Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Derfor bør vi spise kød!

Humor

Sider: << < 4 5 6 7 8 9 10 > >>
Kitsutsuki
Forum-indlæg: 21
Område: Vestjylland
Dato: 19/11 2011 23:13

Julie Lea, mange tak ^^, Og ja til alle udsagnene.. desværre -.-' undtagen de to luna kom med :)
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Område: Sjælland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 20/11 2011 05:22

ja på nær nummer 9 :)

men jeg jeg også hørt den med
11: det er lige meget det betyder ikke noget for det slutter når vi dør og det skal vi jo alle sammen ?
CeciliaN
Forum-indlæg: 222
Opskrifter: 4
Dato: 20/11 2011 10:59

Jeg står kvart i 5 en fredag morgen på et pizzaria og craver pommes frites, som de åbenbart ikke laver .. En fyr tilbyder mig hans pizzaslice, som han ikke har spist af endnu. Sødt men jeg takker nej og begrunder det med at jeg er vegetar.
"Jeg troede vegetarer var sunde" er hans reaktion. bøøhm .. Godt så ..
Kitsutsuki
Dato: 20/11 2011 15:00

kom lige i tanker om en anden episode. Vi skulle på min skole lave et cirkeldiagram over vores indtag af fedt, proteiner og kulhydrater. Vi havde skrevet op hvad vi havde spist dagen før. Jeg forstod ikke helt opgaven og bad læreren (uddannet sygeplejerske) om at hjælpe mig. Hun ser på min kost og siger:

Lærer: Ja du har jo fået masser af kulhydrater, lidt fedt, men inge proteiner.
Jeg studser lidt over det, men skriver kun de to ting ind i cirkeldiagrammet. Da hun er gået smider jeg lige proteiner ind i skemaet. Jeg fanger hende igen og siger:
Mig: Jeg har skrevet proteiner ind, for de er jo i grøntsagerne.
Lærer: Nej.
Mig: Jo, det er de jo.
Lærer: Nej, der er ikke proteiner i grøntsager.
Jeg vælger ikke at diskutere det mere, men går hjem og finder alt hvad jeg kan på nettet om proteiner i grøntsager, tager i skole næste dag og giver hende det. Hun kigger på det, men ser skeptisk ud. Så kontakter hun en ernæringsekspert, som fortæller hende at jo, der er skam proteiner i grøntsager. Så siger hun til mig:
Lærer: Ja, han siger der er proteiner, men det er så lidt, at man ikke regner det med. Man skal fx spise 60 bananer om dagen for at få dækket sit behov for proteiner.
Jeg tænkte, okay siden hvornår er en banan blevet en grøntsag? Men jeg lod den ligge der, hun var ikke til at overbevise om at proteiner ikke er et problem for vegetarer.
Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 20/11 2011 15:14

Det lyder meget som de lærere, jeg havde i folkeskolen:@!
Kitsutsuki
Dato: 20/11 2011 15:20

Julie Lea, det undrede mig meget, at hun som lærer på en sosu-skole ikke vidste bedre. Når nu det var kost og ernæring hun underviste i :) Men når det er sagt må jeg hellere tilføje at hun er en sød lærer og accepterer andres valg af livsstil. Hun fortalte mig senere, at dengang hun uddannede sig til sygeplejerske, der regnede man proteiner som eksisterende i kød, andre animalske produkter og bælgfrugter. Der stod simpelthen intet om proteiner i grøntsager i hendes gamle lærebøger, så hun var meget overbevist i sit standpunkt :)
Julie Lea
Dato: 20/11 2011 15:31

Ja man skal selvfølgelig ikke dømme folk på baggrund af en enkelt dum udtalelse og så vidt jeg ved fylder ernæring vist ikke ret meget i sygeplejerskers/sundhedsplejerskers og lægers pensum( ret mig hvis jeg ta´r fejl) så det er nok ikke kun hendes skyld. Men det er skræmmende så lidt folk generelt ved og deres viden om ernæring stammer vist fra 1950´er husholdningskogebøger. Med riiigeligt smør!
Kitsutsuki
Dato: 20/11 2011 15:36

Julie Lea, kost fylder ikke så meget i det univers nej, men hun skulle undervise i kost og ernæring, og det er der jeg undrer mig :) Man må have sine ting i orden, når man skal undervise andre :)
lucifer
Forum-indlæg: 1609
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 20/11 2011 15:52

jeg vil mene at de fleste vegier ved mere om ernæring ind dem der enlig skulle vide det , og så af live synes jeg at gennem tiden at vi er blevet mennet om at grønt(ikke has) er sundt måske var vi bare ikke lige klar til at tage det seriøs . :)
vh lu
shmuel
Forum-indlæg: 130
Dato: 25/12 2011 21:47

"han er vegetar"

. . .

"SÅ laver jeg lam !"
Rovdyr
Forum-indlæg: 585
Dato: 26/12 2011 07:16

Har vi ikke alle hørt det? Vi har lige fortalt, at vi ikke spiser kød, hvorefter en-eller-anden lige skal forsikre sig om, at vi vel naturligvis stadig spiser grønssagen kylling..

