Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Derfor bør vi spise kød!

Humor

Sider: 1 2 3 4 > >>
Stjernestøv
Forum-indlæg: 847
Område: Sjælland
Dato: 25/3 2011 10:44

Heysa skønne VegKonmennesker :D

Har vi ikke alle hørt det? Vi har lige fortalt, at vi ikke spiser kød, hvorefter en-eller-anden lige skal forsikre sig om, at vi vel naturligvis stadig spiser grønssagen kylling..

Så post den sjoveste, underligste, mystiske, mest giver-ikke-mening-agtig, mærkligste eller de-joker-ikke?-agtige forklaring du har fået på, hvorfor du burde spise kød.

Jeg vil starte med, hvorfor jeg virkelig burde spise fisk! Vegetarer spiser jo ikke kød, vel? Men hvad er kød? Det er noget, der sidder rundt om knoglerne på dyr. Og en fisk har jo ikke knogler, den har ben. Derfor kan det ikke være kød, man spiser, når man spiser fisk. Så vegetarer, en glædelig nyhed, vi må faktisk godt spise fisk. ;)
?
Forum-indlæg: 964
Område: KBH
Dato: 25/3 2011 11:20

Planter har også følelser!

LOL
Zenbambi
Forum-indlæg: 98
Dato: 25/3 2011 11:35 | Indlæg redigeret den: 25/3 2011 11:45

Psykopat :

"Dyr har IKKE nogen følelser!.."

SanseDement Kødhovede :

"Dyr er DUMME!.."

Jæger :

"Det er BAMBI EFFEKTEN!.."

:(
Stjernestøv
Dato: 25/3 2011 12:24

"Det er BAMBI EFFEKTEN!.."

Men Bambi er *sød*!!
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 25/3 2011 12:40 | Indlæg redigeret den: 25/3 2011 12:42

Jeg havde for nylig en samtale med en medstuderende som spurgte ind til min veganske livsstil. Det snakkede vi så lidt om hvorefter samtalen lige så stille drejede ind på hendes egne overvejelser af hvornår et dyr var et dyr. Den forløb nogenlunde således:

Medstuderende: "En fisk er ikke et dyr, en fisk er en fisk."

Mig: "Okay... Hvorfor er det ikke et dyr?"

Medstuderende: "Altså, jo det er et dyr, men ikke ligesom en kanin eller en hest."

Mig: "Er det fordi de lægger æg og ikke føder levende unger?

Medstuderende: "Måske..."

Mig: "Men det gør fugle jo heller ikke. Er en fugl så heller ikke et dyr?"

Medstuderende: "En fugl er ikke et dyr, en fugl er en fugl..."

- Hun stoppede derefter op og begyndte at filosofere lidt mere over sin holdning og sagde derefter denne sætning som til dags dato har været den mest mærkelige jeg nogensinde har hørt vedrørende det at spise dyr.

"Jeg tror på at dyr har en sjæl, og at man skal behandle dem godt inden man spiser dem. Men en fisk er en fisk, og en fugl er en fugl, og de har ikke en sjæl ligesom dyr..."

...lad os bare sige at samtalen nogenlunde gik i stå fra min side derefter. ;)

Moonie
Forum-indlæg: 1495
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 25/3 2011 12:47

"Lægen: Er du vegetar? Så burde vi lige tjekke om du får nok folat."

Skal lige siges for den mindre vidne om b-vitaminet folat, at den næsten kun findes i planter. Foruden lige indmad som lever, nyrer etc.

Oy <3
Forum-indlæg: 213
Opskrifter: 4
Dato: 25/3 2011 12:54

Lad os lige slå fast, at kød er muskler ;o) Det har intet med knogler at gøre.

