Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Computerspil Anbefalinger

Kunst & kreativitet

Benjamin
Forum-indlæg: 666
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Administrator
Dato: 30/8 2016 23:11

Hvad spiller I af computerspil, er der noget imellem der kan anbefales?

Spillet Life Is Strange gennemførte jeg for et par uger siden. Syntes det var rigtig stemningsfyldt, og karaktererne i spillet var meget levende og interessante. Musikken var også rigtig godt valgt.
Det er sådan et meget filmmisk spil, hvor man træffer valg igennem spillet som har indflydelse på resten af spillet. Spillet tager nogle lidt atypiske emner op for et computerspil, som selvmord, mobning, aktiv dødshjælp mm.
Som minus er det lidt hurtigt gennemført.
Det er både til win, linux og en del forskellige konsoller. Første af de fem afsnit er gratis, så man kan jo prøve det inden man betaler.. Det kostede vidst ca 150 kr gennem steam..

Har læst at de vil lave en animeret tv serie baseret på historien. Giver også god mening, det er som sagt et ret filmisk spil.

Kort sagt et sødt spil med nogle karismatiske karakterer man kommer til at holde af igennem spillet.
Frøkenlemon
Forum-indlæg: 4
Område: Ikke oplyst
Dato: 22/12 2016 02:00

Det lyder som et fedt spil! Jeg er selv en sucker for point and click adventure games, hvor der som regel ikke er konsekvenser ved de valg man træffer, eftersom man i højere grad skal løse ret specifikke gåder for at komme videre i narrativet.
Jeg mangler et nyt spil at give mig til (foruden tetris.... It never gets old!!!) "Life is strange" lyder som et godt bud :)

Jeg gennemførte "Fran Bow" i sommers, som jeg var ret vild med. Man spiller en pige, der er indlagt på børnepsykiatrisk i 1950'erne. Det gælder om at bryde ud af hospitalet og finde sin tante. Der er en mærkelig blanding af melankoli, psykose og håb i spillet som går op i en højere enhed. Musikken er ret 80'er goth/pop/synth, som passer godt til den tegneserie-agtige Emilie Autumn skrigende stil.
Det er et rigtig fint og tankevækkende spil, især hvis man gider at tage sig tid til at udforske universet.

Demoen kan hentes gratis via Fran Bows hjemmeside http://www.franbow.com/ men kan vidst også findes på steam, mener jeg.
Det er ikke det sværeste spil, men en OK hjernevrider.

Botanicula er også ret fint. Det er et super intuitivt spil, hvilket kan gøre det lidt kedeligt at spille, eftersom man mest bare skal klikke lidt rundt på skærmen.
Man spiller små plantelignende mikroorganismer, der forsøger at finde et nyt sted at bo efter en led parasiit har slået sig ned i det træ, man bor i. Spillet er som sagt ikke vildt svært, men det er ret underfundigt og bjergtagende smukt. Der er flere steder, hvor man kan lave "sjove ting", selvom det egentlig ikke har noget med spillets fremdrift at gøre, muligvis fordi det legende element fremfor det logiske er i fokus.
For at nyde Botanicula skal man nyde spillets æstetik...... Jeg havde stjerner i øjnene!!

Aros
Forum-indlæg: 863
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 22/12 2016 16:33 | Indlæg redigeret den: 23/12 2016 07:18

Jeg anbefaler:

Super mario 1,2 og 3

Pacman

Tetris

Lemmings

Ghost n goblins

Street fighter 2

Crash Bandocoot 3 warped

Metal gear solid 2

Wipeout Fusion

Medal of honor Frontline

Resident evil 2

Gears of war 1, 2

Until dawn

Tomb raider Definitive edition

Wolfenstein The New Order

Shovel Knight

Alex kidd in miracle world

Shinobi 3

Rainbow island

Alien breed 92

Shadow of the beast 3

Sunset Riders

Købte for kort tid siden metal slug anthology til ps2. Savner nogle gange de gamle simple arcade spil. Er man ikke helt så klassisk, synes jeg Until dawn er grafisk rigtig flot, god historie, bare lidt for hurtigt overstået. Wolfenstein The New Order minder om tidligere tiders skydespil, men med nutidig grafik. Nogle vil nok også mene det er for nemt, men jeg mener til gengæld de fleste spil i dag er for svære. Wolfenstein The New Order er til nu det sjoveste spil til ps4.

Havbrus Vindsus
Forum-indlæg: 12
Område: Fyn
Dato: 27/12 2016 12:29

Jeg har Life is Strange liggende fra et tidligere Steam udsalg. Den må jeg i gang med snart.

Frøkenlemon - alle de spil du nævner var jeg vild med!

Jeg er selv ved at genspille Broken Sword serien, som er en veritabel gigant i adventuregenren. Man spiller som henholdsvis Nicole Collard, parisisk fotojournalist, og George Stobbart, amerikansk advokat. Det tilbagevendende tema er Neo-tempelridderne (ja, og jo også de gamle originale), som ikke har rent mel i posen.

Derudover vil jeg til enhver tid anbefale Gabriel Knight 1+2 (3'eren består ikke the test of time), Syberia 1+2 (3 kommer i det nye år), The Longest journey+Dreamfall+Dreamfall Chapters, The Cat Lady (følelsesmæssigt drænende, men den er det værd), Tesla Effect: A Tex Murphy Adventure, Machinarium (så smuk, ingen tale, robotter), Gray Matter.
Kappa
Forum-indlæg: 322
Opskrifter: 12
Område: Odense
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 27/12 2016 12:49

Man kan vist finde nogle billige spil på kinguin.net eller g2a.com
Frøkenlemon
Forum-indlæg: 4
Område: Ikke oplyst
Dato: 28/12 2016 22:06

Havbrus vindsus, jeg har forbigået Broken Sword! pinligt.. Føler mig lidt som afgangselev i folkeskolen, der ikke lige fik med, hvem H.C. Andersen var.

Havbrus Vindsus
Forum-indlæg: 12
Område: Fyn
Dato: 29/12 2016 12:14

Der er tid endnu! Jeg var heller ikke med fra starten. Men mener at kunne huske at jeg gik i gang med 3'eren for mange år siden og kunne ikke fatte hvordan jeg skulle bevæge mig rundt eller hvad det nu var for et spil jeg havde fået fat i, hvilket jeg heller ikke er helt stolt af. Selv om der er bred enighed om at det sgu var nogle mærkelige controls.