Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Derfor bør vi spise kød!

Humor

Sider: << < 2 3 4 5 6 7 8 > >>
T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Område: Århus
Dato: 17/9 2011 19:41

Mja.. min mormor er ret genial :D
vindruen
Forum-indlæg: 12
Område: Sjælland
Dato: 19/9 2011 09:31

Lider du så ikke af protonmangel når nu at du er vegetar?

Får du så nok tungmetaller nu hvor du er vegetar? :O
Stjernestøv
Forum-indlæg: 847
Dato: 19/9 2011 14:38

Lider du så ikke af protonmangel når nu at du er vegetar?

Rofl :D
Jeg håber ikke ham/hende der sagde det har kemi.. ;)
veggiemommy
Forum-indlæg: 134
Opskrifter: 5
Dato: 20/9 2011 10:10

Til sidste ramadan-middag var jeg hos mine forældre, hvor en af vores bekendte også var. Jeg har ikke set hende i et års tid, så hun ved ikke at jeg er vegetar. Hun spurgte om jeg ikke skal have noget af kødet og jeg sagde nej tak, jeg spiser ikke kød... "nå ja ok, ja jeg spiser heller ikke kød (mens hun gnaver videre på sit kyllingelår), fordi jeg går meget op i min sundhed" osv. Der gik lidt tid før hun fattede hvad jeg helt præcist ikke spiser.
Så mente hun pludselig, at det var meget dumt ikke at spise kød, det faktisk farligt og det kunne hun ikke forstå. Da jeg fortæller at jeg er vegetar af etiske årsager siger hun så: " jamen landmændene er jo onde ved dyrene, men det må jo være på deres egne skuldre, det ikke vores forbrugeres skyld". Jeg forklarer hende et par ting og hun virker bare irriteret... Så går det lidt tid og så sætter hun trumf på hendes argumenter ved at sige:
"Gud har givet os retten til at spise dyr ... ja dyrene er der jo for at blive spist... det er det eneste rigtige, i alle kulturer er det jo det normale at spise dyr, synes virkelig det underligt det du gør... ja det jo dit valg og det kan jeg respektere, men det er lidt underligt..." Og sån blev hun ved et stykke tid indtil hun så at jeg ignorerede hende...
Flex
Forum-indlæg: 289
Område: KBH
Dato: 29/9 2011 14:16

Sagt af to af mine Civilingeniør buddies:

Kød er pissesundt, det indeholder 90% protein, sådan ca.

Bevis for at man ikke bliver klogere af at have en fin uddannelse..
Kira
Forum-indlæg: 8
Dato: 29/9 2011 18:15

Min mosters reaktion, da jeg blev vegetar: "Ja, så er det et spørgsmål om tid, før du ikke længere får menstruation!"
Lucinda
Dato: 30/9 2011 08:31

Min fars reaktion da jeg syntes jeg trængte til at tabe mig lidt. "Har du overvejet at holde op med at være vegetar ? For som vegetar skal man jo spise helt vildt meget!"
Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Område: Århus
Dato: 30/9 2011 16:18

Fra jobbet: "Får du ikke for meget protein når du drikker sojamælk?" :)

En til fra jobbet:
Kollega: "Har du hørt om ham dér der badede selvom der var advarsler om hajer, og fik benene bidt af"
Mig: "Hmm, de skal vel osse ha' noget at spise"
Kollega: "Ejj, den slags må du altså ikke spøge med, det var så tragisk"

Mig i mit stille sind: .oO( Det var altså ikke nogen spøg, det er vel ikke værre end når folk spiser hajfinnesuppe ). Jeg var lige ved at sige det, men så gad jeg ikke starte en diskussion. :)
Lisette
Forum-indlæg: 24
Dato: 30/9 2011 19:42

Jeg må da godt tage en svinebouillon i, ikke? Der er jo ikke kød i..?

Må du spise is?

Der var også engang en der fortalte mig, at kroppen ikke kan fungere uden animalsk protein...
indi0021
Forum-indlæg: 131
Opskrifter: 3
Område: Midtjylland
Dato: 18/10 2011 17:18

jeg sad og legede med min bror der legede pizzamand med lego, så skulle jeg så bestille en pizza så det blev selvf. en vegepizza, så siger min mormor får du ikke kød på din pizza rigtigt? jeg siger jeg spiser overhovedet ikke kød, hun spørger hvornår begynder du med det igen? jeg svare ALDRIG!!!!!!!! hun siger jamen så dør man jo :S
Lucinda
Dato: 18/10 2011 17:32

Som jeg skrev i en anden tråd (kan ikke lige huske hvilken - jeg skriver så meget :D) som min kollega sagde til mig i frokostpausen "kan du ikke bare være sådan en vegetar der spiser kylling og fisk!?"
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 18/10 2011 19:33

Nååe, så må jeg dø snart! ;) :-o
indi0021
Forum-indlæg: 131
Opskrifter: 3
Område: Midtjylland
Dato: 18/10 2011 19:39 | Indlæg redigeret den: 18/10 2011 19:42

ja det er vi alle :D
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Dato: 18/10 2011 20:03

En person overbeviste mig (eller prøvede) om at man maks kunne overleve som vegetar i 2 år. Så ville man dø.

Jeg spillede med på den længe, før jeg begyndte at lege zoombie og 'overfalde' vedkommende, der undrede sig, så jeg måtte jo forklare, at jeg jo var død, da jeg har været vegetar siden jeg var 4 :o)
Derefter brugte jeg en masse tid på at sige spøgelseslyde... Personen blev ret fornærmet... Men fuck det var sjovt :D
Lucinda
Dato: 18/10 2011 20:32

Hø hø hø:D
Ruby
Forum-indlæg: 141
Opskrifter: 13
Område: Østjylland
Dato: 19/10 2011 06:03

@Laika:
Fedt :D Men hvordan siger spøgelser?
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 19/10 2011 09:41

@Laika :) ;)
Hahaha.....hvor fedt gjort! :D

Netop på grund af denne tråd med alle jeres oplevelser med de lamme udtalelser og kommentarer fra kødspiserne i jeres omgangskreds og omgivelser gør, at jeg synes, at Zenbambis beskrivelse af dem som hjernedøde zombier kan være en ret rammende beskrivelse. LOL

I sådan et moderne højteknologisk og digitaliseret videnssamfund vi har i dag, med alle de gode muligheder folk har for at kunne finde de rette oplysninger, kan det virkelig undre mig, hvordan de kan være så uoplyste.;) :-o :-S
Lucinda
Dato: 19/10 2011 09:50

Marianne: so true:D Der er stof til en hel roman her LOL:D
Emma MS
Forum-indlæg: 96
Dato: 20/10 2011 12:56

Jeg havde for ikke så lang tid siden en mild diskussion, der varede den uge jeg var i praktik, men en anden praktikant. Da vi så kom ind på at jeg udover ikke at spise kød heller ikke spiser mælk og æg, udbrød hun; "jamen koen HAR BRUG FOR at blive malket! Ellers bliver den sikkert syg!" Inden i mit hoved lavede jeg så en facepalm og måtte forklare hende, at koen har mælk i yveret, fordi dens kalv burde drikke det, og at menneskekvinder heller ikke går rundt og bliver spontant fyldt med mælk som de så har brug for at nogen malker ud af dem xD
Lucinda
Dato: 20/10 2011 12:59

Jeez...!
Sider: << < 2 3 4 5 6 7 8 > >>