Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

ud og spise

Madklubber & fællesspisning

Sider: << < 1 2 3 4 5 6 > >>
Moonie
Forum-indlæg: 1495
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 13/6 2007 08:17

21 eller 22.
Malkavia
Forum-indlæg: 746
Opskrifter: 6
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 13/6 2007 09:13

Jamen, synes da, vi er nogle stykker nu, der kan d. 21., så skal vi ikke bare gøre det officielt der???? :)
JensD
Forum-indlæg: 2350
Dato: 13/6 2007 12:40

Hvis jeg lige må have lov....selv om jeg ikke skal med ud at spise :)

Restaurant Flow kan absolut ikke anbefales. Jeg har spist der to gange og været lige skuffet hver gang. Faktisk tog jeg derind anden gang fordi jeg tænkte "det kan da bare ikke passe..." men det kunne det...
Vi har mange vegetarer og veganere i den butik hvor jeg arbejder. Jeg har ikke mødt nogen endnu som har følt at det var pengene værd derinde.

Jeg er altså enig med DBC. Jeg har prøvet at gå derind to gange, men begge gange er jeg gået igen. Der er sikkert ikke noget galt med maden, men jeg synes det så kedeligt ud, blev skuffet og havde slet ikke lyst til at spise noget.

RizRaz: Jeg har været der 3-4 gange i løbet af nogle år. Det er billigt! Der er meget at vælge imellem! Men alting smager meget ens og jeg er ikke i tvivl om, at maden er lavet af de billigste varer man overhovedet kan skaffe. Jeg tror ikke at RizRaz er interesseret i at lave mad. De er interesseret i at tjene penge. Når jeg har været på RizRaz er jeg altid gået skuffet derfra. Jeg har aldrig været mæt, for når den første sult er stoppet, så mister jeg lyster til at spise mere. Derfor har jeg altid haft en fornemmelse af, at det faktisk slet ikke var pengene værd.

Ang. Den Grønne Kælder: Jeg elsker det sted. Jeg kommer der cirka en gang om måneden og synes faktisk at det er alt for lidt(men jeg har ikke råd til mere). Maden er virkelig FANTASTISK. Jeg har altid svært ved at vælge hvad jeg skal spise, for jeg vil da helst smage det hele. Jeg synes på ingen måder at personalet er snobbede. Overhovedet ikke. Hvis man skal kritisere personalet, så må det være pga. tempoet. Eller mangel på samme. De har bestemt aldrig været hurtige. Men det er måske en af grundene til at Den Grønne Kælder er en af byens hyggeligste restauranter. Der er ingen stress og selv personalet hygger sig. Så det synes jeg er ok.
Her er ikke valgt nogen billige løsninger. Så vidt muligt er der brugt økologiske råvarer. Alle retterne ser virkelig lækre ud og maden smager virkelig godt. Bagefter føler jeg, at jeg burde have betalt mere mere for maden, for det er bestemt alle pengene værd.
Jeg føler mig altid lykkelig, når jeg har været i Den Grønne Kælder. Det lyder lidt mærkeligt og lidt opkørt. Men det er virkelig ingen overdrivelse.

Der er, kort sagt, ingen tvivl om hvad jeg ville vælge ;)

Mvh Jens.

DBC
Forum-indlæg: 33
Dato: 13/6 2007 17:02

Fint med mig at gøre d. 21. officiel.
Så har vi en uge til at diskutere hvilken restaurant vi vælger :D
andreas
Forum-indlæg: 53
Dato: 13/6 2007 17:05

ja vi kan godt aftale den 21.
Maria-diætist
Forum-indlæg: 329
Opskrifter: 10
Dato: 13/6 2007 17:16

Ej her må jeg lige blande mig.
Jeg elsker maden fra Den Grønne Kælder, men det er den ENESTE grund til, at jeg kommer. Hvis jeg mere er ude efter en hyggelig aften med god stemning, er DGK det sidste sted, jeg ville gå hen.
Jeg har oplevet flere gange, at tjernerne simpelthen er ligeglade med gæsterne. Hvis man spørger om noget, får man et "øh....det ved jeg ikke" (og jeg er også ligeglad) - svar. Jeg har fået forkert mad flere gange, end jeg har fået det rigtige, og hver gang gør de udtryk for stor irritation, og mener, at det er mig (eller den jeg er sammen med), der har sagt det forkerte! Og de mærkelige er, at hver gang jeg er der, er det en ny tjener med samme attitude. Og jeg plejede at komme ca. en gang om ugen.

Det sidste jeg oplevede var, at vi kom ned en ad trappen og blev fuldstændig ignoreret af hende bag disken (hun så os godt). Efter et par minutter gik vi lidt tættere på, hvorefter hun igen kiggede op og sagde...øh...ja (hvad vil I dog!!!)?. Vi spurgte om der var et bord ledigt, hvorefter hun rullede med øjnene, og sagde med høj og klar stemme, at der ABSOLUT ikke var plads, det er jo en fredag aften, og der skal altså bestilles bord, det kunne vi da virkelig ikke - og så forsvandt hun! Vi var MÅLLØSE!!

