Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

ud og spise

Madklubber & fællesspisning

Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>
andreas
Forum-indlæg: 53
Område: KBH
Dato: 5/6 2007 18:44

hej.

det ser godt ud med alle dem der gerne vil med :) .

er der nogle forslag til en dag på en københavsk.
evt. nogle der vil den 24/6
jeg tror også det kunne være sjovt med en tur til malmø.

jeg har kun været på den grønne kælder, men læste at restaurant morgenstedet også servere vegetarisk/vegansk mad.

jeg kender ikke så mange restauranter
Moonie
Forum-indlæg: 1495
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 5/6 2007 18:52

Lyder som en god idé med at arrangere 2 ture : )

Har aldrig selv været på rizraz, men har læst, at de skulle have vundet en pris for bedste vegetarbuffé, 2 år i træk.

lullu
Forum-indlæg: 1010
Dato: 6/6 2007 07:27 | Indlæg redigeret den: 6/6 2007 07:30

Jeg har også hørt at Morgenstedet skulle være godt, men har aldrig været der selv.

24/6 passer mig fint, jeg har i hvert fald fri fra arbejde indtil videre :D
Margitt
Forum-indlæg: 9
Område: Vestjylland
Dato: 7/6 2007 17:42

Indtil videre ser det ud til, at jeg også kan d. 24/6, men vi skal da have flere med. :-) Jeg kender ikke København så godt, så jeg står lidt på bar bund med hensyn til spisestederne.
lullu
Dato: 8/6 2007 07:51

Det er imiteret kød, oftest lavet på hvedegluten/hvedeprotein. I den asiasiske butik ved Dronning Louises Bro (KBH), har de f.eks. vegetabilsk muckduck på dåse. Her har producenten også efterlignet "gåsehuden" på "anden"...
Jeg har blandede følelser for de dér wannabe produkter, men hvis de smager godt er der vel ikke noget problem som sådan...

Så mock-duck er bare ligesom seitan? Så er jeg frisk :D Jeg har bare set nogle billeder at noget, der lignede hummer - med ben og det hele - lidt mystisk...
lullu
Dato: 8/6 2007 07:53

Indtil videre ser det ud til, at jeg også kan d. 24/6, men vi skal da have flere med. :-) Jeg kender ikke København så godt, så jeg står lidt på bar bund med hensyn til spisestederne.

Ja, jeg håber da også at nogle af de andre melder sig, så vi kan blive et par stykker :)
Malkavia
Forum-indlæg: 746
Opskrifter: 6
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 8/6 2007 09:21

Jeg kunne da også godt finde på at melde mig. Lyder hyggeligt. Men... kan vi ikke gøre det enten en anden dag end d. 24., for søndag (og fredag) er dyr-dag(e), dvs. det koster 85 kr. ekstra at køre med toget fra Aalborg, end det vil gøre på alle andre dage.... Har godt nok en kammerat i Kbh., som jeg kan bo hos, men han har desværre planer hele den weekend, så kan ikke overnatte hos ham fra lørdag af. Øv!
DBC
Forum-indlæg: 33
Dato: 8/6 2007 12:20

...men han har desværre planer hele den weekend, så kan ikke overnatte hos ham fra lørdag af. Øv!

Jeg bor i en 4-værelses lejlighed med to andre. Du kan sagtens låne stuen hvis du får brug for det. Vi har som regel ekstra folk boende her alligevel :)

Jeg ved ikke om jeg tager med. Det kommer til at afhænge af tid og sted. Apropos tid, er den 24. ikke sankt hans?
lullu
Dato: 9/6 2007 08:28

Jo, den 24/6 er Skt Hans.

Vi kan også bare finde en anden dag, hvis det er.
Malkavia
Dato: 9/6 2007 14:05

Orv, det er da fornemt sådan at få tilbudt soveplads....
Det vil jeg meget gerne benytte mig af, hvis det bliver nødvendigt.

Tusind tak! :D
Margitt
Dato: 9/6 2007 14:12

Det kan være, at der er mere stemning for en anden dag, når d. 24/6 er sankt hans?
andreas
Dato: 9/6 2007 17:36

ja det tror jeg også. hvad siger I til weekenden efter. eller gerne en anden dato. det er bare et forslag.
Malkavia
Dato: 9/6 2007 18:13

Ach! Fredag d. 29. juni tager jeg til Italien, så den weekend og ugen frem kan jeg i hvert fald ikke.
Malkavia
Dato: 11/6 2007 13:02

Er der nogle af jer, der kender Restaurant Flow? Det ser spændende ud.... Kunne evt. også være en mulighed? Har lige ringet dertil og de har kun to vegetariske retter - resten er veganske.

http://spisdiglykkelig.dk/
Margitt
Dato: 11/6 2007 13:55

Måske vi skal helt hen til d. 13, 14 eller 15 juli? Har forresten lavet lidt research på de omtalte restauranter:

RizRaz er ikke en decideret vegetarisk, men har dog en frokostbuffet til 69 kr, hvor der er meget salat og andet uden kød. De har åbent 11.30-24.00 alle dage.

