Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Hvad betyder dit brugernavn?

Humor

Sider: << < 3 4 5 6 7 8 9 > >>
Lucinda
Forum-indlæg: 289
Område: KBH
Dato: 3/10 2011 12:11 | Indlæg redigeret den: 18/10 2011 17:53

Lucinda er navnet på min hovedpersons mor - i den tegneserie, jeg er ved at lave. Og eftersom jeg er hans "rigtige" mor - kalder jeg mig Lucinda. Men hun er sådan en snobbet engelsk overklassedame og sådan håber jeg da ikke jeg virker på folk hæ hæ

EDIT: "Lucinda" er også titelen på en af sangene på Tom Waits-udgivelsen "Orphans" fra 2006. Ikke at jeg identificerer mig med skønheden i sangen, dertil er mine mindreværdkomplekser vist for store:(... Men jeg ææælsker Tom Waits:D
Pawa
Forum-indlæg: 578
Opskrifter: 1
Dato: 3/10 2011 12:59 | Indlæg redigeret den: 25/11 2011 19:54

Mit brugernavn kommer af mit rigtige navn der er Paw og er samtidigt tildels en fonetisk omskrivning af det engelske ord "power", lidt i tråd med jamaica-slang hvor man kan omskrive det til Powah. Jeg havde overvejet at tilføje et "h" tilsidst for at gøre det mere tydeligt, men anyway..
Alternativt har jeg brugt webnicket SoilWalker på debat-forums, der er en reference til Star Wars, som jeg egentligt aldrig har dyrket helt vildt, men har kunnet lide elementer fra som "use the force", men i modsætning til navnet Skywalker der peger på himlen, peger navnet Soilwalker på jorden og det er en reference til at jeg er religiøs, men at jorden, naturen og det konkrete er min religion, og dermed indirekte er en kommentar til babylon-religioner der tilbeder konceptet gud/guder og ikke det som er. På Facebook hed jeg i lang tid Pawa SoilWalker.
Jeg har også brugt navnet Pawa i en anden sammenhænge, primært i spil, hvir jeg kombinerede det med endnu en omskrivning af et engelsk ord, nemlig ordet "fire", således at det blev til Fiyah-Pawa. Det kan både referere til ildkraft, hvilket er nogenlunde passende da jeg i mine nørde-spil er ganske ond og destruktiv, men det er også en reference til at jeg er en ildsjæl. Og så ligger der en anden sjov detalje i navnet hvis man leger lidt med det: Fiyah-Pawa kan blive til FI-I-YA-YAH -PAWA, der med lidt god vilje kan betyde følgende på jamaicansk: for me and you and jah power.
Ikke at jeg referer til Jah fordi jeg er troende i den forstand, jeg ved intet om gud, men når jeg gør vælger jeg at relatere til begrebet, f.eks. i debater med religiøse, som ideen "alt energi og den orden universet følger" og jeg kan godt lide en del elementer fra en del religioner, jeg ofte blot fortolker på min egen måde hvis der er elementer i det jeg må sortere fra.

Som man kan se kan jeg godt lide at lege med ord, ikke at det altid giver mening i andre end mit eget hovede ;)
Flex
Forum-indlæg: 289
Dato: 3/10 2011 13:08

Like på din forklaring Pawa.. Sej tankegang du har :)
Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Opskrifter: 2
Dato: 22/10 2011 20:23

Er mit for og mellemnavn og det samme, jeg bruger som signatur på mine tegninger. Kaldte mig tidligere Lucinda, men det var nemt og uforpligtende at gemme sig bag et pseudonym. Så nu håber jeg bare at jeg ikke bliver citeret i nogle vegetarhadende artikler;) (in your face, ligspisere!)
longevitynow
Forum-indlæg: 709
Dato: 22/10 2011 20:50

longevity=a long duration of individual life=lang levetid. Now=nu. Så lang levetid nu!
Pawa
Forum-indlæg: 578
Dato: 24/10 2011 12:59

Tak Fakir, det betegner jeg som en ære!

Kom i øvrigt til at tænke på at mit rigtige navn, dvs. Paw har to referencer og en af dem er lidt sjov og ret passende på mig må man sige. Den ene er at Paw er afledt af Paulus der jo var en af Jesus disciple, det ved jeg ikke om siger så meget om mig, nok ikke udover jeg også missionerer på min egen måde, men den anden er at min mor spurgte min storebror hvad jeg skulle hedde før jeg blev født og han var meget opsat på at jeg skulle hedde Tarzan (min bror lignede selv Mowgli fra junglebogen på en prik dengang), det var dog liiige en tand for meget af det gode, men så der er en dansk ækvivalent, en serie af bøger der hedder Paw i urskoven og konceptet er nogenlunde det samme så det kom jeg til at hedde i stedet, hehe ;)
BoojaBooja
Forum-indlæg: 44
Dato: 24/10 2011 13:08

Booja Booja er mit yndlings chokolade.
ChiZhai
Forum-indlæg: 292
Administrator
Dato: 24/10 2011 13:48 | Indlæg redigeret den: 24/10 2011 13:49

ChiZhai [吃斋, chī zhāi] er et (kinesisk) buddhistisk vegetarløfte. Og så er CZ mine initialer. Bum.

