Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Bøger i læser, har læst

Kunst & kreativitet

Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>
organika_was_here
Forum-indlæg: 110
Område: KBH
Dato: 14/1 2012 16:53

Sax, dejligt at møde en anden Apple entusiast herinde :)
Pernille
Forum-indlæg: 283
Opskrifter: 8
Område: Andet
Dato: 15/1 2012 19:50

Er enig med Mrs Darling; Naja marie aidts digte er fantastiske!! Kan især anbefale Bavian.
Og så kan du heller ikke komme uden om Lolita af Vladimir Nabokov!
Kunsten at græde i kor af Erling Jepsen er også udemærket.
Så er der Ved Vejen af Herman Bang, som også er rigtig god, samt Det ideale hjem-materikatet i nutiden af Henrik Pontoppidan, hvis man nu er til nogen inden for kønsrolle-genren.
God Læsning (:
BobbelobBob
Forum-indlæg: 407
Opskrifter: 16
Dato: 15/1 2012 21:45 | Indlæg redigeret den: 2/2 2012 19:01

Jeg læser ikke særlig meget, men de sidste bøger jeg læste var Jussi Adler-Olsens: kvinden i buret, fasandræberne og flaskepost fra P. Jeg skal i gang med den sidste bog i serien i morgen; journal 64. De er letlæselige og humoristiske krimier. Eller .. Humoristiske er nok så meget sagt, men han skriver morsomt (:
BobbelobBob
Forum-indlæg: 407
Opskrifter: 16
Dato: 15/1 2012 21:55 | Indlæg redigeret den: 2/2 2012 19:00

dobbel post )=
Jivana
Forum-indlæg: 18
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 15/1 2012 22:02

Vil HELT KLART anbefale bogen "Heksen fra Portobello" af Paulo Coelho!

Er ikke helt sikker på, hvordan den skal klassificeres, eller om den overhovedet skal.. En skøn, interresant og mystisk blanding af virkelighed og fiktion. En historie om en meget speciel kvinde fortalt gennem øjnene på folk, hun har mødt/haft kortere eller længere forhold til gennem sit liv.. Virkelig god og anbefalelsesværdig.

En af de bøger, der ikke rigtigt kan beskrives, men som blot skal læses :-)

Er pt. i gang med en anden bog af samme forfatter: "Valkyrierne"

Go' læselyst!
Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Dato: 16/1 2012 11:29

Nu vil jeg lige gøre lidt reklame for min forfatter-far: Bent Vinn Nielsen. Hans bøger er letlæste men fulde af skrappe personkarakteristikker og ond samfunds-satire...
shmuel
Forum-indlæg: 130
Område: Sjælland
Dato: 16/1 2012 14:28

er lige blevet færdig med 'Jack the Ripper's lærling', som både er forfærdelig og sød. og nu gået igang med Cell af Stephen King - som nok er endnu mere lætlæselig end forstenævnte. også enormt sjovt skrevet ;)
Julie Lea
Dato: 16/1 2012 14:31

Uhh, Steven King er god:D og der er mere mening i hans bøger end i det meste kiosklitteratur
Pernille
Forum-indlæg: 283
Opskrifter: 8
Område: Andet
Dato: 1/2 2012 22:10

og selfølgelig Den lille prins - Antoine de Saint-Exupéry!(:
Luvox
Forum-indlæg: 440
Opskrifter: 5
Dato: 2/2 2012 04:51

Jeg er lige blevet færdig med Jean-Paul Sartres "Rettergang", der klart kan anbefales. Det kan alt, den mand har skrevet egentlig, efter min mening :)
Freedom
Forum-indlæg: 89
Opskrifter: 1
Dato: 2/2 2012 10:07

Der er lige udkommet en ny udgave af Moby Dick, der er omskrevet til forståeligt nu dansk. Den er jeg gået i gang med, og den kan klart anbefales.

