Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

SOMMERFEST I FREDERICIA

Madklubber & fællesspisning

Sider: 1 2 3 > >>
Ildflue
Forum-indlæg: 252
Område: KBH
Dato: 25/2 2012 16:42 | Indlæg redigeret den: 30/3 2012 14:42

Hej gæve mennesker.

For et år siden flyttede Marc (29), Cecilie (25) og Ask (3) til Fredericia. Siden er Karla (0) kommet til verden. Og så syntes vi altså det blev tid til at holde noget "fællesfråder" i Fredericia. Så det vil vi gøre i stor stil

LØRDAG D. 19. MAJ 2012 KL 14.00 TIL SØNDAG D. 20. MAJ KL 12.00

Vi har perfekte lokaler til spisning, leg og overnatning.
Der er desuden industrikøkken, hvor man kan opvarme eller tilberede maden.

Spilleregler:

- Indgang kræver ikke børn, men arrangementet er børnevenligt (læs: uden VILD druk)

- Hver voksen medbringer en ret (vegansk, så kan alle være med. Vegetarer og lign er selvfølgelig lige så velkomne som alle andre). Meld tilbage hvilken type mad (se længere nede).

- Der betales 50/20 kr. pr voksen/barn>1 år ved deltagelse uden overnatning og 100/50 kr. ved overnatning. (Konto og reg nr er nederst i dette indlæg.) Udgifterne dækker ophold, drikkevarer (UDEN alkohol - ønskes alkohol tager man selv med), snacks, pynt/borddækning og morgenmadsbord med det hele ved overnatning.

- Tilmelding kører efter først-til-mølle og opdateres så hurtigt som muligt herunder. Der er plads til 65 spisende (foruden babyer/børn under 1 år), max 2 voksne i gæsteværelse (evt + 1 barn), 6 madrasser, 2 sofaer (i samme rum som madrasse), deudover 15 indendørs sovepladser der kræver at man medbringer underlag, plads til ca 4 telte (efter størelse) tæt på lokalerne og yderligere 6 telte lidt længere væk.

PLAN FOR DAGEN:

14-16: Spisning
16:18: Rundbold, fordbold mv. (Der er mindre fodboldbane, stor græsplæne, legeplads omkring lokalerne, skov og eng til gåture ved siden af...)
18-20: Spisning igen. Denne gang med dessert...
20-??: Hygge indendørs (evt. ved bålplads)

09-11: Morgenmad
10-12: Oprydning, rengøring og farvel

TILMELDING

Spisning:

1. Cecilie
2. Marc
3. Ask (og Karla-baby)
4.
5.
6. Luna (+mave)
7. Allan
8. Signe
9. Kristoffer
10. Anna
11. Lennart (og Birk-baby)
12. Marianne
13. Ole
14.
15.
16.
17.

Overnatning:

Gæsteværelse: Anna, Lennart og Birk
Madrasser: Luna, Allan, Marianne, Ole
Sofaer:
Stort rum:
Telt: Signe og Kristoffer

Disse madbringer mad til sen frokost (14-16): Cecilie,
Disse medbringer mad til aftensmad (18-19): Anna, Lennart, Marianne
Disse medbringer dessert (19-20): Marc

HVORDAN KOMMER MAN FREM?

Stedet hedder Regnbuen. Det ligger Toftegårdsvej 1-41 i 7000 Fredericia.

Tag toget til Fredericia, derefter bybus 3 (kører 3 gange i timen og stopper meget tæt på) og stig af ved Rødebanke/Erritsøgårdsvej.
Eller kør i bil til Fredericia S (motorvejsfrakørsel 59). Både E20 og E45 kører her igennem... lav evt. en krak søgning.

REG NR: 8401
KONTO NR: 0001082447
Skriv 'navn' og 'fest'

VI SES!!!
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 25/2 2012 17:11

Kan en 3årig pige med lidt for meget kropsbehåring og 4 ben medbringes?
Ildflue
Dato: 25/2 2012 17:40

Umiddelbart vil jeg ikke anbefale dyr til en indendørs fest. Især ikke de store af slagsen.