Nå, men hvis I bare ønsker et godt måltid, er det vel fint nok....Synes bare lige jeg måtte dele min erfaring.
andreas
Forum-indlæg: 53
Dato: 13/6 2007 18:08

hvor kunne man så ellers tage hen? jeg kender ikke så mange steder
JensD
Forum-indlæg: 2350
Dato: 13/6 2007 19:10

Maria: Okay, det lyder ikke som nogle gode oplevelser. Og du har da også ret når du siger at de skifter tjenere hele tiden. Jeg ved ikke hvorfor, men jeg har heller aldrig mødt den samme tjener to gange.

Og så skynder jeg mig at trække mig ud af denne tråd, så jeg ikke ødelægger de andres planer. ;)

Jens.
TheOldMe
Forum-indlæg: 420
Dato: 13/6 2007 19:49

Jeg er også frisk! Jeg har ikke været på så mange steder.. Øh, det betyder i hvert fald at jeg ikke har været på nogle desiderede vegetariske steder endnu for at spise... Øhm, men jeg har da prøvet Wagamamma inde i tivoli, hvor de havde noget der var vegetarisk der faktisk var ret godt og meget billigt i forhold til at portionerne var KÆMPE!! Kunne ikke engang spise halvdelen :) Det er sådan en japansk mad med moderne stil de har.

Morgenstedet kunne jeg godt tænke mig at prøve.. Men jeg går ikke så meget op i hvor det skal være.. :)
DBC
Forum-indlæg: 33
Dato: 13/6 2007 20:09

Hmm, jeg har nu aldrig haft dårlige oplevelser med personalet i DGK, på nogen måde. Men i service-faget vil der jo altid ske smuttere.
Maria, har du tænkt dig at tage med d. 21.? For så synes jeg helt klart at vi skal vælge et andet sted. Ellers står DGK stadig som mit valg nummer 2.
Margitt
Forum-indlæg: 9
Område: Vestjylland
Dato: 13/6 2007 21:26

Hmm, jeg er ikke sikker på, at jeg kan d. 21., men måske. Sæt mig på listen indtil videre.
Stine
Forum-indlæg: 188
Dato: 13/6 2007 22:38

Kommer desværre ikke, har fødselsdag der og så er det lige op til eksamnerne... men hvis der bliver holdt en senere vil jeg nok godt med
Malkavia
Forum-indlæg: 746
Opskrifter: 6
Dato: 14/6 2007 07:31

Synes efterhånden, vi er en del, der kan d. 21. Tegner godt. :)
Margitt - håber da meget, du kan komme med.

Ang. spisesteder, så er der denne her artikel, som måske kunne være interessant....?

http://ibyen.dk/restauranter/guide/article249571.ece
Maria-diætist
Forum-indlæg: 329
Opskrifter: 10
Dato: 14/6 2007 08:45

DBC: det kommer an på datoen. Men jeg vil ikke blande mig i, hvilken dato det skal være, men når det er helt fast, melder jeg selvfølgelig ud. Mht. sted har det ingen betydning.
Reignforever
Forum-indlæg: 17
Opskrifter: 4
Dato: 14/6 2007 09:03

http://ibyen.dk/restauranter/guide/article249571.ece

Jeg synes det sted ser rigtig godt ud.

Men når I siger d. 21., så er det i denne måned, ikke?
lullu
Forum-indlæg: 1010
Dato: 14/6 2007 20:56

Æv, jeg skal på arbejde d. 21 :( Men hvis der bliver lavet noget i næste måned, vil jeg gerne med.
zuenka
Forum-indlæg: 52
Dato: 15/6 2007 16:41

Det er en virkelig god ide at mødes i byen.
Selv om jeg bor i Kbh, kender jeg ikke nogen steder jeg kan foreslå.
Men nok fordi alle dem jeg har prøvet ikke var tilstrækkelig tilfredsstillende, så er alle gode. Pointen er ikke så meget at finde noget god mad, det er jo svært at lave billig og god vegansk mad, men at lave noget sammen.
Jeg kan godt både den 21. og den 22.
Margitt
Dato: 15/6 2007 17:45

Sorry, kan ikke den 21. :( Fik lige bekræftet af noget familie, at de kommer på besøg den dag. Det var derfor, at det kun var et måske. Men forhåbentlig er der også nogle stykker, der vil samles til fællesspisning en anden gang. :)
Margitt
Dato: 15/6 2007 17:48

Øhh, lige et vigtigt spørgsmål: Det ER vel den 21. i denne måned, I mener, for det er den, jeg takker nej til......
Moonie
Forum-indlæg: 1495
Opskrifter: 1
Område: Sydjylland
Dato: 16/6 2007 08:13

Yes.

Dato: 21. Juni
Tidspunkt: 17.00
Sted: Under uret på hovedbanegården, så går vi derfra og ud til spisestedet.

Deltager:
DBC
and
Kalypso
Moonie
DIY
Reignforever
Zuenka
Maria

ps. skriv lige hvis i vil med/af listen, samt om tidspunktet er i overensstemmelse?

Sider: << < 1 2 3 4 5 6 > >>