Du kan ikke fortænke folk i at have de tanker. Når du nærlæser flere af "vegetar" studierne der skull bevise at vegetarer er klogere, smukkere, mere sexede, bedre mennesker, tænker mere på andre osv osv...så har kylling og fisk ofte talt som "vegetarisk".

OhSoRomi
Forum-indlæg: 34
Opskrifter: 1
Dato: 28/12 2011 19:10

"My food shits on your food!"

Really? :')

And then of course all the standard ones, like:
- Fish isn't meat! (True, it's a fruit!)
- You're probably ...-deficit!! (The blood tests say I'm super healthy)
- All vegans are extremists! And pale, skinny, ugly and crazy!! (Gee..thanks!)
- Cows give milk and hens lay eggs. Wtf is wrong with consuming them?! You rather throw them away or what? (You really have no idea, do you?)
- I also care for animals, but you can exaggerate and go too far. I love them, but I'm not that extreme, you know? (How can refusing to torture, murder and eat the ones you care for be extreme? How?)
- Meat is good for you. Just not too much. Everything in moderation! (Formaldehyde in moderation, nitric acid in moderation, rat poison in moderation..?)
- You're eating the food that animals should eat! (Brilliant..)
- What about plants? (What about sentience?)
- Are you allowed to eat ...? (I'm allowed to eat anything I want to)
- What about bacteria? (Are you kidding me?)
- If we wouldn't eat meat, those animals wouldn't even have lived .__. (Yes, the animals are probably really thankful)
- I think it's nice that you can do it. I could never do it though..I LOOOVE meat and cheese and milk and eggs and all that SO much!! (So the reason I'm able to be vegan is that I didn't like animal stuff anyways? Thanks for ignoring my efforts and motivations..)
OhSoRomi
Forum-indlæg: 34
Opskrifter: 1
Dato: 28/12 2011 19:24

Also:

"Did you bring your own vegan pie?"
Me: Yes ^.^
"Whahaha I rather eat the taste of torture yumyum!!"
Anders1975
Forum-indlæg: 2
Område: Nordjylland
Dato: 1/1 2012 15:04 | Indlæg redigeret den: 1/1 2012 15:11

Jeg hørte den anden dag en der sagde .JEG HAR EN VENINDE DER ER VEGETAR; MEN HUN SPISER FISK OG KYLLING :O??
Julie Lea
Dato: 2/1 2012 08:31

Som Rovdyr skriver er det jo det vi gør og det er derfor vi er så kloge:D
Jazzypot
Forum-indlæg: 11
Område: Århus
Dato: 27/2 2012 15:01

Hmm den dummeste/giver ingen mening-agtige kommentar jeg har fået er nok fra min onkel:

\"Aaarrrgh de grøntsager der de er sgu sprøjtet med alt muligt, dyr har i det mindste et lag pels til at tage det værste så kødet er rent\" ........

..... -__-

.........

Ahmen for pokker da..!
Julie Lea
Dato: 27/2 2012 18:58

Hvad med grise, de har sg-da ingen hår:D!
Jazzypot
Forum-indlæg: 11
Område: Århus
Dato: 27/2 2012 20:19

Havde jeg gidet tage diskussionen op så ville jeg også lægge sådan ud ;)
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 27/2 2012 22:23

Og hvad med alt det medicin og antibiotika de propper dyrene med, som bakterierne bliver mere og mere resistente overfor, som giver en større og større risiko for at man selv ender med at få resistene bakterier i
kroppen?

Det vil jeg da ikke kalde rent kød!;)
kickan
Forum-indlæg: 13
Dato: 27/2 2012 22:54

Jeg er den eneste vegetar i min omgangskreds- men folk prøver generelt at være hjælpsomme og forstående!

Flere gange har jeg selv været ude for: .....jamen...du SPISER da kylling?! Og dét flere gange fra den SAMME person, der bare ikke lige kan huske hvordan det nu er..... ;)

En dag sidder jeg og spiser frokost med en (relativt ny) kollega, og i løbet af samtalen finder hun så ud af jeg ikke spiser kød. Hun kigger på mig fuldstændigt uforstående og sir: Dét havde jeg sgu ikke troet om dig- du ser slet ikke såen ud!

Jeg må udlede at for at være vegetar, må man nødvendigvis ha fodformede sko og en lilla ble om hovedet! (al respekt til dem der har) Men jeg faldt åbenbart udenfor det stereotype billede ;)

Nu holder jeg meget af min kollega, så jeg grinede bare af hende.

Generelt blir man mødt med lidt skepsis, men ok forståelse synes jeg! :) Vi kan jo ryste på hovederne af de uvidende kødspisere, men vi kan da også prøve at \"undervise\" lidt i stedet. Vi er stadig en minoritet, og jeg synes ikke ligefrem der er slået meget information op om vegetarisme/veganisme i de fora man bevæger sig i, når man ikke i forvejen beskæftiger sig med det.
Sider: << < 4 5 6 7 8 9 10 > >>