Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Govindas spiseklub

Madklubber & fællesspisning

danda
Forum-indlæg: 113
Opskrifter: 3
Område: KBH
Dato: 4/11 2010 14:54

Siden vores elskede Govindas Restaurant i København lukkede, har jeg snakket med mange venner og bekendte om at lave en spiseklub, hvor alle der savner Govindas-maden, kan komme og få lidt trøst! Nu hvor jeg er flyttet til Vanløse, synes jeg det er på tide at indbyde til en aften med lidt indisk inspireret mad og Govindas-stemning!

Min plan er selv at stå for maden – evt. allieret med nogle af de andre Govindas-kokke. Govindas-mad er som udgangspunkt lakto-vegetarisk. Hvis der kommer veganere, kan vi også finde ud det. Her skal det dog bemærkes, at Govindas-mad ikke indeholder dårlig karma, selv om der er mælkeprodukter i! :D

Det kommer til at koste cirka 50 kr. pr. gang. Vi har 6 siddepladser ved bord, resten må sidde på puder på gulvet på ægte indisk maner! Man vasker selv sin egen tallerken op - medmindre der er nogle der melder sig frivilligt (god karma!). Resten klarer Esmeralda og jeg .

Der er allerede en del spise-arrangementer her i november, men hvis nogen har lyst til at kigge forbi tirsdag d. 16. november kl. 18.00 så sig til, ellers tager vi den op igen til januar. :)

John
Forum-indlæg: 1388
Dato: 8/12 2010 08:25

Vegansk!

Jeg længes HELT vildt meget efter Govindas, og det har jeg også et par venner der gør, men karma-fri mad, det kan vi dog ikke bruge til noget. Mælke-fri ville dog være godt.
?
Forum-indlæg: 964
Dato: 8/12 2010 09:57

Det lyder hyggeligt, især hvis det kunne blive uden mælk :)
Helene2
Forum-indlæg: 326
Dato: 8/12 2010 11:29

Jeg længes HELT vildt meget efter Govindas
Det gør jeg også. Jeg synes du skulle starte den op igen, nu hvor du er flyttet til Vanløse :)

Spisearrangementet lyder dog også hyggeligt.

(Nu kan jeg se det er en gammel tråd som lige pludselig er blevet levende igen, men mon ikke den stadig gælder)
danda
Forum-indlæg: 113
Opskrifter: 3
Dato: 13/12 2010 17:45

Tre gode nyheder:

1. Vi tager den døde tråd op igen til januar :)

2. Jeg tør næsten ikke sige det, men der er sikre tegn i sol og måne, at der i starten af næste år åbner en Govindas catering/take-away ikke så langt fra centrum af Kbh. I første omgang bliver det altså ikke en decideret restaurant med siddepladser, men man kan komme ind og hente sig en omgang Govindas-mad.

3. Aj, den poster jeg senere, når vi kommer lidt tættere på datoen :D
Makaya
Forum-indlæg: 3
Område: Sjælland
Dato: 11/1 2014 14:14

Til alle der savner Govinda ;) Savnet er forbi der ligger en dejlig Govinda Take away på Åboulevarden 7 med plads til 12 siddende gæster. Åbent man-fre 16-21 tlf: 32140362 :D
Curator
Forum-indlæg: 659
Dato: 13/1 2014 20:28 | Indlæg redigeret den: 25/4 2014 14:09

Jeg kan passende supplere med en lille anmeldelse.

Det er god mad. Rigtig god. Kvaliteten er ensartet (høj). Hver gang man kommer. Man kan derfor ubekymret anbefale stedet til andre. Fordi der er ingen dårlige dage med svipsere.

Jeg vil fremhæve channa-linsesuppen med kokos og tomat som klar favorit. I sig selv værd at tage af sted efter. Også i vinterhalvåret.

Jeg opdagede hvor godt fennikel kunne smage (sammen med kartofler).

Jagadvala (eller hvem det nu er) laver spinat, broccoli og lange grønne bønner så det smager himmelsk (ofte med noget tomat har jeg bemærket). Normalt siger disse grøntsager mig ingenting, men de bidrager til en fin helhed i retterne hvor de indgår.

Soya synes jeg ikke klæder det indiske køkken. Men her er vi vist ovre i småtingsafdelingen ;-)