Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Vegetarisk madklub i Århus

Madklubber & fællesspisning

Sider: 1 2 > >>
Randi
Forum-indlæg: 26
Opskrifter: 1
Område: Århus
Dato: 7/5 2007 19:02

Jeg vil gerne følge det gode eksempel fra Aalborg - og hermed afprøve, om der skulle være basis for en vegetarisk madklub i Århus?

I så fald kunne vi starte med at mødes og spise samme på "Under Engle" (hvis den er åben p.t. - jeg ved, at den har skiftet ejer for nylig?). Så har vi mulighed for at hilse på hinanden under 'neutrale forhold' - og så kan vi derfra aftale videre, hvem der skal lægge hus til næste gang.

Så vidt jeg ved, har der tidligere eksisteret en vegetarisk madklub, der hed 'Løvstikken' - men tror ikke, den findes mere ...

Er der interesse?
Enya
Forum-indlæg: 96
Område: KBH
Dato: 7/5 2007 20:40 | Indlæg redigeret den: 7/5 2007 20:42

Håber det bliver til noget. Så vil jeg gladeligt springe til i 2008 når jeg flytter derop. Og hvis jeg får en dato i god tid, kunne man måske også slå et smut forbi deroppe.
Glaux
Forum-indlæg: 13
Dato: 9/5 2007 22:04

Jeg synes at det er en glimrende idé, og vil meget gerne være med...
Ulrik Smed
Forum-indlæg: 1539
Dato: 10/5 2007 15:14

Hmm, jeg er godt nok ikke den mest sociale type, men det her lyder da faktisk hyg'ligt nok :) Tror godt jeg 'tør' at være med, og prøve at overvinde min generthed lidt, haha.
Sune
Forum-indlæg: 17
Dato: 14/5 2007 08:51 | Indlæg redigeret den: 14/5 2007 18:35

Det synes jeg er en god idé, hvis vi bliver tilpas mange.

Og at mødes på Under Engle et par gange er jo en dejlig uforpligtende måde at starte op på.

Er det overhovedet sikkert, at den fortsætter som vegetarisk restaurant? Jeg undersøger det og vender tilbage.

/Sune.
soluis
Forum-indlæg: 108
Opskrifter: 2
Dato: 14/5 2007 18:08

Jeg syntes det er en dejlig ide. jeg tror at efter "under Engle" er lukket så er gyngen nok den mest økologiske med en vegetarisk menu. Når min eksamen er over i Juni så er jeg med på noget hyggeligt samvær, hilsen veganeren
Sune
Dato: 14/5 2007 18:34

Ja, så vidt jeg kan finde frem til er der intet der tyder på, at Under Engle skal fortsætte som vege-restaurant. Men jeg undersøger sagen.

Gyngen er en god mulighed. Det er et meget uformelt sted at mødes. Men det er meget længe siden, jeg har været der. Er det stadig sådan, at de kun har én vegetarisk dagens ret? Og der er vel i givet fald ikke nogen garanti for, at dagens ret så passer til alles behov og f.eks. er vegansk?
soluis
Dato: 15/5 2007 17:19

Jeg har erfaring med at man sagtens kan spørge om de vil lave det vegansk på Gyngen. "Under Engle" er lukket og det er en fiskekok der har overtaget stedet. Der er vist nok en vegetarret. Gyngen har stadigvæk kun en vegetarret som de varierer meget så det ikke er den samme ret hver gang man spiser der.

Det er selvfølgelig ærgeligt at Århus ikke længere har en "hel" vegetar restaurant. Der er også to frugt-juice steder. en i Bruuns og en i nærheden af cafe jorden.

Hilsen veganeren
Aletheia
Forum-indlæg: 24
Opskrifter: 6
Dato: 17/5 2007 04:39

hejsa!
Jeg kunne også snildt lokkes med på ideen om en vege-madclub her i Århus.... Super ærgeligt at under engle er lavet om nu - det var ellers bare et super sted...Men jeg er ihvertfald klar...om ikke andet så synes jeg ideen med at aftale noget med køkkenet på gyngen kunne være en ide?! :´-)
soluis
Dato: 18/5 2007 07:46

Hej igen, jeg har nu talt med ejeren af det nye sted der hvor "under Engle" lå og han siger at der er en tre retters vegetarisk menu der jævnligt udskiftes med andet vegetarisk. derudover er alt økologisk. Det så meget hyggeligt ud så man kan jo prøve at mødes der og spise sammen, hilsen veganeren

Ps. glemte at spørge ham hvor fleksible de er til at lave vegansk,-det plejer nu ikke at være et problem.
resident
Område: Østjylland
Dato: 20/5 2007 19:58

hvis datoen kommer i god tid vil jeg da bestemt ikke afvise at tage et smut nord på..
soluis
Dato: 21/5 2007 07:59

som tidligere nævnt så skal jeg lige overstå en kommende eksamen, men derefter er der tid. Hilsen veganeren.
Randi
Dato: 21/5 2007 15:56

Hej Alle,

Mange tak for jeres indlæg og interesse - det er super :-). Også fedt, at nogle af jer har været i gang med at undersøge ang. Gyngen / det tidligere Under Engle.

