Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Det er gansle vist

Humor

vericon
Forum-indlæg: 691
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 13/2 2017 12:52

og ikke en for tidlig aprilsnar-
Klokkespillet på rådhuset i den tyske by Limburg har fjernet en melodi i "spillets" repertoire efter protest fra en vegansk borger.

http://hessenschau.de/panorama/limburg-aendert-rathaus-glockenspiel-nach-veganer-protest,limburg-rathaus-glockenspiel-100.html

Der er selvklart ikke tekst på klokkespillets udgave af børnesangen - men væk er den -
Hvad synes du ??
Mvh.
HJ

SimonEmil
Forum-indlæg: 75
Område: KBH
Dato: 18/2 2017 07:49

Tja det er en rigtig ting at gå efter alt hvad der er uvegansk, men jeg tænker også at det skal gøres i en eller anden prioriteret rækkefølge, så omnierne ikke bare ser os som tosser.
Man må kravle før man kan gå, tror jeg man siger.

Fokus på de åbenlyse problemer som selv omnierne kan se. Når de er klaret, så får de også øjnene op for det næste, som man så kan kaste sig over... og det næste...

Lige nu er de ikke længere end at de synes at økologi er sødt, så det er måske lige et stort nok skridt at fjerne en melodi som mange af dem sikkert ikke kender ordlyden af.
vericon
Forum-indlæg: 691
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 18/2 2017 20:37

Hej
Ser du dit indlæg som et bidrag i en fløjkrig ?
Vegan VS Omni - eller hvordan --??
Det åbenlyse er at vi er for mange og bruger for meget -
Godt så - hvad gør vi ved det ???
Globalt initiativ eller "lad naturen gå sin gang" -????
Alt godt
Hans Jørn
SimonEmil
Forum-indlæg: 75
Dato: 18/2 2017 22:39

Jeg ser egentlig bare mit indlæg som et svar på det emne som du oprettede :)
Går ikke ind for krig :P
Curator
Forum-indlæg: 641
Dato: 19/2 2017 18:02 | Indlæg redigeret den: 19/2 2017 18:28

En af mine veganervenner, siger altid overfor omverden at han er vegetar, på den måde er det lettere at undgå de negative associationer fra veganismen, og at folk automatisk lukker af. Så undgår han at blive sat i bås med veganeren fra artiklen.

Curator
Forum-indlæg: 641
Dato: 19/2 2017 18:24 | Indlæg redigeret den: 19/2 2017 22:31

Fokus på de åbenlyse problemer som selv omnierne kan se. Når de er klaret, så får de også øjnene op for det næste, som man så kan kaste sig over... og det næste...

Lige nu er de ikke længere end at de synes at økologi er sødt, så det er måske lige et stort nok skridt at fjerne en melodi som mange af dem sikkert ikke kender ordlyden af.

Nu er det mit indtryk der er ret så mange ”Fleksitarer”, måske udgør de i virkeligheden flertallet af dem som har en progressiv holdning til dyrevelfærd? Ofte er det ihverfald sådan at mange af dem der angiver sig som vegetarer i spørgeundersøgelser i virkeligheden er flexitarer der spiser ekstremt lidt kød.

Selvom jeg udelukkende spiste vegansk, ville jeg aldrig benævne mig som sådan, da veganismen's etik der er nogenlunde rigtig, alligevel kræver for meget at jeg skal slå hjernen fra omkring specifikke etiske dilemma'er. Jeg interesserer mig mere for Effective Altruism movement, som handler om at prioritere og om at have effekt på verden. Jeg postede tidligere link til en flexitar, der er kendt for at forsvare vegetarisme/veganisme overfor kødspiseres dårlige argumenter. Den pågældende fleksitar mener også at han er den gennemsnitlige veganer overlegen mht. etik og dyrevelfærd som du kan se i lænken nedenfor. Ikke at jeg selv har nogen færdig mening om det. Jeg nævner det blot.

https://vegetarkontakt.dk/forum/filosofi-etik-religion/167955-the-vegan-mindset-amp-agential-narrowness