Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Ny madklub på Fyn

Madklubber & fællesspisning

Sider: 1 2 3 4 > >>
Rita
Forum-indlæg: 5
Område: Fyn
Dato: 9/5 2010 15:29

Spændene mad, for vegetar, veganere, rå mad og frugt!!
Vil gerne, at vi kunne lave en madklub, her på Fyn, alle er selvfølig velkommen, men den høre hjemme på fyn!!
Søger nogle der er interresseret i, at være med til at starte den op!!

Kunne være sjovt at møde andre der spiser næsten samme mad som en selv og bytte opskrifter, udvæksle indkøbsteder m.m.
ann548
Forum-indlæg: 4
Område: KBH
Dato: 11/5 2010 22:28

en madklub på fyn lyder som en rigtig fin plan :) jeg er hvertfald med så...
har flere gange også overvejet at høre om ikke det var noget der var stemning for, for jeg er virkelig fantasiløs ang. madlavningen nogengange.
mumitrold
Forum-indlæg: 1236
Opskrifter: 13
Dato: 11/5 2010 23:07

Bare en strøtanke; der er en rå spiseklub i Odense -ved dog ikke helt i hvilket omfang de fik det op at stå. Men hvis i ikke er så mange kunne man måske slå sig sammen..dunno ?
Her kan i finde dem hvis det ik lyder helt i hampen :)
http://rawfooddenmark.ning.com/forum/topics/spiseklub-i-odense
Veganissen
Forum-indlæg: 214
Område: Odense
Dato: 12/5 2010 06:43

Det lyder da spændende. Jeg er frisk :D
Jeg er veganer, så hvis menuen er vegansk er jeg med.
Henriette
Forum-indlæg: 102
Opskrifter: 2
Dato: 12/5 2010 09:43

Jeg er også frisk på vegansk :D
*Nanna*
Forum-indlæg: 68
Dato: 12/5 2010 09:53

Ja, for søren, lad os starte en madklub på Fyn.. Det mangler vi! Jeg er helt sikkert med. :D
danda
Forum-indlæg: 113
Opskrifter: 3
Dato: 12/5 2010 14:03

Der ser ud til allerede at være et par vegetariske spiseklubber på Fyn, både i Odense og Svendborg, men jo hvorfor ikke lave en til?

http://vegetarforening.dk/lokalt/fyn.html

http://kaernehuset.com/html/index_dk.htm
Ruskesara
Forum-indlæg: 1
Dato: 13/5 2010 21:31

Jeg vil også gerne være med til en fynsk madklubb :D
Veganissen
Dato: 15/5 2010 18:02

Jamen hvem, hvad og hvor...? Har faktisk aldrig været med i en madklub før. Nogen med erfaringer og lyst til at tage første skridt?

:)

Veganissen
Dato: 15/5 2010 18:03

Og jeg stemmer for at der skal være kage (vegansk selvfølgelig) efter maden :D
ProVeganSocieties
Forum-indlæg: 673
Opskrifter: 1
Område: Andet
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 15/5 2010 18:10

madsklub i det fynska? :D
Count me in, damn it!

:)
Julieduen
Forum-indlæg: 60
Område: Sjælland
Dato: 16/5 2010 08:33

Jeg er da selvfølgelig med på at støtte op om en vegansk/vegetarisk madklub i det fynske - men snakker vi Odense eller omegn? :)
Rita
Dato: 17/5 2010 08:29

Vi snakker hele fyn, jeg boer på nordfyn!!
Særslev, mellem Søndersø og Bogense!
Kunne forstille mig, at vi laver det hjemme på skift, ved hinanden!!
Alle er vi vant til, at komme hos nogen, der ikke forstår vores spisevaner, og mange syns vi er mærkelige, andre er nysgerige.
Selv er jeg ikke 100% vegetar, men jeg har levet på 75% råkost i et par år, og nu lever jeg 95% vegetarisk.
har ikke drukket mælk siden jeg kunne sige nejtak, men bruger da ind i mellem fløde ;)
Jeg mener vi nemt kan kombiner vores plante mad :D og få noget ud af det, alle sammen, dette kan jo også være starten, til nye grupper, hvor kemi og madvaner passer fint sammen!
Min ide var at vi lavede lidt mad, ca til 3 personer og tog med, så kunne det laves som buffee, og vi kunne på den måde få en god samtale igang, om hvilken vare der er brugt, hvor man får dem, hvad det er osv.
Det kan kun gi\\\' nye ideer, til mere mad ;)
Rita
Oy
Forum-indlæg: 489
Opskrifter: 4
Dato: 17/5 2010 09:17

Kigger nok forbi engang :D
Veganissen
Dato: 17/5 2010 09:52

Buffet lyder som en super ide!

