Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Vegetarisk sammenskudsgilde d. 21/4

Madklubber & fællesspisning

Dennis_Laursen89
Forum-indlæg: 207
Område: KBH
Dato: 3/4 2016 16:00 | Indlæg redigeret den: 14/4 2016 19:32

Dansk Vegetarforenings spiseklub på Københavns Vestegn afholder et vegetarisk sammenskudsgilde i Kulturhuset Kilden i Brøndbyøster, torsdag den 21. april (dagen før St. Bededag).

Der er lejet et lokale, inklusive køkkenfaciliteter. Vi har lokalet kl. 17-22.
Vi starter med at spise kl. 18. Har du noget mad der skal varmes op eller lignende, anbefales det at møde op i god tid, så maden er klar til kl. 18.

Konceptet er, at alle tager hver sin vegetariske ret med, som vi nyder i fællesskab, samt drikkevarer til eget forbrug. Retter der indeholder æg og/eller mælk skal skiltes med information om dette, af hensyn til veganere. Vi vil ydermere gøre det sådan, at vegetariske og veganske retter står hver for sig.

Der er sodavands- og kaffeautomat i kulturhuset, samt supermarkeder lige ved siden af.

Ved tilmelding anbefales det, at du skriver hvad du vil tage med. Så kan vi koordinere, så vi ikke ender med 3-4 af de samme retter :)

Kulturhuset Kilden ligger ca. 5 min. gang fra Brøndbyøster st., og der er udmærkede parkeringsfaciliteter i området.

Inden vi lukker og slukker, skal vi lige rydde op efter os selv. Men der er opvaskemaskine, så det er en smal sag :)

Kontakt og tilmelding (senest dagen før): dennis@vegetarforening.dk,
eller i denne Facebook-begivenhed:
https://www.facebook.com/events/205409999829507/

vericon
Forum-indlæg: 710
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 3/4 2016 17:09

Hej
"Retter der indeholder æg og/eller mælk skal skiltes med information om dette, af hensyn til veganere. Vi vil ydermere gøre det sådan, at vegetariske og veganske retter står hver for sig."

Sådan -
Hans Jørn
Marcus
Forum-indlæg: 3075
Opskrifter: 2
Administrator
Dato: 5/4 2016 13:19

Det synes jeg er en ærgelig tendens, i og med en lakto-ovo-vegetar også sagtens kan spise vegansk. :)

De store arrangementer er dog heldigvis veganske.
Dennis_Laursen89
Dato: 5/4 2016 16:24

Hej Marcus

Min umiddelbare tanke var også at gøre det 100 % vegansk, netop for at alle kan være med.
Men i min korrespondance med manden bag kalenderportalen "Oplev Brøndby", blev jeg gjort opmærksom på, at nogen kødspisere - der ellers er åben over for vegetarisme - måske kan finde det svært at lave vegansk mad. Altså svært på den måde, om hvordan man finder veganske ækvivalenter til eksempelvis ost, æg, mælk etc. Det var ud fra denne betragtning, at jeg tænkte, at man kan lave det overvejende vegansk, men med mulighed for at medbringe vegetarisk.
Jeg har allerede fået tilbagesagn fra flere kødspisere, der vil møde op med en vegetarret, nu når denne mulighed byder sig. Og et af mine primære formål med spiseklubben, og ikke mindst dette sammenskudsgilde, er at udbrede vegetarisme og veganisme, og reducere kødforbruget. Og kan jeg få nogen kødspisere til at blive vegetarere, og nogen vegetarere til at blive veganere med mine arrangementer, ja, så er mit mål nået tofoldigt :)
vericon
Forum-indlæg: 710
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 5/4 2016 19:16

Hej Marcus
du skriver: "i og med en lakto-ovo-vegetar også sagtens kan spise vegansk."
Ude i verden vil man nok betegne den indstilling som "patroniserende"-
Et signal om på forhånd at vide bedre, er ikke et særligt godt udgangspunkt for en evt. diskussion -

Mvh.
Hans Jørn
Dennis_Laursen89
Dato: 14/4 2016 19:32

Så er der en uge til sammenskudsgildet.
Der er en del, der udviser interesse for at deltage.

Frist for tilmelding er senest onsdag den 20. april, enten på dennis@vegetarforening.dk, eller i denne Facebook-begivenhed:
https://www.facebook.com/events/205409999829507/