Jeg havde en ret træls diskussion på min rustur, med en der bare ville provokere. Så hun spurgte og spurgte og kunne godt se at hun ikke kunne sige noget til det... Men jeg havde tilfældigvis ikke nok tøj med på den tur, så jeg havde lånt en stor trøje af holdets lækreste fyr (som siden er blevet min forlovede...) og den var tilfældigvis af uld. Og så kom den:
"Du kan ikke være imod kød, når du sidder med en uldtrøje!"
"Det er ikke min, jeg har lånt den, fordi jeg frøs... Jeg ville aldrig selv købe en"
"Jamen, det er det samme som at spise kød!"

- aha. At låne en trøje, er det samme som at spise kød. Der blev jeg det klogere. Trist jeg altid render rundt med fyrens tøj på nu... Bare fordi det lugter så dejligt af ham :D

En anden fra mit hold: "Jamen dyr har ingen bevidsthed, for vi kan ikke bevise de har en!" - Mig: "Well, du kan ikke bevise, at du har en. Egentlig tror jeg bare du er en robot". Ham: "Ej det er noget andet! Jeg kan jo snakke!"... Æhm... Orkede ikke at forklare ham, at dyr egentlig har en ligeså god og tit bedre kommunikation end mennesker...

Jeps, de fleste på biologi er ret nedern :D Heldigvis er der også flinke folk imellem :b

Før min forlovede droppede kødet, var hans argument: "Jamen, det er fødekæden! Jeg tror på fødekæden!". Heldigvis er han ekstremt intelligent, så han forstod hurtigt, at der intet fødekæde er over at opdrætte dyr- Og han har endda selv kommet med spekulationer senere hen, om vi overhovedet er skabt til kød.... Det er min mand <3

Når ja, så har jeg fået at vide, at man ikke kan leve uden kød, og man dør indenfor et år, hvis man ikke spiser det. Da jeg nævnte, jeg ikke havde spist kød siden jeg var 4, så begyndte gutten at fable om at man i hvert fald ville dø indenfor få måneder uden mælk... Så måtte jeg igen sige at jeg havde været veganer et år på daværende tidspunkt... Så gik han...

Så er der også engang en der kom løbende hen og truede mig og mine venner med at banke os og sagde vi var syge i hovedet fordi vi ikke spiste kød, og vi jo var grimme... (Herre på nok omkring de 50, total rødmosset og med mindst 50 kg for meget på sidebenene... Flot!)

- Og jeg kunne blive ved...
Zenbambi
Forum-indlæg: 98
Dato: 25/3 2011 12:57 | Indlæg redigeret den: 25/3 2011 13:08

LOL

Kødædere opfinder:

RadioAKTIV GRØNTSAGS Kylling

- lyser i mørket, kun for dig!

Det bliver vel det nye sort ligesom MajsKylling! :P
Jus
Forum-indlæg: 270
Dato: 25/3 2011 13:05

HAHA Zenbambi :D Godt påhit til en en sjov reklame :)

"Du dør hvis du ikke spiser kød.. altså ikke med det samme men man dør til sidst"
"Det er meget usundt ikke at spise kød"
"Der er noget i kød, som man ikke kan få andre steder fra.. det hedder noget med pro"
"Det er da utroligt at dit hår vokser når du ikke spiser kød? Det forstår jeg ikke" (sagt af frisør)

Stjernestøv
Dato: 25/3 2011 13:08

Lad os lige slå fast, at kød er muskler ;o) Det har intet med knogler at gøre.

Det tror jeg bare hun "glemte", da hun fortalte mig at jeg altså burde spise fisk..

at man i hvert fald ville dø indenfor få måneder uden mælk...

Hvorfor er der aldrig nogen der har fortalt mig at jeg er et spøgelse? *stirrer forurettet på computerskærmen*

"Jeg tror på at dyr har en sjæl, og at man skal behandle dem godt inden man spiser dem. Men en fisk er en fisk, og en fugl er en fugl, og de har ikke en sjæl ligesom dyr..."

Øhm.. Jaa.. Hvad?!
Windamor9
Forum-indlæg: 494
Opskrifter: 1
Dato: 25/3 2011 13:09 | Indlæg redigeret den: 27/3 2011 22:13

En samtale mellem mig og en anden:

A: "Jamen, hvis vi ikke spiser kød, så er der jo ingen til at spise dyrene, og så vil der blive alt for mange af dem."