Jeg vil straks lægge et par datoer ud til... så må se om ikke det kan lade sig gøre at mødes inden sommerferien kommer over os.

Jeg kan fredag d. 18. juni eller søndag den 20. juni. Måske bliver det for hektisk med en fredag? Søndag kan jo være til frokost i stedet for aften? Så kunne vi måske mødes ved 1-2 tiden?

Hvem kan og vil lægge hus til?

Hvad med dem af os der har børn? Tager vi børn med eller springer vi dem over i denne omgang?

:-) Line
ProVeganSocieties
Forum-indlæg: 673
Opskrifter: 1
Område: Andet
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 18/5 2010 10:27

Jeg har 25 kvm at gøre godt med, så det kan ikke blive hos mig.
Men jeg er freshk på at komme før og hjælpe med forskellige ting. Jeg ved i hvert fald hvordan man udfører fysisk arbejde.
:D
Henriette
Forum-indlæg: 102
Dato: 18/5 2010 10:56 | Indlæg redigeret den: 18/5 2010 22:53

Jeg kan og vil gerne lægge hus til - har plads til 6-8 personer i privaten og sku vi mod alle ods blive mange flere, kan vi garanteret være i fælleshuset. Har kat, så privaten er ikke egnet for folk med den slags allergi.

Så alle interesserede er hermed inviteret til spiseklub og rundvisning på Bondebjerget(bofællesskab i Bellinge)

Søndag d.20.juni kl.13.30 - børn er meget velkommen
Adressen er:
Sædekildegårdvej 65
Bellinge
5250 Odense SV

ProVeganSocieties må meget gerne komme lidt før og grave have :D

Hvis Granatæble er hjemme på weekend hos far og mor, ku det også være rigtig hyggeligt at se ham :) (go mulighed for at få bearbejdet traumer fra tid som avisbud:D)

Foreløbig bliver vi:
Henriette
Veganissen(Line) + 3 drenge(6, 10 og 12 år)

Interesseret i spiseklub:
Rita
ann548
Henriette
Julieduen
*Nanna*
dandaniti
Ruskesara
Veganissen
ProVeganSocieties
Mito
Veganissen
Dato: 18/5 2010 20:08

Super.
Jeg kommer, med hele 3 børn (drenge på 6, 10 og 12 år). Vi skal nok være velforsynet med mad ;) Og jeg har helt sikkert også kage med. Jeg har vegansk med.

Håber vejret bliver godt.
:D Line
Mito
Forum-indlæg: 94
Dato: 18/5 2010 20:29

Kan desværre ikke den dato men ellers kunne jeg da også godt være interesseret i en fynsk veg klub.
Måske jeg kan lege med næste gang hvis det bliver en succes der skal gentages.
Rita
Dato: 18/5 2010 22:29

Hold da op !!
Sikken en interesse, dejligt!!
Jeg er åbenbart kommet [lidt]:$ bag ud,
det var min mening, at vi skulle ha\\\' jer lokket, ud på landet, der er så dejligt, om sommeren!!
Landet er hos mig og min mand!!
Vi boer ca.3km. fra Særslev, hvor der køre bus til,fra Odense mod Bogense, 3 km. kan være langt at gå, hvis man skal ha\\\' noget med,
så vi vil selvføgelig hente jer i Særslev, ved brugsen!
Jeg har selv børn og børnebørn, der vil være nogle af dem her, hvem og hvormange kan jeg ikke sige i nu!!
jeg har 4 børn: 28,20,17,13år og børnebørn, 5,3år og 7mdr.
Så børn skal der helt sikkeret være plads til!!
Det er jo morgendagens voksene, dem der laver mad(forhåbelig) til os, når vi ikke kan selv mere!!

Vi har sat lørdag den 12-6 af til det, og det skal være en grillfest!!
[FORDI]
Det er der, det er svært, at være med når normale folk hygger!!:$ Så i er velkommen fra kl. 13,00 hvor vi begynder med hilsen og hygge, børneleg og div. forberedelser, det må på ingen måde blive højtidligt, der vil være dømt primitiv HYGGE!!

Til DEM der KUN spiser RÅKOST !!
Der vil også være masser af mad for jer!!

Jeg vil gerne ha\' at i skriver eller ringer til mig!!
om i kommer, hvad i fortrækker at spise og drikke, der vil være masser af vand, men hvis der er nogen der vil ha\' vandet spaltet, må de selv ta\' vand eller spalter med.
Vi har en saft presser og der vil være noget presset saft, men vil gerne ha\' experter med indput , hvis der er nogen der ved noget!!
RING til mig, vi skal ha\' en MEGGA VEGA fest!!
Rita
64842350
Sider: 1 2 3 4 > >>