Soluis: Hvornår i juni er du færdig med eksamen? Så vil jeg komme med et udspil til en dato, der ligger efter.

Hvis I har nogle datoer i juni/første uge af juli, hvor I absolut ikke kan, kan I jo lige melde ud på forhånd.

Glæder mig til at møde jer.
Glaux
Dato: 21/5 2007 19:11

Den første halvdel af juli er tæt pakket for mit vedkommende, så det ville være bedst hvis det ligger i juni. Jeg har eksamen den 20/6 og den 27/6, så alt der ikke ligger lige op af de to datoer vil være glimrende ;)
soluis
Dato: 22/5 2007 06:04

Jeg har en eksamen 16 og 17 juni så derefter passer det mig fint at mødes. Vedr. Gyngen kontra "Under Engle" så er Gyngen ikke det nye sted men har været der hele tiden. Men ja, som jeg skev tidligere så har jeg har undersøgt stedet der har overtaget "Under Engle" men jeg kan ikke huske hvad de hedder.

Ps. Greenpeace holder den 27/5/07 en march for hvaler (tjek evt. deres hjemmeside), hvor man går klædt fuldstændigt i blåt. Alle er velkomne til at lave deres egen march. Jeg vil personligt selv denne dato gå klædet helt i blåt.

Hav en dejlig dag, hilsen veganeren
Sune
Dato: 23/5 2007 11:49

Hej alle,

Jeg har mailet til Oona fra Under Engle, som kom med de samme oplysninger om det nye sted, som andre her allerede har fundet ud af.

Desuden skriver hun, at Under Engle måske en dag kan genopstå som frokoststed. Man har da lov at håbe...

Det vil være megafedt, hvis I får stykket noget vegetarspiseklub sammen. Hvis der kommer datoer og/eller en kontaktperson på, kan jeg nok godt nå at annoncere det i det nummer af 'Vegetaren' der udkommer sidst i juni, hvis det skulle være. I det hele taget vil vi altid meget gerne annoncere den slags arrangementer, så Dansk Vegetarforening kan gøre lidt til at skabe sociale netværk og arrangementer for vegetarer, trods vores begrænsede midler.

/Sune, DVF
soluis
Dato: 25/5 2007 12:17

Hej sune. Skønt med denne her hjemmeside. Jeg vil lige sige hej og gøre dig opmærksom på at du altid kan skrive hvis du igen mangler en til at stå til en messe og dele vegetarbladet ud til folk. Jeg har haft lynende travlt og har ikke længere vegetarklubben,-"spirene", men efter de første par eksamner her i Juni er jeg atter klar til noget kommen sammen,- dog uden denne gang at være organisatoren.

Vi er dog stadigvæk nogle få der ses og er derfor meget interesseret i at mødes med nogle andre veganere og vegetarer (eller som dig Lars,- råkostspisere).

Hilsen Rina Ottesen
Glaux
Dato: 27/5 2007 16:55

Skal vi ikke få sat en dato på? Jeg foreslår onsdag den 20 juni (da det er stort set det eneste der passer hvis der skal tages hensyn til eksamen). Stedet kan evt. aftales senere.
Randi
Dato: 28/5 2007 10:07

Hej,

Jo - hvis I andre også er med på den 20. juni, så er den fin med mig. Er kl. 19 passende? Hvis I vil melde tilbage senest den 14. juni, hvor mange af jer, der er interesseret i at deltage den 20. juni, så vil jeg reservere bord på (det tidligere) Under Engle eller på Gyngen (I kan evt. skrive i jeres tilbagemelding hvilken af de to steder I foretrækker - ellers tager jeg bare et af stederne).

Sune: det er et supergodt tilbud at få en vegetarspiseklub annonceret i Vegetaren. Men jeg synes, vi skal vente med at annoncere til efter vores første møde - så vi har mulighed for at tale 'konceptet' igennem når vi mødes første gang (hvor tit vil vi mødes?, hvor og hvordan? - kontaktperson(er) - osv.).

M.v.h. Randi
Petersh
Forum-indlæg: 34
Dato: 28/5 2007 11:24

Hej med jer

Jeg har spist en enkelt gang i den nye restaurant - Restaurant Pihlkjær hedder den - der ligger der, hvor Under Engle havde til huse.

Den nye restaurant har hhv. en fiskemenu og en vegetarmenu, der skifter jævnligt. Af gode grunde smagte jeg kun sidstnævnte (som nok også er den, der har interesse her) - og jeg blev glædeligt overrasket over niveauet.

Selvom der med de nye ejere har sneget sig fisk ind i lokalerne, er niveauet bestemt ikke blevet ringere hvad angår de vegetariske retter, som i Pihlkjærs udgave præsenteres og smager som "rigtig restaurantmad" - dvs. mindre vægt på det helse-/halvfjerdseragtige, men derimod mere for øje og smagsløg.

Stemningen og betjeningen var afslappet og venlig, og der var booket fuldstændig op på en ganske almindelig onsdag, så jeg tror, det er en god idé at bestille bord i god tid i forvejen - da jeg var der, var der i hvert fald mange, der måtte gå forgæves.

Venlig hilsen

Petersh

Sider: 1 2 > >>