Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Derfor bør vi spise kød!

Humor

Sider: << < 1 2 3 4 5 6 7 > >>
Stjernestøv
Forum-indlæg: 847
Område: Sjælland
Dato: 21/7 2011 01:04

omnivor: vegetarer.... det er saadan nogle der drikker urtete ikke?

Kunne ikke lade være med at grine over den her. Og hvad er der nu i vejen med urtete?! :)
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 21/7 2011 05:09

dyre skriver
Jeg har flere gange snakket med mennesker, som har fastslået, at man altså IKKE kan leve uden kød.

selv kostvejleder hos lægen er af den opfattelse . :(
vh lu
-
Forum-indlæg: 58
Område: Andet
Dato: 21/7 2011 12:08 | Indlæg redigeret den: 28/6 2014 16:07

hanspaulin
Forum-indlæg: 71
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 21/7 2011 12:24

"Danmark er omgivet af vand, så selvfølgelig skal vi spise fisk!" ;) (sagt af en kosmolog i en Martinus-studiekreds ;) )

Et udtryk jeg i øvrigt synes er ulækkert: "Havets frugt" ; hæ hæ :o)
Imminst
Forum-indlæg: 472
Dato: 21/7 2011 12:31

Jeg har også hørt den med at der ellers ville blive alt for mange dyr. Det er selvfølgelig ikke noget jeg tager alvorligt fordi det er kun meget dumme/uintelligente mennesker der kommer med så idiotisk en påstand.
sax
Forum-indlæg: 374
Område: Nordjylland
Dato: 21/7 2011 12:54

"Du kan kun få fiber fra kød..."

Jeg valgte så at ignorere den udtalelse.
MarieM
Forum-indlæg: 12
Dato: 6/8 2011 21:08

Ja. Har hørt den her før:

"Jamen det er synd for dyrene, du spiser alt deres mad."
"Det er bedre for miljøet at jeg spiser køerne, ellers prutter de bare og udleder en masse co2"

Dampii
Forum-indlæg: 206
Dato: 6/8 2011 21:18

"Det er bedre for miljøet at jeg spiser køerne, ellers prutter de bare og udleder en masse co2"

Apropos.. faldt lige over denne artikel:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/videnskab_og_teknik/article1596549.ece
SalatManden
Forum-indlæg: 2
Dato: 6/8 2011 22:28

Kæft drenge og piger, jeg fik sgu' diarre bare af at læse ordet kød og dyr i samme sætning så mange gange.. :$
Anjéla
Forum-indlæg: 3
Dato: 11/9 2011 15:50

Kødædere opfinder:
RadioAKTIV GRØNTSAGS Kylling

- lyser i mørket, kun for dig!

<= det er det indlæg jeg bedst kan lide.
rammer plet omkring kødproduktion.

Jeg kan almindeligvis ikke få kød ned, men hvis det smager godt,
eller ser godt ud, har en funny virkning m.m.
så hopper vi på den?

Der er ét eller andet som bare holder mig personligt
tilbage fra at spise kød; selv om der er mange argumenter fra
kødspisere hvorfor kød er nødvendigt for os mennesker.

MEN
Planter spiser jo ikke planter og har det fiiint uden kød ! :-D
Jeg ved ikke om jeg er ved at gå i frø...
..men et ´planteliv` er også rimeligt ok ;-)

Stig
Forum-indlæg: 247
Opskrifter: 2
Dato: 12/9 2011 19:27

Jeg har en veinde der var vegetar, og hun spiste da fisk, og kylling.

Hun var noed til at begynde at spise lidt koed, fordi hun blev syg uden.

Mig> Men saa var hun jo ikke vegetar hvis hun spiste kylling, det jo koed.

Ja, men der er nogle vegetarer der spiser kylling, fordi det er fedtfattigt.

Mig> Men hun kan altsaa kalde sig vegetar, rummand eller hvad hun vil, vegetarer spiser ikke
koed.

Det siger hun at hun er.

og der rystede jeg paa hovedet og besluttede at den samtale var slut.

Jeg spiser hvad jeg vil. Man har alligevel fundet ud af at man ogsaa
kan faa kraeft af groentsager, fordi de er sproejtet, og foer har de ellers altid sagt de beskyttede
imod det.

Mig> Tror der er stoerre risiko for at faa kraeft hvis du ikke spiser groentsager uanset om de
er sproejtet med giftstoffer eller ej, plus du kan koebe oekologiske groentsager, og saa er de ikke
sproejtede. Det er ihvertfald uanset hvad en stoerre risiko ikke at spise groentsager.