Ellers kan "De ufuldkomne" stærkt anbefales.
Peberman
Forum-indlæg: 62
Område: Sydjylland
Dato: 2/2 2012 16:46

Alle bøger udgivet af Crimethinc! http://www.crimethinc.com/
1984 - George Orwell. en klassiker som skal læses
Watership Down - Richard Adams, bedste fortælling nogensinde. Hedder Kaninbjerget på dansk. læs den og elsk den!
Karat
Forum-indlæg: 670
Opskrifter: 9
Område: Sydjylland
Dato: 2/2 2012 18:29

For 9 år siden forærede en veninde mig Jan Kjærstads "Forføreren" og det er stadig den bedste bog, jeg nogensinde har læst. Ellers er jeg ret vil med Løgstrups "Den etiske fordring" :)
Julie Lea
Dato: 2/2 2012 18:48

Jeg kan også anbefale "Moby-Dick". Har læst den 3 gange, og har fået meget indsigt i amerikansk kultur og historie igennem den. Men det er altså Mogens Boisens gamle oversættelse. Ellers læser jeg meget Holbergs komedier i forbindelse med mit tegneserie-projekt (som foregår i 1700tallet) Har man tålmodighed til det snørklede, gammeldags sprog er mange af dem faktisk ret sjove!:D
Earthling
Forum-indlæg: 1079
Dato: 3/2 2012 11:10

Julie Lea, you reminded me of my criteria for a really GOOD book: reading it twice!

I read two books twice, and will most likely read them again.
They are "Lord of the Flies" and "To Kill a Mockingbird" - classics :)
Julie Lea
Dato: 3/2 2012 11:17 | Indlæg redigeret den: 6/2 2012 11:50

:) I´ve read "To kill a mockingbird" ("Dræb ikke en sangfugl" på dansk) twice, too!Highly recommended!
himmelsmil
Forum-indlæg: 68
Område: Odense
Dato: 3/2 2012 16:32

Har læst mange bøger, kan især godt lide Shirley MacLaines selvbiografier "på dybt vand", "dansen i lyset", "Alt afhænger af spillet"

Er også ret vild med Liza Marklund's "Forelskede sig i et mareridt", "Asyl", og hendes Annika Bengtzon krimier (og det er altså nogle milde krimier! Jeg er heller ikke den store krimi fan nemlig)

Er også vild med indianer fortællingerne om Kwani, bøgerne kedder "Kvinden der husker", "Ørnens stemme" og "lad trommen tale" - de er medrivende, lette at læse og utrolig spændende! De handler om indianerkvinden Kwani, som er udvalgt af guderne - hendes kendetegn er de blå øjne, som man i 1200 tallets indianerstamme ser som noget negativt og ondt (hekseagtigt).

Eckhart Tolle's "Nuets kraft" og "En ny jord" er anbefalelsesværdigt for alle!! ;)
Kirstine
Forum-indlæg: 212
Område: Sjælland
Dato: 4/2 2012 18:13

hov, jeg skrev jo tidligere at jeg sku finde en bog fra før 1920 - jeg prøvede at opstøve FCARs forslag, men faldt over Leo Tolstojs "Kosakkerne", en udgave trykt i 1910. Ikke nok med at jeg er en sucker for de der gamle gulnede sider, så var det en super lækker bog at læse, og jeg kan virkelig anbefale Tolstoj. Efterfølgende læste jeg "War and peace" -2 meget tykke bøger, men de var fortryllende!

Derudover er D.H Lawrence (the Rainbow, the man who died, St. Mawr) rigtig najs.

a short story about nearly everything - Bill Bryson. Gennemgår, well, næsten alt i løbet af godt 600 sider, så n00bz (mig) også forstår det
Julie Lea
Dato: 6/2 2012 11:49

Så var Tolstoj også vegetar, jo:)
AJ
Forum-indlæg: 195
Opskrifter: 4
Område: Sønderjylland
Dato: 6/2 2012 17:43

Har lige hentet Haruki Murakamis 1Q84 bog 2 på biblioteket i dag, blev færdig med 1'eren i fredags. Chock, den er spændende!

Den handler om Aomame (kvinde), som er kamsportsinstruktør og lejemorder og Tengo (mand), underviser og forfatter. Deres historier bliver fortalt sideløbende, men man aner, at de på sin vis er forbundne.
I løbet af bogen bliver de begge næsten ubemærket draget ind i et andet univers. Muligvis minder elementer fra det univers om det der foregår i den bog, Tengo har hjulpet en ung forfatterspire med at omskrive..!

Desuden handler bogen om venskaber og ensomhed, kvindeundertrykkelse, svindel, matematik og musik.

Læs en noget mere fyldestgørende anmeldelse end den jeg kan levere her:

http://politiken.dk/kultur/boger/skonlitteratur_boger/ECE1412583/anmelderen-er-ikke-i-tvivl-murakami-er-enestaaende/

Ps: Q'et i 1984 som Aomame har erstattet 8-tallet med står for spørgsmålstegn. For hvilken verden/tid er det hun lever i?
Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>