B: "Et økosystem, der ikke bliver forstyrret, plejer at kunne regulere arterne."

A: "Men de dyr, vi spiser, er jo skabt til, at vi kan spise dem. Vi avler dem selv, og de ville ikke have eksisteret, hvis vi ikke gjorde det."

B: "Derfor lider de alligevel ved slagtning osv.."

A: "Men ville det ikke være mere syndt, hvis de ikke fik lov til at blive født?"

B: "Der kræves 8 gange flere ressourcer til et kilo kød end til et kilo planteføde, så ved omlægning til vegansk produktion, bliver der mere plads til vilde dyr, som lever et godt liv."

A: "Men de dyr, vi spiser, er jo skabt, KUN fordi vi avler dem. De er jo heldige at få lov til at blive født. Det er jo ikke så slemt som at skyde de vilde dyr, som jægerne gør."

Turtley
Forum-indlæg: 211
Dato: 25/3 2011 16:17

Efter en samtale om at jeg er veganer, og jeg har sagt hvorfor og så videre.

Jeg opstiller et scenarie: En mere udviklet og intelligent race end mennesket kommer til jorden. Denne race slavegør mennesket og bruger mændene som slagtedyr på enorme farme og holder kvinderne kunstigt gravide, for at få deres mælk.

Mig: "Forestil dig det. Hvori ligger forskellen fra det vi gør mod dyr?"
Hende: "... Det kan man ikke sige"
Mig: "Hvorfor ikke?"
Hende: "Jeg er bare uenig"
Mig: "Men du bliver da nødt til at argumentere, og ikke bare sige at du er uenig?"
Hende: "Jamen, jeg er altså bare uenig. Men jeg syntes det er fedt at du gør det!"
Mig: "Æhhhh. Tak?"
*samtale slut*

Noget jeg ofte oplever er at man argumenterer og argumenterer, og når personen der spiser kød/animalsk ikke ved hvad de skal sige, siger de bare: "Jeg synes det er fedt at du gør det, men jeg ville aldrig kunne gøre det". Det er så frustrerende, at folk lukker af, istedet for at tage stilling. Men samtidig forståeligt... Det er den nemmeste løsning :(
Hippieungen
Forum-indlæg: 315
Dato: 25/3 2011 17:03

@Turtley:
Dennis Jürgensen har faktisk skrevet en novelle om præcis dét. Den hedder "Love Story år 8078" og jeg kan ikke rigtig huske detaljerne...
Klidmonsteret
Forum-indlæg: 1150
Opskrifter: 11
Dato: 25/3 2011 17:07

Jeg har hørt mange dumme... Den her topper, tror jeg...

Mig: "Fuck, hvor er jeg sulten"...
Random guy: "Jamen... Er du ikke vegetar?"...
Klidmonsteret
Forum-indlæg: 1150
Opskrifter: 11
Dato: 25/3 2011 17:07

Og yay for Dennis Jürgensen!
Hippieungen
Dato: 25/3 2011 17:09 | Indlæg redigeret den: 23/4 2012 03:37

Hah :3
Stjernestøv
Dato: 25/3 2011 17:37

Roflmao :P
Kilroy
Forum-indlæg: 2893
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 25/3 2011 18:14

Jeg hader, når landmænd og andre siger "jamen, det er jo ikke lige som kæledyr, de er jo produktionsdyr !". HÆSLIGT ord.... grrrrrr:@
Veganitarians
Forum-indlæg: 119
Dato: 25/3 2011 18:47

Det eneste jeg har oplevet er fra youtube. Noget med at man slår levende bakterier ihjel ved at indånde dem. Men det er bare liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiidt svært IKKE at ånde.
Hippieungen
Dato: 25/3 2011 18:50

@Kilroy: Det er grunden til at jeg ikke tager med på gårdture med klassen...
Sider: 1 2 3 4 > >>