Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Bøger i læser, har læst

Kunst & kreativitet

Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>
Sif
Forum-indlæg: 39
Område: Østjylland
Dato: 8/9 2010 18:09

Jeg har ikk ikk læst hele træden så ved ikk om det er nævnt allerede, men hvis man er til tøse bøger er Sophie Kinsella rigtig god, hun har også skrevet en del bøger under hendes rigtige navn Madeleine Wickham :)
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 8/9 2010 21:25 | Indlæg redigeret den: 8/9 2010 21:35

Jeg har på de seneste måneder læst:

Vi der valgte Mælkevejen 1+2: Bjarne Reuter

"Manden der døde som en laks" (en virkelig mærkelig krimi/historie - på en måde meget fed)

Genlæst et par Dan Turèll bøger med små historier/beretninger - ALTID GODT!

"Yacoubs hus" - Fin indblik i nyere egyptisk historie

"Det tomme spejl" en historie om en vesterlænding i et buddhistisk kloster- kan anbefales som tidsfordiv

"Mand i parcelhus" = til tider morsom, men crap

"Jagten på et menneske" af freaken Svend Åge Madsen

"Kraftidiot" CRAP!!!!

"Den iranske gartner" - OK

"Løgnhalsen fra Umbrien" - OK

3-4 bøger fra "Virkelighedens verden"

"Min bedstemors historie" - Tidsfordriv, ikke særlig fantastisk

Genlæst 3 biografier om henholdsvis Malevitj, Toulouse og van gogh

Genlæst "Jeg en kvinde 1+2" af skandale forfatteren Siv Holm - med hendes i fortiden "vulgære" beretninger om kvinders ægteskab, følelser og seksualitet- Jeg synes det er pensum i et midre studie i dansk litteratur historie

"Om at være kone i Saudi-Arabien" - Tankevækkende bog - den kan bestemt godt anbefales

Lige nu læser jeg Bjarne Reuters "Når snerlen blomstrer"

Den næste bliver "Boghandleren fra Kabul" som jeg lige har scoret

Jeg savner dog bøger der virkelig rykker mig....
Windamor9
Forum-indlæg: 494
Opskrifter: 1
Dato: 11/9 2010 13:31

@Stjernestøv...Den handler om Mozart, og for mig var den underholdende og ikke kedelig forstået på den måde, at der var humor, tragedie, følelser, en god historie og flot opsætning af historien.
Kirstine
Forum-indlæg: 212
Område: Sjælland
Dato: 21/9 2010 18:30

Jeg læser ikke nok. Og nu skal jeg oven i købet finde en god bog fra før 1920, som jeg skal skrive opgave om i dansk. Nogen der har en idé? Jeg har tænkt på \"Call of the wild\" men den har jeg jo læst, så vil egentlig helst finde en anden :)
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Dato: 21/9 2010 18:52

Kirstine: jeg havde valgt Amalie Skram, hun var en meget spændende dame (prøv wiki hvis du ikke kender hende http://da.wikipedia.org/wiki/Amalie_Skram) læs evt. Constance Ring (selvbio) eller en af de andre hun har skrevet...
F:C:A:R
Forum-indlæg: 585
Dato: 21/9 2010 18:59 | Indlæg redigeret den: 21/9 2010 19:34

@Kirstine:

http://en.wikipedia.org/wiki/Confessions_of_an_English_Opium-Eater Den er skrevet i 1821. På dansk hedder den \"en opiumsdrankers bekendelser\" Måske du kan score lidt ekstra når det nu er hele hundrede år før den er skrevet... :)
Jeg har dog ikke været heldig at finde den i en så gammel udgave. Min antikvar kunne kun opstøve den i en 1970 udgave.
Den var ret svær at komme igennem for mig. Ikke fordi den er kedelig/dårlig. Den er bare skrevet i et sprog der ligger langt fra hvad jeg er vandt til at læse..
Kirstine
Forum-indlæg: 212
Dato: 21/9 2010 19:11

Darling, tja tjoeh.. Jeg kan faktisk enormt godt lide hende :). Det kan min dansklærer bare også, hvilket vil sige at jeg aldrig vil kunne gøre det godt nok. Tror det vil være taktisk smart at finde noget hun ikke kender så indgående...

FCAR, lækker titel, det bør undersøges (jeg kan vel altid stave mig igennem det ;) )
Wonderboy
Forum-indlæg: 1563
Opskrifter: 3
Dato: 22/9 2010 06:41

Er med på FCAR's anbefaling, har læst bogen, den er ret god :)
J
Forum-indlæg: 213
Dato: 22/9 2010 07:08

Jeg er lige blevet færdig med "Mænd der hader kvinder" og er nu halvvejs i "Pigen der legede med ilden". Bagefter bliver det den sidste bog i triologien, der hedder "Luftkastellet der blev sprængt". Jeg synes de er rigtig spændende!

Lux
Forum-indlæg: 247
Dato: 22/9 2010 12:16 | Indlæg redigeret den: 22/9 2010 12:18

Jeg har lige læst Catcher in the rye, af J.D Salinger. Den var virkelig god, men samtidig mystisk, og anerledes end andre.
Jeg vil helt sikkert anbefale den!

Jeg er også igang med Thoreaus' Walden. Han var en virkelig klog mand.

Den næste fiktion jeg skal læse bliver nok The Bell Jar, af Sylvia Plath.
Trine T
Forum-indlæg: 368
Dato: 3/10 2010 18:40

"A Game of Thrones" af George R. R. Martin.

