Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Folkekøkken i Folkets Hus

 

Madklubber & fællesspisning

heltsikkert
Forum-indlæg: 11
Område: KBH
Dato: 19/8 2013 10:15

Hey,
Vi har endelig fået færdiggjort køkkenet efter renoveringen af Folkets Hus (Nørrebro). I den forbindelse holder vi opstartsmøde i folkekøkkengruppen i aften, hvor alle selvfølgelig er velkomne. Mødet er i dag d. 19. august kl. 18.30 i caféen, Stengade 50, 2200 Nørrebro.
Velmødt!
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 19/8 2013 10:35

Jeg håber, det bliver helt vegansk! Skriv det evt. her også:
https://www.facebook.com/groups/198267380211403/
:)
heltsikkert
Forum-indlæg: 11
Område: KBH
Dato: 19/8 2013 12:47

Hey Marcus:-),
Jeg bruger ikke Facebook, så det kan jeg ikke.
Folkekøkkenet bliver ikke 100 % vegansk - dvs. at der også bliver lavet kød. Men vi har indkøbt flere sæt remedier, således at veganer- og kødmad ikke bliver tilberedt ved brug af samme grej.
Vi opretter en veganergruppe. Men jeg kan eventuelt poste et kort referat af mødet herinde eller noget....
Mvh
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 19/8 2013 13:24 | Indlæg redigeret den: 19/8 2013 13:26

Åh for helvede, det er endda værre end før (hvor det vist kunne være frigansk lakto-ovo-vegetarisk, men oftest var vegansk). Ligesom Støberiet. :/ Fascistisk ret til animalske produkter - hvor er det trist.

I det mindste er der stadig Kafa-X, BumZen og Ungdomshuset. Jeg laver selv mad i BumZens en sjælden gang i mellem.

Nå, men så håber jeg det veganske bliver så populært, at det andet efterhånden forsvinder igen.
Sejt du er med til at holde skansen! :-)
heltsikkert
Forum-indlæg: 11
Område: KBH
Dato: 19/8 2013 15:09

Man kan ikke altid få sin vilje:-)
Mvh
Taabis
Forum-indlæg: 491
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 20/8 2013 23:18 | Indlæg redigeret den: 21/8 2013 03:56

Jeg nåede desværre ikke at se opslaget om opstartsmøde, men jeg vil måske gerne være med, i al fald i opstartsfasen, indtil den veganske gruppering er blevet så stærk at kød-ideen bliver skrottet (og synes i øvrigt som Marcus at det er vældigt trist at man nu i folkets har valgt at fremmedgøre en stor del af sine bruger qua den opdeling... Det er uvist om jeg på sigt ønsker at være en del af den konstellation, så det kommer meget an på hvorledes den ønskes gennemført...)

Hvad er argumentet for at der nu også skal være kød - og hvordan kommer det praktisk til at fungere? Jeg ønsker ikke at røre kødretter med en ildfinger, skal vi så være to frivillig-grupper der laver hvert vores måltid hver gang, oder?

Hvilke(n) ugedag(e) kommer det til at dreje sig om?

Du må meget gerne lave et oprids af hvad der blev sagt til mødet i aftes...
heltsikkert
Forum-indlæg: 11
Område: KBH
Dato: 27/8 2013 15:58

Hej Tobias og andre interesserede,
Der er oprettet to forskellige madhold: et vegansk og et kød. Jeg (blandt andre) står for det veganske, som selvfølgelig er udelukkende vegansk. Indtil videre er planen, at vi kører hver vores folkekøkken, således at der kun bliver kød, når kødgruppen laver, og kun vegansk, når vi laver. Kødgruppen vil gerne henvende sig til nærområdet, hvor størstedelen kun spiser halalkød. De vil holde deres om onsdagen. Det vil vi ikke - for der er jo i Bumzen den dag! Vi har talt lidt om mandag, men har ikke besluttet noget. Jeg vil hellere opsummere fra sidste møde til det kommende møde på mandag, da alle skal have samme information fra opstartsmødet. Men:
Vi holder møde i den veganske gruppe på mandag den 2. september i Folkets Hus kl 17. (AFA holder folkekøkken i huset den dag, så vi får os en gang mad imens :-)) Alle er selvfølgelig velkomne uanset om man er veganer eller ej osv., og man binder sig ikke til at være en del af gruppen, selvom man kommer til mødet; ligesom at man ikke nødvendigvis behøver at komme til mødet (hvis man ikke er til den slags!).