Jeg tror ikke paa at groentsager beskytter mod kraeft.

Mig> Men det ved man saa at de goer. Det er jo videnskabeligt bevist.

Ja de siger saa meget

Og kan du gaette hvad der saa skete?, hvis du gaettede paa at det blev slutningen paa samtalen har du ret ;)

Jeg fortalte paa et tidspunkt en at det ikke var naturligt for mennesker at drikke komaelk,
og at vi burde holde os fra det. Det passer ernaeringsmaessigt til behovene hos kalve ikke mennesker.
Og ikke nok med det, men de er noed til at behandle maelken, fjerne fedt osv, for at det overhovedet kan
lade sig goere for mennesker at indtage.

Svar> Jamen de er jo noed til at producere foedevarer der passer til mennesker

Og det mener du skal produceres kunstigt?. Er vi de eneste paa jorden, hvor der ikke naturligt
findes foedevarer der passer til os?. Tror du de kunne aendre paa mad varers sammensaetning
i stenalderen? Hvordan er vores forfaedre overlevet uden kunstigt industri produceret mad?

Svar> Vi skal jo have lavet nogle ting vi er i stand til at spise.

Igen jeg tror de findes helt naturligt. Det kaldes frugt og groentsager.

Svar> Vi kan jo ikke kun leve af frugt og groent.

Det kan man saa faktisk godt. Det goer mange andre dyr, bl.a aber som vi er 98% beslaegtet med

Svar> Men derfor er vi jo ikke aber.

Derudover har jeg hoert at jeg ikke faar nok protein, ikke nok fedt(herunder ikke bare fedt fra noedder osv, for vi skal jo have det fra bacon og floede som alle ved ;) )

reli
Forum-indlæg: 251
Område: Midtjylland
Dato: 12/9 2011 20:01

I weekenden holdt vi et arrangement, hvor en skulle hente sandwiches til alle, jeg sagde, at jeg ikke skulle have noget, da jeg er veganer. Da hun kom tilbage gav hun mig en med skinke og sagde undskyldende: de havde ikke nogen til veganere....
Efter arrangementet fik vi, som havde holdt det, noget som tak: de andre fik en æske mælkechokolade og en god flaske vin, jeg fik kun chokoladen for "rødvin drikker du jo ikke" - ??????

Men vegetarer kan også være mærkelige. Vi havde i et stykke tid kæresten til en ven boende, han var vegetar (sagde han). Da vi fandt en pakke knaldrød salami i køleskabet undrede vi os og spurgte, om han vidste hvor det kom fra? - Jo, det var hans. - Men han var jo vegetar? - Jo, men det er jo ikke kød, det er alligevel kun affald. -?????
T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Område: Århus
Dato: 12/9 2011 20:49

Jeg mødte den her grund til at spise kød: "Vi spiser kød og synes det smager godt, og dette sker fordi hjernen stimulerer belønningscentret. Mennesket er et væsen der rent funktionsmæssigt er drevet imod ting og oplevelser, der stimulerer belønningscentret."
..og det synes jeg jo er pænt dumt, for der er masser af både gode og dårlige ting, der stimulerer vores belønningscenter i hjernen - fx alle vore usunde afhængigheder og misbrug (kan vi ikke lige komme kød i den kategori?).

Og så en sidebemærkning: Da jeg fortalte min mormor, at jeg ikke spiste kød længere, svarede hun ved at råbe af min moster: "ER HAN BLEVET MUSLIM?!"
Katharina
Forum-indlæg: 27
Område: Sydjylland
Dato: 13/9 2011 11:58

Jeg har så længe prøvet at få min veninde til at skære kraftigt ned på hendes mælkedrikkeri med forskellige argumenter f.eks

Man har faktisk forsøgt at bruge mælk i behandlingen af let diabetes 1, netop fordi mælken øger insulinproduktionen, og sammenhængen mellem valle og insulin er blevet vist i ny dansk forskning. Derfor må man regne med, at mælk og de syrnede mælkeprodukter er medvirkende til udviklingen af insulinresistens og dermed diabetes 2. Det er næppe heller nogen god ide at spise vallepulver, som mange bodybuildere gør for at få protein til deres musklers vækst. I Norge er der ifølge den norske diabetesforening 350.000 med diabetes 2. Pr. indbygger er det næsten dobbelt så meget som i Danmark. Hænger det sammen med nordmændenes myseost, der jo er inddampet valle?De mælkeprodukter bl.a. ost, hvor vallen er drænet fra, skulle ikke være farlige i denne henseende. (At ostens kasein så er det i mange andre henseender er en anden historie.)

fra http://www.nomilk.dk/nyt/sukkersyge-og-valle.htm

Og at køerne ikke går året rundt og laver mælk fordi de bare kan, men fordi deres kalve er blevet dem frarøvet. Og dette er ikke økologiske malkekvæg.

