeg har to andre til når børnene er ude af mavsen.. Den bedste "The vegetarian baby" er helt sikkert noget ved :) Den anden er mere opskrifter. Jeg synes det vigtigste er at kunne sammensætte og tilberede maden selv. Det der med at få balanceret fedt, kulhydrat og protein, sammen med at skulle nå hele vejen rundt om de vigtigste vitaminer (og hvilke ting som er specielt vigtige at få med som vegetar). Den førnævnte er meget grundig, og den kan fås på amazon
Charlotte Inuk
Forum-indlæg: 10
Dato: 10/7 2012 18:38

Jeg kunne rigtig godt bruge titler på gode og brugbare bøger (eller Net-links) om at være vegetar/veganerfamilie med større børn end lige babyer. Med erfaringer om hvordan folk tackler uforstående børneinsitutioner/sociale situationer som sådan/konflikter når børnene presses til at "være som andre" etc. Nogle gode titler, anyone? Også gerne på engelsk eller tysk.