Velmødt
- Veganergruppen
Røsle
Forum-indlæg: 865
Opskrifter: 4
Område: Midtjylland
Dato: 27/8 2013 18:51

hvor fint at det er skilt ad både i grej og ugedag, når det nu ikke kan være udelukkende vegansk.
det ender med vi kan spise i folkekøkken hver eneste hverdag! !ja
skal lige se på dato og den slags, men jeg føler mig som lidt en lurepasser veganer, det kunne være rart rent faktisk at være med til nogle projekter.
hvem er AFA?
:)
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 27/8 2013 18:56 | Indlæg redigeret den: 27/8 2013 19:06

AFA er AntiFascistisk Aktion.

Tirsdag er Kafa-X, torsdag Ungdomshuset og fredag vist Café N-folkekøkken(?), så måske mandag, som det var tidligere, eller i weekenden, tænker jeg er optimalt. :)
heltsikkert
Forum-indlæg: 11
Område: KBH
Dato: 12/9 2013 11:54

Hey!
Så har vi fået det hele på plads.
Der starter vegansk folkekøkken op hver 3. mandag i måneden i Folkets Hus, Stengade 50, Nørrebro.
Det første folkekøkken er på mandag den 16/9 kl. 19.00.

Folkekøkkenet er på 1. sal og koster en 20’er.

Mere om eventet her:
https://www.facebook.com/events/358661050932891/?fref=ts

Hvis man har lyst til at komme og hjælpe til, er der også rig mulighed for det. Vi starter kl. 16.00

Ses mandag :-)
Bh
Veganergruppen
AidaAidaAida
Forum-indlæg: 101
Opskrifter: 1
Område: KBH
Dato: 12/9 2013 22:32

Hvis man kommer og hjælper til får man så måltidet gratis? :) (SU. studerende her..)
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Område: KBH
Administrator
Dato: 6/10 2013 22:48 | Indlæg redigeret den: 17/10 2013 00:55

AidaAidaAida: Det vil jeg bestemt tro. Det kører også normalt på donationsbasis, så man uanset ikke behøver at betale, men i de fleste folkekøkkener jeg kender kan som minimum kokkene spise gratis. :)
heltsikkert
Forum-indlæg: 11
Område: KBH
Dato: 17/10 2013 00:16

Hey!
Køkkenet er i gang igen efter renoveringen af huset, og der er startet vegansk folkekøkken op hver 3. mandag i måneden. Det næste folkekøkken er på mandag den 21/10 kl. 19.00.

Vi håber på en lige så god stemning som sidst!
Folkekøkkenet er på 1. sal og koster en 20’er.

Her er et link til Facebook:

https://www.facebook.com/events/521592067930991/?ref=ts&fref=ts

Velmødt :-)!
Bh
heltsikkert
Forum-indlæg: 11
Område: KBH
Dato: 12/11 2013 16:53

Hey igen:-)

Husk, at det er hver 3. mandag i måneden, der er vegansk folkekøkken i Folkets Hus. Det næste folkekøkken er på mandag den 18/11 kl. 19.00.

Vi håber på en lige så god stemning som de sidste gange!

Folkekøkkenet er på 1. sal og koster en 20’er.

Her er et link til Facebook:
https://www.facebook.com/events/1435809789972002/?notif_t=plan_user_joined

Velmødt:-)!
Bedste hilsener
Anastazia
Forum-indlæg: 1
Område: KBH
Dato: 17/11 2013 10:43

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at deltage imorgen og vil gerne have min datter med (8 år) skal man meldes til udover facebook? Jeg er spritny her så have mercy ;-D