Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Derfor bør vi spise kød!

Humor

Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>
Kilroy
Forum-indlæg: 2894
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 25/3 2011 18:53

FULDT forståeligt Johan !!!
GreenEnergy
Forum-indlæg: 944
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 26/3 2011 00:21

Det eneste jeg har oplevet er fra youtube. Noget med at man slår levende bakterier ihjel ved at indånde dem. Men det er bare liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiidt svært IKKE at ånde.

bakterier er ikke dyr. de kom til før der var noget der hed planter og dyr. det er vel heller ikke forbudt at spise planteceller

den høre jeg også tit

jamen spiser du så heller ikke gær
er også blevet spurgt om jeg så heller ikke må spise katofler
Enigma
Forum-indlæg: 73
Område: KBH
Dato: 26/3 2011 10:47 | Indlæg redigeret den: 26/3 2011 10:49

Efter ikke at have spist 2 uger, fordi der var æg i al vegetar maden på hospitalet, kom jeg endnu engang ud, og kunne ikke spise noget af det. De to serveringsduller kigger på hinanden.

Den ene spørger den anden: " Hvad gør vi?"
Den aden svarer: "En vegetar kan godt spise biksemad, der er jo kartofler i..."
Jeg svarede "I kan bare gove mig biksemaden på stuen, og put et spejlæg på når nu i er igang"

Så vendte jeg om, gik ind til mig selv, og ringede efter en pizza!
wolfheart
Forum-indlæg: 27
Dato: 26/3 2011 10:54

Man skal høre meget inden ørerne falder af..... Det var en der direkte fortalte mig at jeg som vegetar jo aldrig blev mæt uden kød..... sikke noget pis, det sagde jeg også til hende, men det troede hun jo absolut ikke på... doh!
CamillaMai
Forum-indlæg: 154
Område: Østjylland
Dato: 26/3 2011 11:06

Jeg havde været vegetar i omkring et halvt år, da jeg sidder på gymme midt i en samfundsfagslektion, hvor læreren forklarer en figur, der viser noget med økonomi. En pige i den anden ende af lokalet spørger midt i det hele højt:
"Må du så heller ikke spise leverpostej, Camilla?"

Flot nok..
nullnullnull
Forum-indlæg: 532
Dato: 26/3 2011 11:20 | Indlæg redigeret den: 26/3 2011 11:31

Jeg er mest træt af at høre på protein og kalk vrøvlet pga. min arm.
Og sjovt nok er det (næsten) alle andre end mine læger der er "bekymret" for mig, argh, jeg bliver vanvittig!

EDIT: Jeg skal måske lige forklare.
Jeg har brækket armen, og bruddet i den ene knogle vil ikke rigtig vokse sammen. Og det jeg hører rigtig ofte når jeg fortæller det er; "Jamen den kan da ikke vokse sammen hvis du ikke spiser kød eller drikker mælk, for så får du jo ikke nogle proteiner".
Kvindemenneske
Forum-indlæg: 179
Opskrifter: 1
Dato: 29/3 2011 18:00

.. Fordi der findes mennesker med vegansk eller vegetarisk (alle kategorier der minder herom), der ikke har hovedet med = glemmer at spise varieret.. Ud fra et ernæringsprofessionelt synspunkt, så er det utrolig usmart, da et ensartet indtag kan medføre dysfunktioner i kroppen.

Peace

PS Den eneste jeg har hørt, da jeg var vegetar var: "Bacon er et krydderi!" :D
kamille
Forum-indlæg: 180
Område: Århus
Dato: 29/3 2011 19:54

En (nordjysk) pige fra min efterskole, var overbevist om, at der da ikke var kød i LØV-postej:D
Har også fået at vide, at ens hjerne skrumper, hvis man ikke spiser fisk:(
Abekatten
Forum-indlæg: 26
Dato: 30/3 2011 12:34

Jeg overvejer også VIRKELIG at begynde at spise kød igen fordi "at man ikke vokser, hvis man er vegetar".
Det var min venindes første reaktion, da jeg fortalte hende det.
Hippieungen
Forum-indlæg: 315
Dato: 30/3 2011 12:38 | Indlæg redigeret den: 20/7 2011 21:37

@Abekatten: Det er en myte. Jeg har vokset mindst 10 centimeter siden jeg gik veg ;)
Edit: Og langt mere siden hen...
Veganitarians
Forum-indlæg: 119
Dato: 30/3 2011 13:19

Ifølge læge Kirstine Nolfi i hendes bog fra 1955 (oprindeligt fra 1943) Levende føde er et barn af en veganer/vegetar sundere og moderen giver sit barn de bedste betingelser fra starten af. Det er vigtigt at moderen spiser rigeligt med rå kost så barnet ikke tager de livsnødvendige stoffer fra moderens eget lager så moderen derved svækkes.