Morgenstedet har åbent tirsdag til søndag 12.00-21.00, har hovedretter under 100 kr, er vegetarisk og vegansk, 80% økologisk, har fem forskellige retter at vælge imellem i hverdagene, i weekenden er udvalget større. Drikkevarer er juice og vand.

Den Grønne Kælder er 80% økologisk, har åbent mandag til lørdag 11.00-22.00 (køkkenet lukker 21.30), har hovedretter under 100 kr, har til hverdag 7 retter og 7 salater at vælge imellem, men hvis man skal være sikker på, at alle retter er klar, skal man spise der om aftenen. Nogle af drikkevarerne er økosaft og -øl. Der er mulighed for at tage maden med sig. Veganere skulle efter sigende også kunne blive mætte i Den Grønne Kælder.

Den fjerde restaurant er der jo sat et link til, så den vil jeg ikke bruge tid på at beskrive her.
DBC
Dato: 12/6 2007 14:09

Restaurant Flow kan absolut ikke anbefales. Jeg har spist der to gange og været lige skuffet hver gang. Faktisk tog jeg derind anden gang fordi jeg tænkte "det kan da bare ikke passe..." men det kunne det...
Vi har mange vegetarer og veganere i den butik hvor jeg arbejder. Jeg har ikke mødt nogen endnu som har følt at det var pengene værd derinde.

Jeg har i perioder spist en del på Den Grønne Kælder. Maden smager ganske godt, men der er store udsving i mængden af veganske retter. Nogle gange er jeg gået igen, da kun én af de varme retter var veganske (og så kedelig ud). Desuden bruger de mikrobølgeovn, hvilket jeg ikke er helt tryg ved. Men ser man på smagen og mængden alene, så er Den Grønne Kælder et godt bud!

Morgenstedet kender jeg ikke. Ud fra beskrivelsen lyder det da spændende.

Så min prioritering er: 1. Morgenstedet, 2. Den Grønne Kælder!

Og flot research forresten ;)
Reignforever
Forum-indlæg: 17
Opskrifter: 4
Dato: 12/6 2007 17:36 | Indlæg redigeret den: 12/6 2007 17:47

I svensker-glade grøntspisere, hvad er der nu galt med København? : )

Har i alle simpelthen bare boksen? Det koster dobbelt-op at tage til malmö, frem for København. Ydermere, så vil de have 40 kr for en øl på 2 procent.

!! !! !!!ÅÅÅÅH MARERIDT!! ! !!!

Nå men ud over det, så er jeg helt frisk på en tur ud at spise. København eller ej. Super godt initiativ :D

Morgenstedet er udemærket i forhold til prisen. Men der er ikke så store valgmuligheder, og det er ikke for kræsne mennesker. Desuden er drikkevarer uhyggeligt dyre dér. Men Christiania er jo altid hyggeligt.

Den Grønne Kælder er en rigtig god og veganervenlig restaurant. Maden smager godt, og man bliver mæt. Desværre har jeg hørt at de er blevet lidt snobbede (?) på det sidste, og nogle jeg kender har som følge deraf valgt at boycutte stedet sådan halvt.

Riz Raz er efter min mening helt genial. Jeg elsker buffet pga. princippet i at man selv kan vælge. Desværre er de ikke så gode til at mærke hvad der er VEGANSK og hvad der er VEGETARISK. Og det er jo desværre også en kødsælgende restaurant, så måske skulle man gemme den til når man er ude med familien eller andre, og ikke et vegetar/veganer-gang :)

Inde midt i København ligger der et sted kaldet Atlas-bar, hvor kokken biksede en vegansk ret sammen. Det viste sig at være ret godt, men hvis man gerne vil have lidt variation, er det ikke det rigtige sted.

Restaurant Flow har jeg aldrig været på, så den kan jeg ikke anmelde.

Ud over det har jeg hørt at der skulle være en restaurant ved navn Govindas, der også skulle være vegetarvenlig. Har aldrig selv været der.

Lad endelig flere forslag komme.
Malkavia
Dato: 12/6 2007 17:48

Øv, altså... ærgeligt med Flow. Har været på/i Den grønne kælder, og det var da også meget godt. Men Morgenstedet lyder interessant. Også min første prioritet, så.

Er der nogle, der evt. kan d. 21., 22. eller 23., når nu d. 24. ikke er aktuelt? (har lige fundet ud af, at min ven er hjemme den weekend alligevel, så tager til Kbh. lige meget hvad der....
DBC
Dato: 12/6 2007 19:23

Jeg er frisk på den 21.
Eventuelt den 23.
andreas
Dato: 12/6 2007 19:41

jeg kan også den 21- 22- 23.
Sider: << < 1 2 3 4 5 > >>