Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Film du lige har set

 

Kunst & kreativitet

Sider: << < 4 5 6 7 8 > >>
Karat
Forum-indlæg: 675
Opskrifter: 9
Område: Midtjylland
Dato: 27/1 2011 13:23

I forbindelse med forældredage på min datters skole har jeg i dag genset Edward Scissorhand - og for alle der ikke har set den: SKYND JER AT SE DEN, det er (stadig) en helt fantastisk film (med en meget ung Johnny Depp).

Ellers kan jeg varmt anbefale Farewell my Concubine ... kinesisk film når det er bedst :D
Cyclopussy
Forum-indlæg: 340
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 17/6 2011 10:35

ragnar: dette er en film som jeg anbefaler meget sterkt til alle, og det er en film med megen humor og et godt budskab til os alle..

http://radicalfilms.co.uk/2008/11/25/the-green-beautiful-by-coline-serreau/

Jeg så den i nat og du har ret i at den er ret sjov. Bare møgirriterende at de snakker fransk og de engelske undertekster skifter for hurtigt til at jeg når at læse dem. Men den er da værd at se.
Den er dog en anelse for "pysse-nysse-sød" for mig i forhold til mine filmpræferencer generelt. :0)

Mvh
Peter
BoojaBooja
Forum-indlæg: 44
Område: KBH
Dato: 1/11 2011 01:02 | Indlæg redigeret den: 1/11 2011 01:03

Fish Tank
http://www.imdb.com/title/tt1232776/

Fantastisk film, især hvis man som jeg er en sucker for britisk social realisme.
Eline
Forum-indlæg: 512
Opskrifter: 6
Område: KBH
Dato: 1/11 2011 01:28

Jeg kan ikke forstå at Juno kun er nævnt en gang!!!! Det er en helt fantastisk film, og konkurrerer IMO snildt med Avatar som er nævnt 30 trilliarder gange... Se den :)
http://www.imdb.com/title/tt0467406/

Little Miss Sunshine og også helt i top. Dysfunktionel familie der tager på roadtrip, for at få den lille, halvtykke, helkiksede lillesøster med i en beauty pageant. Bedstefaren, der tager en uhyrlig mængde stoffer, skal hjælpe little miss sunshine med hendes dansenummer. Det er verdensklasse! Og er både sødt, sjovt og seriøst. Får helt lyst til at se den igen!
http://www.imdb.com/title/tt0449059/
Stig
Forum-indlæg: 247
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 1/11 2011 21:13

zohan.

Absolut daarligste komedie jeg nogensinde har set i mit liv. Hold da op det er daarlig humor. Kan ikke anbefales.
Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Område: Århus
Dato: 1/11 2011 21:32

Atlantis.

En masse superflotte undervandsoptagelser og lækker musik af Eric Serra. Ingen handling eller snak, bare smukke havdyr at nyde i deres rette element. :)
njk
Forum-indlæg: 74
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 2/11 2011 14:56 | Indlæg redigeret den: 2/11 2011 15:11

Set for nyligt:

Hobo with a Shotgun (Den er lige så simpel som titlen.)

En hjemløs mand forsøger at spare sammen til en græsslåmaskine så han kan tjene nogle penge og klare sig selv.

Er du til Machete hvor Danny Trejo/Machete Cortez bruger en mands indvolde til at svinge sig ud af et vindue, så er du helt sikkert også til Hobo with a Shotgun.

Yndlingsfilmen:

Into the Wild

En utrolig inspirerende film.
Alt hvad han oplever kan opleves i lille Danmark.


Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 2/11 2011 21:10 | Indlæg redigeret den: 2/11 2011 21:16

Wallace&Gromit "The curse of the were-rabbit" - verdens første vegetariske skrækfilm;) Jeg er også vild med stopmotion:)
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Område: Odense
Dato: 3/11 2011 00:28

The Reader med Kate Winslet i hovedrollen, som hun vandt en velfortjent oscar for.:)
Samt Ralph Fiennes i en af de større mandlige roller i filmen.

Det er en supergod film.;) :)
De viste den på DR2 sidste onsdag.

I det hele taget er DR2 værd at tjekke ud mandage og onsdage aftener, hvor de ofte viser en god film.
Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 3/11 2011 20:58

Ja "The Reader" er rigtig god, den kan jeg også godt anbefale;)
Taabis
Forum-indlæg: 491
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 3/11 2011 22:53 | Indlæg redigeret den: 3/11 2011 22:54

The Reader var nok den kedeligste og mest intetsigende film jeg har set i år, var ved at gabe mig i søvn, når jeg ikke fik kvalme over de fake tyske accenter... Kan jeg absolut ikke anbefale...