Det vidste man i 1943, men nogle læger har åbenbart 'glemt' denne viden eller også undlader de måske at fortælle det, for ellers har de ingen patienter de kan 'øve' sig på ;)

Jeg har set hendes bog i opdateret version hos boghandleren, men den jeg har købt er fra 1955. Noget af det der står i den kan måske lyde lidt underlig her i 2011, men stadig være gængs selvom den næsten har 70 år på bagen.

AnneU
Forum-indlæg: 121
Dato: 30/3 2011 15:14

Jeg kan ikke lige komme i tanke om vittigheder eller spøjse ting sagt mod veganer, men desværre er det heller ikke altid at vegetarerne er de klogeste.
Jeg mødte en amerikansk-indisk knægt som under et 6 måneders ophold i Danmark først fandt ud af efter et par måneder at pepperoni var kød... og han derfor ikke kunne spise det da han var vegetar.

En estlandsk pige jeg kender er vegetar, men hun ved absolut intet om mad, da når retter med f.eks. blæksprutte og fisk blev foreslået måtte hun spørge om det var et dyr eller ej? Jeg ser hende desværre også kun spise den sammen slags salat, så jeg tror lidt at den rigtige vegetariske madverden er ret ukendt for hende...
Sine
Forum-indlæg: 13
Dato: 9/4 2011 18:19

"Det er farligt at spise alt for mange grøntsager.... Der er bly i grøntsager"

-haha xD
Svane
Forum-indlæg: 20
Dato: 9/4 2011 20:01

Da jeg gik på efterskole var der hver dag eftermiddagsmad/eftermiddags snack, en dag var det så rugbrød med leverpostej. Jeg gik ind i spisesalen, konstaterede at jeg ikke gad spise rugbrød uden noget og var ved at gå igen da en pige sagde
"skal du ikke have noget?"
mig: "nej, jeg er vegetar"
pigen "jamen der er da ikke kød i leverpostej?"

Det er lidt sært at det ligesom ikke er gået op for folk hvad leverpostej er lavet af...
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 10/4 2011 04:14

jeg høre hele tiden . jeg kan ikke leve uden kød , er det ikke svært , hvorfor.
mine svar, jeg synes det nemt , jeg synes det var svære at holde op med at ryge og drikke,
hvorfor , hvis nogen slår skære stikker osv i mig , oplever jeg det som noget ubehageligt , hvorfor skulle min næste ikke også
gøre det .

kh lu

Ost
Forum-indlæg: 218
Dato: 16/4 2011 11:52

Aj, er du vegetar?? ...Hvad er det nu man er allergisk overfor, når man er vegetar, er det ikke noget med bønner?
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 16/4 2011 13:25

:D
Wallaby
Forum-indlæg: 5
Område: Århus
Dato: 18/4 2011 18:47

Den med kyllinge- fiske- og bacon-grøntsagen er der jævnligt, men en jeg har undret mig over på det seneste er når folk siger at man jo bare kan spise udenom, selv i sammenkogte retter. Selv ellers ret opvakte venner og familiemedlemmer har udsat mig for det flere gange i den seneste tid, og jeg bliver altid lidt mundlam. Varianten er at der jo ikke er særlig meget i. Hvad siger man lige til den?
Stjernestøv
Forum-indlæg: 847
Dato: 18/4 2011 19:43

Køllund- Virkelig? Har nogen sagt det? lol
Ost
Forum-indlæg: 218
Dato: 18/4 2011 19:57

@Stjernestøv, ja, helt seriøst. Det tog mig også lige lidt tid at komme mig over chokket, og da jeg så havde grinet af, begyndte jeg at forklare ham hvad vegetarisme går ud på;)
Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>