...Og da der også kommer til at være en del mindre børn (især på gulvet?!) vil jeg være den hårde dommer og sige, at du nok skal finde pasning til din søde hund. Men jeg håber da at DU vil komme!
Mrs Darling
Forum-indlæg: 1552
Opskrifter: 7
Dato: 25/2 2012 19:59 | Indlæg redigeret den: 25/2 2012 20:00

Vi napper gerne gæsteværelset :D Vi trænger til at se jylland :)

Glæder os

Kh Anja, Rune og Linus

Redigeret: der mangler et kontonummer :)
Laika
Forum-indlæg: 1100
Opskrifter: 8
Område: Sjælland
Dato: 25/2 2012 20:03 | Indlæg redigeret den: 25/2 2012 20:04

Nah, min pige kan ikke tåle at blive passet =)
Ildflue
Dato: 25/2 2012 22:04

Anja, du er skrevet på. Hvilken kategori medbringer i mad til? Reg og konto nr kommer på når vi nærmer os lidt mere. Hvis jeg keder mig, så måske en af de næste dage... :)

Laika, hvor ærgeligt. Hvordan plejer du at gøre ved diverse sociale arrangementer? Måske kan vi finde en løsning?!
Mrs Darling
Dato: 25/2 2012 23:11

Vi medbringer noget, der kan holde sig fra København i bil... Så sen frokost tænker jeg, altså at vi bager brød og noget pålægs halløj :D

Glæder os, jeg har heller ikke set Fredericia, er der noget i omegnen man bare skal se? (aner faktisk ikke hvor det er :$ men vi har gps på Runes telefon)

Kh Anja
Luna_Månebarn
Forum-indlæg: 2480
Opskrifter: 48
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 26/2 2012 06:24

Det lyder bare SÅ hyggeligt Cecilie! Allan og jeg vil gerne med, og vi snupper gerne en madras (eller to? Jeg ved ikke hvor gode de er til to mennesker hvoraf den ene er slank og den anden har et ekstra menneske inde i sig?)

Vi vender lige tilbage til jer senere omkring hvad vi medbringer. :)

Ildflue
Dato: 26/2 2012 07:49 | Indlæg redigeret den: 26/2 2012 09:14

Så er listen opdateret igen.

Fredericia ligger ved lillebælt (på jyllandssiden). Der er ikke det store kulturelle at komme efter, men byen er nu meget sjov i centrum, fordi det er en planlagt fæstningsby. Det betyder at alle gader er lige og at man kan kigge ned igennem dem, fra den ene ende til den anden. Der er også du meget velbevaret voldanlæg rundt om centrum, med kanoner, voldgrave, tårne, porte osv. Og så er der jo østerstrand (ja, den fra sangen). Det er en rigtig god badestrand og der er muligvis danmarks flotteste udsigt.

For børn er der den store gratis legepark, madsbyparken, som er lige ved siden af banegården.

Vil man køre lidt længere er der jo steder som vikingernes Jelling (med runesten og alt det), legoland og alt muligt andet gejl...

Men men men. Der er jo Ungdommens Hus. Der er et godt skate-areal, lovlig graffitimur (+to toge!) at male på og en masse søde mennesker inden i (altså huset, ikke togvognene...). Der er ofte koncerter, så hold øje med hvad der kommer påplakaten fredag d. 18. Det kunne ligne dem at smide noget godt på. Det kunne jo også være der kom noget d. 19. Og så kunne de der ville have en lidt vildere og vådere fest jo tage derind når vi andre går til køjs. Man må gerne komme og sove i regnbuen alligevel...
Warzywo
Forum-indlæg: 1101
Opskrifter: 2
Område: Sønderjylland
Dato: 26/2 2012 08:22 | Indlæg redigeret den: 26/2 2012 08:22

Så sker der endelig noget i Jylle! Og lige i Fredericia, som jo ligger utrolig tæt på os! I hvert fald i forhold til hvor der plejer at være fællesfrådere.