Fantasy, når det er allerbedst. Bogen har en eller anden fantastisk melankolsk stemning, så jeg har de sidste 100 siders penge siddet med en klump i halsen, når jeg har læst - og så passer den bare så godt til efterårs-eftermiddage på sofaen med te og tæpper.

I øvrigt er bogen ved at blive inspillet til en HBO-serie, som vist meget gerne skulle få premiere omkring Januar 2011 (i øvrigt med Nikolaj Coster Waldau i en prominent rolle) - Uh, hvor jeg glæder mig. Det må bare ikke gå galt :)
TheNobodyAxel
Forum-indlæg: 13
Dato: 3/10 2010 19:08

Hvis jeg bliver i tvivl om hvad jeg skal læse, kommer jeg altid i tanke om Stephen King. Stephen King, Stephen King - kongen af gysere!
Jeg har selv læst "den grønne mil". Den er virkelig god :)
Ellers er der altid... Harry Potter :D<3
Knoldselleri
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Dato: 3/10 2010 19:19

hmm

Jeg har lige læst "Jesper Kleins Liv og Lykke".
Man kan sikkert komme til at tænke at han bare er en gammel skuespiller, men han er super meget mere end det
jeg har virkelig stor respekt for hans måde at kommunikerer budskaber, det er virkelig gennemtænkt, sofistikeret og inspirerende. Måske er jeg bare skør, men jeg synes det er en god bog...

Ligenu er jeg igang med bestselleren "Boghandleren fra Kabul" - den er jeg ret sikker på jeg ikke fortryder jeg læste. Synes den indtil videre giver et godt indblik i afgansk historie og hverdags liv for, under efter talibanregimet.

CamillaStormont
Forum-indlæg: 202
Dato: 3/10 2010 19:32

Jeg har lige løst "Da regnbuen forsvandt" IGEN. Virkeligt en yndlings bog, også læser jeg lige nu "Viden bag Kropsprog" som sjovt nok omhandler vores kropssprog. virkeligt spændene, specielt fordi jeg arbejder med heste og derigennem er kropssprog en stor del af mit arbejde :-)
Linse
Forum-indlæg: 605
Opskrifter: 2
Dato: 4/10 2010 16:44

Min yndlingsbog er "Den Stille Pige" af Peter Høeg. Den har jeg læst flere gange. Det er svært at beskrive hvad der er så godt ved den, jeg synes det er stemningen..

Lige nu er jeg ved at læse "Forklædt som mand" (eller Self-made mand, hvis man vil læse på engelsk) af Norah Vincent. Den handler om en kvindelig journalist (forfatteren), som lever et år forklædt som mand for at researche hvordan ens køn påvirker ens liv og forhold til andre. Hun skriver om at få mandevenner som mand, at date som mand, at være mand i arbejdslivet og til sidst at være mand i et kloster. Rigtigt spændende, synes jeg!
AJ
Forum-indlæg: 195
Opskrifter: 4
Område: Sønderjylland
Dato: 6/10 2010 21:44

Dejligt med lidt efterterår, så jeg igen med god samvittighed kan hygge i sofaen med en bog. :)

For tiden læser jeg "Spis, bed, elsk" af Elizabeth Gilbert.
Jeg læste meget Håkan Nesser i sommers (bl.a. "En fortælling om hr. Roos", "Menneske uden hund" og "Skyggerne og regnen") og har set et par stykker, der gerne skulle læses inden længe. Det er krimier, der varmt kan anbefales! Der er gerne et hjertevarmt og åndeligt twist, men også en lurende uhygge, man helst ikke vil have afdækket, og dog kan man ikke lade være med at læse videre!
Tråden her giver mig også lyst til mere Murakami. Jeg læste" Dans, dans, dans" ved et tilfælde og lovede mig selv at læse forhistorien ved en anden lejlighed. -Den lejlighed byder sig snart, har jeg på fornemmelsen. :)

organika_was_here
Forum-indlæg: 110
Dato: 13/1 2012 14:24

Jeg er gået igang med at læse Steve Jobs af Walter Isaacson, og jeg er helt vild med den.
Det skal lige siges at jeg i den grad er Apple enthusiast ;)
sax
Forum-indlæg: 374
Område: Nordjylland
Dato: 13/1 2012 15:36

Samme her. Både hvad ang. bogen og entusiasmen.
CeciliaN
Forum-indlæg: 222
Opskrifter: 4
Dato: 13/1 2012 16:32

ih, dejlig tråd!

Fight Club Fight Club Fight Club! Den er simpelthen genial.
Jeg blev også berørt af de historiske skildringer af den kendte dronning Kleopatras liv i bogen Kleopatra.
Jeg bryder mig bestemt heller ikke om krimier, men Kragepigen er fantastisk spændende - ikke mindst fordi den inderholder en stærk psykologisk vinkel. (guffeguf for en psykologistuderende)
Veronica beslutter at dø af Paulo Coelho er også en af de mest livsbekræftende historier, jeg længe har læst.
Der er så mange fantastisk bøger. Det er bare om at komme i gang q:
Earthling
Forum-indlæg: 1079
Dato: 14/1 2012 16:53

I LOVE reading. These two autobiographies left a lasting impression on me, and show the grandeur, beauty and endurance of the human spirit in the midst of hate, horror and adversity

An Evil Cradling by Brian Keenan
http://en.wikipedia.org/wiki/Brian_Keenan_(writer)

Left to Tell by Imaculée Illibagiza
http://en.wikipedia.org/wiki/Immacul%C3%A9e_Ilibagiza
Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>