Her er hvad der sker for økologisk malkekvæg

Narresutter og ammetanter
Når koen har kælvet, skal koen og kalven gå sammen minimum et døgn efter fødslen. Hvis ikke kalven går sammen med moderen eller en ammetante i de første to måneder af dens liv, skal den have tilfredsstillet sit suttebehov med en narresut. Mange økologiske mælkeproducenter har indført ammetanter, som typisk går med 3-4 kalve, som de forsyner med mælk. Landmanden skal sikre sig at alle kalve kommer til patten, men ellers er det ammetanten, som sørger for kalvens fodring.

fra www.okologi.dk

Mange mælkedrikkere ved ikke dette men det rør dem tilsyneladende heller ikke.

Kødspisere har opbygget en stor ignorance og skubbet den dårlige samvittighed langt ind i underbevidstheden.
fnland
Forum-indlæg: 16
Område: Midtjylland
Dato: 15/9 2011 00:33 | Indlæg redigeret den: 15/9 2011 00:35

Jeg er (b) Titel? normal frikvater
A - Hvad gør du når du går på jagt?
B - Går ikke på jagt.
A - Hvorfor?
B - Hvorfor vill-
C - Jeg afbryder lige, hvor meget kylling spiser du om dagen?
B - Intet jeg spiser ikke kylling og lad mig sige det nu heller ikke fisk!
D - Okay så du fråder altså makrel hver dag?
B - Kan vi ikke bare stoppe nu, JEG spiser INTET kød! jeg får nok proteiner jeg er sikker på jeg får hvad jeg har brug for!
E(lærer på min skole der -skulle- have været helten og stoppet det.) - Hvad snakker vi om?
A Han er vegetar!
E - Vegetar? Det kan man da ikke være!
Forum-indlæg: 494
Dato: 16/9 2011 09:38

Og så en sidebemærkning: Da jeg fortalte min mormor, at jeg ikke spiste kød længere, svarede hun ved at råbe af min moster: "ER HAN BLEVET MUSLIM?!"

LOL!

Kender I ikke også den her med, at når man fortæller, at man er vegetar eller veganer, så fortæller de om en anden såkaldt vegetar, og vedkommende måtte altså godt spise fisk eller fjerkræ, hvorefter de nærmest forventer, at du så også godt "må". :D
Episk antilope
Forum-indlæg: 282
Dato: 16/9 2011 09:54

@Windamor, det kender jeg godt. Det er virkelig underligt :O)
Zan
Forum-indlæg: 387
Dato: 16/9 2011 10:08

mig: jeg er veganer.
person: så er der noget du ikke får nok af...jeg tror det hedder......protein!
mig: jo, protein får jeg nok af. Det eneste som jeg ikke får er vitamin B12, men der tager jeg bare en vitaminpille.
person: jeg ville aldrig tage en pille!
mig: alternativet er at man giver en B12 pille til dyret som man så slagter og spiser, så hvad er forskellen?
person: at jeg ikke skal tage en pille
mig: men så kunne man bare drikke nok beriget sojamælk
person: jeg kan ikke lide sojamælk

der gav jeg op.
Warzywo
Forum-indlæg: 1101
Område: Sønderjylland
Dato: 16/9 2011 11:21

Reli:

Efter arrangementet fik vi, som havde holdt det, noget som tak: de andre fik en æske mælkechokolade og en god flaske vin, jeg fik kun chokoladen for "rødvin drikker du jo ikke" - ??????

Det er fordi de meste rødvin ikke er vegansk. http://vegans.frommars.org/wine/index.php?winetype=Red
Stig
Forum-indlæg: 247
Dato: 16/9 2011 18:35

Og så en sidebemærkning: Da jeg fortalte min mormor, at jeg ikke spiste kød længere, svarede hun ved at råbe af min moster: \\\"ER HAN BLEVET MUSLIM?!\\\"

Hahaha, den er for genial :D
Sider: << < 1 2 3 4 5 6 7 > >>