Edit: Det udtales Tji Djai.
T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Område: Århus
Dato: 24/10 2011 17:08

Jeg kan godt lide den spændstige kontrast.
milu
Forum-indlæg: 1
Dato: 6/11 2011 03:20

mīlu: Lettisk for "Jeg elsker" :)
DenBlaaKat
Forum-indlæg: 765
Opskrifter: 8
Dato: 6/11 2011 11:19 | Indlæg redigeret den: 6/11 2011 11:19

Katte er mit yndlings dyr og min yndlings farve er er blå. Meget dybt.. :P
Julie Lea
Dato: 7/11 2011 09:18 | Indlæg redigeret den: 23/12 2011 08:04

Jeg har nu altid troet at det var børnebogen Mis med de blå øjne du tænkte på, ved ikke hvorfor.
Angel30
Forum-indlæg: 68
Område: Sjælland
Dato: 18/11 2011 10:17

Mit brugernavn betyder:

Harley= min elskede hunds navn
angel= Det kalder min bedste ven og søster mig
28= er min alder lige nu
Kitsutsuki
Forum-indlæg: 21
Område: Vestjylland
Dato: 19/11 2011 23:08

Jeg gik på højskole og pludselig var der en flok drenge der begyndte at kalde mig Kitsutsuki. Det irriterede mig, for jeg vidste ikke hvad det betød og man ved aldrig hvad en flok drenge i alderen 17-18 kan finde på at kalde én. Det var en international højskole, så udenlandske gloser fløj frem og tilbage, og det vi lærte af de andre var ikke just pæne ord, så hvorfor skulle Kitsutsuki være det?

Drengene ville ikke fortælle mig hvad Kitsutsuki betød, så jeg sendte en anden dreng ud på en mission. Han fandt ud af at Kitsutsuki betyder spætte på japansk. Jeg tror jeg fik dette navn, fordi mit hår var kort, rødt og strittede, de må have tænkt på Søren Spætte (Søren Spættes japanske navn er ganske enkelt "Kitsutsuki" - altså bare "Spætte" ). Siden begyndte alle at kalde mig Kitsutsuki og da der kom nye elever, var der endda nogle som ikke kendte mit rigtige navn før flere uger efter de var startet.
shmuel
Forum-indlæg: 130
Dato: 3/1 2012 08:09

rugbrød to the ppl !
Lene N
Forum-indlæg: 1233
Opskrifter: 4
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 4/2 2012 23:36

Jeg kaldte mig nugørjegdet fordi jeg læææænge har tænkt på at jeg burde være vegetar, men kunne ikke lige overskue det. Jeg kunne bare mærke at det skulle være sådån, så jeg tænkte bare...nu gør jeg det!! Og så gjorde jeg det, og er rigtig glad for det:-) Jeg hedder rigtig Lene, og har da tænkt på bare at skrive det, har bare ikke gjort det endnu, jeg har jo ikke været her så længe. Det er ikke et billede af mig, men et billede jeg har fundet. Jeg har det også andre steder, og det passer godt på mig da jeg siden sommer er gået helt amok med frugt og grønt! Måske får jeg sat et billede på af mig selv en dag, eller også finder jeg på noget andet.
Julie Lea
Dato: 5/2 2012 01:32 | Indlæg redigeret den: 5/2 2012 19:03

Jeg synes det er et godt billede, det passer godt til de ting, du har skrevet:)
himmelsmil
Forum-indlæg: 68
Område: Odense
Dato: 5/2 2012 11:57

Himmelsmil, fordi jeg synes det lyder smukt. Egentlig er det oprindeligt fra et virkelig smukt naturbillede på min fars computer, som han havde valgt at kalde himmelsmil - det var som om himlen smilede :) Og så fordi jeg synes himmelen smiler ned til os og giver os dejlige forskellige variationer af stemninger, og fordi jeg elsker naturen og det skiftende vejr (og dermed himmelen)!
Synes det klinger godt, og hedder det også på et par andre sider på nettet..
Mama Sus
Forum-indlæg: 337
Opskrifter: 5
Område: Østjylland
Dato: 5/2 2012 12:19

Tjaeh Jeg hedder Sus(anne) og så er jeg jo mor!
Celladoor
Forum-indlæg: 11
Dato: 11/2 2012 03:29

Det er en fusion:

1. Mit mellemnavn er Cecilie.
2. Har I filmen Donnie Darko? Der nævnes at fonetikken af ordet cellardoor er det smukkeste i de engelske sprog. På korrekt Oxford engelsk udtales Rer ikke; ergo Celladoor! Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Cellar_door

Jeg har lige læst næsten hele tråden! Hold da op :D
Vi må lave noget i stil med Facebook, hvor vi kan have kommenterer lige "under" et indlæg, for kommenterer er sjove at følge med i, men forvirrende når de er så spredte.
Der må også være en Like-knap, jeg grinte meget hele vejen ned!
Sider: << < 3 4 5 6 7 8 9 > >>