Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Derfor bør vi spise kød!

Humor

Sider: << < 8 9 10 11
tat
Forum-indlæg: 222
Område: Sjælland
Dato: 24/7 2014 05:43

det er dette her der er grundlaget for vores civilisation.-

Sigyn
Forum-indlæg: 34
Område: Sjælland
Dato: 9/8 2014 09:05

Ihhhhh hvor er der mange sjove ting at læse. Min mand er inkarneret kødspiser mens vores datter er lidt mere åben overfor kødfri mad....jeg har dog forbud mod at "hjernevaske" hende 😀
Men så sent som igår havde vi en diskussion hvor manden udtalte sig i rosende vendinger om min grøntsagspatè. Efterfulgt af "den havde ikke været så god hvis ikke der var kylling til ved siden af...." Altså skal jeg forstå det sådan at retten savner kvalitet hvis ikke jeg havde stegt lidt kylling? "Jamen altså, den bliver mere naturlig lækker når der ligesom er noget rigtig mad til...." ??????? Den lod jeg bare ligge der.....
Emilieb
Forum-indlæg: 41
Opskrifter: 1
Område: Østjylland
Dato: 9/8 2014 09:51

Sigyn: Arrrgh, jeg var blevet SÅ sur hvis det var mig! flot du bare kunne lade det ligge
Emilieb
Forum-indlæg: 41
Dato: 9/8 2014 09:56

Forældre: "Du får ikke proteiner nok"
"Du bliver syg!"

Veninde: "Helt ærligt, det er jo ikke synd for dyrene, jeg er altså ligeglad, du er altså alt for ekstrem"

Alle efterfulgt af overbærende smil
Bellacci
Forum-indlæg: 503
Område: Fyn
Dato: 9/8 2014 13:46 | Indlæg redigeret den: 9/8 2014 13:46

"Helt ærligt, det er jo ikke synd for dyrene,

Huske så at spørge dem, om det heller ikke ville være synd hvis det var en hund eller en kat...

Sigyn> Har efterhånden læst alle din første indlæg her. Jeg må sige, det er ikke småting du går med til. En ting er at de vælger at leve med at spise kød. Men at komme med så flabet en bemærkning, til en kvindelig vegetar, som selv har stået og stegt kylling til dem
er godt nok stramt. Jeg kan love dig for en ting, var det mig, så kom de til at købe, stege og forberede deres eget kød for fremtiden.

jeg har dog forbud mod at "hjernevaske" hende

Den gælder vel begge veje så? ;)

God dag :)
Sinepal
Forum-indlæg: 9
Område: Midtjylland
Dato: 27/11 2014 12:52

Min svigerfar, der egentlig ikke er særlig troende: der står i Bibelen at de spiser kød, derfor tror jeg på, at det er meningen, at vi skal det.
Fra samme mand: jeg har set en dokumentar om delfiner, der hjalp fiskere med at fange fisk, ved at jage fiskene hen til fiskerne, derfor tror jeg på at vi skal spise fisk.
Kommer du ikke snart til fornuft, og begynder at spise igen! For jeg spiser jo ikke som vegetar!!!
Earthling 2
Forum-indlæg: 633
Område: Ikke oplyst
Dato: 27/11 2014 17:27

Introduce him to this homepage!!!
http://www.jesuspeopleforanimals.com/ ;)

Kappa
Forum-indlæg: 214
Opskrifter: 10
Område: Odense
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 7/12 2014 16:05

Hæhæ, ganske fornøjelige indlæg :)

Sidste juleaften (2013) var jeg sammen med min egen og min søsters svigerfamilie.
Min søsters svigermor spørger så: 'Så du spiser ikke dyr?'
Undertegnede: "Nej, jeg rør ingen dyr eller produkter fra'
Svigermoderen: 'Hvad så med and?'

Samtalen gik så videre senere på aftenen. Kan ikke præcist huske, hvorledes den nåede dertil, men om ikke andet... Jeg fortæller at jeg heller ikke spiser honning, da bier ikke laver det til menneskers fornøjelse. Herefter spørger hun så: 'Jamen hvad så med et æble, hvis der er en larve i, spiser du æblet, for så tager du jo larvens mad fra den?'
... herefter snakkede vi ikke yderligere den aften.
Serenity
Forum-indlæg: 1572
Område: Nordjylland
Dato: 8/12 2014 09:49

Hvad så med and? Hahahaha :D
-mb-
Område: Midtjylland
Dato: 11/12 2014 07:07

En hyggelig aften med venner, heriblandt sygeplejersken, der fører denne lille samtale med mig:

- hvorfor du så ikke spiser fisk?
- fordi det er et dyr.
- neej, dyr er jo...dyr. Og fisk er fisk.