Jeg vil gerne tilmelde mig (Signe) og Kristoffer. I Maj skulle der ikke være problemer med at ligge i telt. Så der sover vi da bare!
himmelsmil
Forum-indlæg: 68
Område: Odense
Dato: 26/2 2012 08:45

Det lyder vildt hyggeligt!
Mig, min kæreste og bettemand er med.. Vi tager telt med :) Og så kommer vi med aftensmads-mad ;)

Mvh

Anna, Lennart og Birk
Ildflue
Dato: 26/2 2012 18:49

Så er listen opdateret igen.

Anna, jeg har ændret birk til at være baby, da jeg et andet sted så, at han ville være ca 7 mdr til den tid..

Dejligt med den store interesse allerede. Nu er 1/6 af pladserne væk.
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Dato: 26/2 2012 23:21

Jeg vil også meget gerne komme, og der er heldigvis ikke så langt fra Odense til Fredericia.
:)
Tager noget med til aftensmad.:)
Jeg vil gerne sove på en madras, hvis det er muligt medbringer sovepose.
filotrille
Forum-indlæg: 45
Dato: 28/2 2012 10:55

Hej Ildflue og I andre

Jeg overvejer lige - kommer fra Bellinge/ Odense, og Fredericia er ikke så langt væk - er i øvrigt opvokset i Middelfart og tit kommet i Fredericia.

Hvis jeg kommer bliver det medbringende min på det tidspunkt 4-årige søn - og evt. også min kæreste og hans søn, som er på weekendsamvær - vil det være ok?

Jeg vender lige tilbage senere....

Jeg har iøvrigt skrevet på dit indlæg ang. bolig på Regnbuen, da jeg er ret interesseret og stadig er det - det bliver dog ikke noget, der lige umiddelbart kan lade sig gøre pga. to boliger, der skal sælges, men vil i hvert fald gerne se stedet mv.....

K.H.
Ildflue
Dato: 28/2 2012 13:43

Hej filotrille.

Selvfølgelig er i alle velkomne!

Det er jo også en fin anledning til at se stedet. Vi har en interesseseddeltmam kan udfylde. Så bliver man kontaktet når der er noget ledigt igen. Det kan jeg forklare mere om vil maj.

Jeg håber vi ses!

Hilsen cecilie
Marianne48
Forum-indlæg: 2395
Dato: 1/3 2012 19:14 | Indlæg redigeret den: 1/3 2012 19:15

Hej Cecilie.

Jeg vil godt melde en meget god ven med til festen/fællesspisningen, som også gerne vil låne en madras.
Han hedder Ole.

Vh. Marianne :)
Ildflue
Dato: 1/3 2012 19:40

Så folkens.

Hvis du overvejer at tage med vil sommerfesten er det ved at være tid til at melde dig til. Der er nemlig kun to madras-sovepladser tilbage nu!

Kom og fest med os!
Ildflue
Dato: 21/3 2012 11:19

Der er stadig masser af plads til at joine os den 19. maj!

Og nu er der også dsb orange biletter til salg. eks. fra København med ankomst kl 14.06 i fredericia til 134 kr for en voksen (med plads, op til to børn og barnevogn inkl).

Vi ses!

/Cecilie
Mrs Darling
Dato: 22/3 2012 00:18

Vi kan ikke komme alligevel :(

Der er sket noget i nærmeste familie, der gør, at vi er nødt til at gemme de penge vi ville bruge til transporten til en anden begivenhed.

Pisse ærgerligt, men der er ikke noget at gøre ved det.

Håber vi kan komme med til et lign. arrangement en anden gang.

kh Anja og co.
himmelsmil
Forum-indlæg: 68
Dato: 22/3 2012 19:54

Hej igen!
Er det ok at vi udskifter vores telt-plads med 2 madrasser? Tror det bliver nemmest i forhold til Birk-trolden :)
Vh Anna og Lennart
Sider: 1 2 3 > >>