Til gengæld har jeg just set Felini's "Satyricon" og genset Pasolini's "Saló o le 120 giornate di Sodoma", begge kredsende omkring vold, perversitet, magt, sadisme og begær. Libertinage i hhv. det gamle Rom og i Mussolini's Italien. Fortryllende tankevækkende... Provokativ surealisme når det er bedst, dog næppe for sarte sjæle.
T-rex
Forum-indlæg: 571
Opskrifter: 38
Område: Århus
Dato: 3/11 2011 23:02

Der er lige nu Planet of the Apes - den originale - på DRHD, og der vil være abe-film de næste fem torsdage.

Udover sætningen "Bless the vegetarians." (og vi siger mange tak) er der masser af dyreetik på programmet, og det er da relevant for de fleste herinde.
John
Forum-indlæg: 1388
Område: KBH
Dato: 3/11 2011 23:08 | Indlæg redigeret den: 3/11 2011 23:09

Den originale Planet of the Apes er helt fantastisk, synes jeg. Gamle film har en anden pace, dog, og mange af mine venner kunne bare ikke holde musikken ud :)
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Område: KBH
Dato: 3/11 2011 23:11

Tree go life, syntes jeg er en helt fantastisk film :D

Submarine genial og ret sjov engelsk film..

og så igen Scott Pilgrim VS the world, den er simpelthen så sjov og ikke kun fordi at den ene ex-kæreste er veganer...

Bridesmades kan os godt anbefales, det er sjældent jeg griner af film, men jeg grinte af de her damer og hovedpersonen er komiker og ikke model/skuespiller agtigt... Altså de ligner rigtigt mennesker... Tommel op.

Kh Anja

PS. Kom nu med en masse anbefalinger, jeg mangler nogle film jeg ikke har set på listen...
Trine T
Forum-indlæg: 368
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 3/11 2011 23:42

Hej Anja

Ja, jeg faldt også for Bridesmaids til stor glæde, da der normalt i min optik er langt mellem de gode komedier. Scott Pilgrim er dog også med i min plusbunke.

Jeg har fornyligt haft en lille revival med et par golden "oldies" + et par nyere:

The Golden Child - fantastisk sjov!

The Terminator - min absolutte yndlings i serien med mit første (og stadige) filmcrush, Michael Biehn <3

The Others - små blege britiske børn er bare creepy.

Mad Detective - Koreansk (?) actionthriller om en skør kriminalbetjent, der kan se folks rigtige identitet. Skal ikke forklare, blot ses!

Forks Over Knives - et must for enhver vegge - ja, faktisk et must for alle.

De kan i øvrigt alle Netflixes.
Trine T
Forum-indlæg: 368
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 3/11 2011 23:47

@T-Rex - Planet of the Apes er en freaking fed film - den ryger på listen over film, der skal genses en regnvejrsdag! Tak for heads up :)
Julie Lea
Forum-indlæg: 1134
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 5/11 2011 23:15 | Indlæg redigeret den: 8/11 2011 10:47

Jeg har lige set Pink Floyds "The Wall" i sin helhed (lånte den på biblio). Var meget overvældet af de gådefulde billeder, især animationerne, den kraftfulde musik og den forstemmende historie om et England, der traumatiseret af 2. verdenskrigs rædsler ender med selv at gå til i fascisme. Synes det nok er værd at have i baghovedet i en tid hvor alle verdens problemer tilsyneladende skal løses med "aktivistisk udenrigspolitik"...

"Krig er hjerneskadede edderkopper, der ødelægger deres eget spindelvæv" Suzanne Brøgger
indi0021
Forum-indlæg: 131
Opskrifter: 3
Område: Midtjylland
Dato: 9/11 2011 10:12

the lion king 3
Peberman
Forum-indlæg: 62
Område: Sydjylland
Dato: 9/11 2011 22:03

Jeg har lige været til CPH:DOX og der så jeg "better this world" og "forbidden" de er begge to helt vildt gode i deres emner omkring ens frihed.

derudover har jeg også lige set "If a tree falls", den er endnu bedre end de to andre samlet. find den, og se den.
Peberman
Forum-indlæg: 62
Område: Sydjylland
Dato: 9/11 2011 22:22

Fucking smileys. Cph: Dox!
Sider: << < 4 5 6 7 8 > >>