Længere er den ikke, jeg havde svært ved ikke at grine, men lod den ligge der ;)
Metai
Forum-indlæg: 14
Område: Odense
Dato: 25/12 2014 19:23

X: Nå ja du er jo vegetar. Får du så nok C-vitamin?
Mig: " " :D
Elis
Forum-indlæg: 17
Område: Sydjylland
Dato: 11/1 2015 20:48

En landbrugslærer:
A: " ja, altså koen savner ikke sin kalv, det er bare endnu en i rækken når vi tager den"
Mig: "koen kalder da på sin kalv?"
A: " jae, men det er bare lidt irritation. Det går hurtigt over. Derfor tager vi jo også kalven så tidligt."
Mig: " så du påstår simpelthen at koen ikke føler noget for sin kalv? Ikke engang instinkt?"
A: " altså instinktivt vil den have kalven, men igen går det jo hurtigt over. Den glemmer den hurtigt."
Mig: "så det du siger er, at koen ikke har følelser? Så kom der nogen og tog dit barn, ville du hurtigt glemme det igen?"
A: "det kan overhovedet ikke sammenlignes. En ko er et dyr, vi er intelligente væsener. Den har vænnet sig til det."

Overrasker mig da ikke at landbrugsfolk er så uvidende idag, med sådanne lærere..
Elis
Forum-indlæg: 17
Dato: 11/1 2015 20:59 | Indlæg redigeret den: 11/1 2015 20:59

Når jo, glemte næsten denne!:
Pige fra klassen: "så du spiser ikke kød og ikke mælk? "
Mig "nej 😊"
Hende " hvor er det flot! Men ej... Hvad kommer du så under din spegepølsemad??"
Mig ".. Jeg spiser jo ikke spegepølse."

Haha. Hun er nu meget sød 😊
Serenity
Forum-indlæg: 1572
Område: Nordjylland
Dato: 11/1 2015 21:46

Det er ikke alle der er lige skarpe :D
Jankanda
Forum-indlæg: 281
Dato: 18/10 2015 19:14

"Du siger du elsker blomsterne og dog plukker du dem. Du siger du elsker dyrende og dog spiser du dem. Jeg frygter den dag du siger "jeg elsker dig"
Curator
Forum-indlæg: 460
Område: KBH
Dato: 20/4 2016 13:00 | Indlæg redigeret den: 20/4 2016 13:00

Så er der tilgengæld denne

rikkewalther
Forum-indlæg: 5
Område: KBH
Dato: 25/4 2016 09:47

Jeg er stadig i overgangen (fordi mine forældre synes det er besynderligt og alt det med protein og kalk... men spiser for det meste vegetariske (90 % af tiden - dog mindre hvis man ikke tæller æg med))...

Pige fra fitness centeret, som jeg snakker meget med:
Da jeg fortæller jeg er blevet vegetar, og det er fordi jeg ikke kan se hvorfor dyr skal dø, for at jeg kan spise:
Hende: "Okay...? Men de er jo produceret til det formål?"
Mig: "Men det er jo ikke ligefrem et liv værd at leve, med den behandling de oplever".

Og den klassiske (har hørt den fra flere):
"Men så spiser du jo deres mad!"
vericon
Forum-indlæg: 650
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 25/4 2016 10:05

Hej Rikke
lidt næring til dem fra fitness centeret:
https://en.wikipedia.org/wiki/Hannes_Kolehmainen

Alt godt
Hans Jørn
Miau
Område: Ikke oplyst
Dato: 12/3 2017 23:06

Snakkede med en kollega om mad og kom ind på at min daværende kæreste var vegetar. "ja det er lidt svært. Eller... Nej, ser er da masser af gode retter med fisk og kylling, det kan han jo godt spise." øh, nej...

Fulgte en debat på mobys Facebook side. Der var en som fuldt og fast mente at "maddyr" ikke ville eksistere hvis alle blev vegetar, det var jo kun nogle vi valgte at skabe for industriens skyld. Ville vi virkelig have at de skulle uddø?
Sider: << < 8 9 10 11