Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Vegansk grillmad!

 

Madlavning

Jenner
Forum-indlæg: 9
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 19/6 2009 19:47

Hej!


Hvad plejer I veganere at gøre når I deltager i et grillarrengement? Sojapølser er jo ikke så veganervenlige?
Jeg har læst tråden om grillet tofu. Den var god.
Andre friske og gode forslag eller anbefalinger? :-)
Leif Varmark
Forum-indlæg: 3649
Område: Sjælland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 19/6 2009 20:09

Tjah, vi søger først på dette forums søgemaskine.

Så får du 4 opskrifter og 69 tråde...

(Den var vist lidt flabet, men det var egenligt godt ment...)

Hilsen Leif
Sommerkursus uge 28: Musik Mad Miljø http://www.balladeskolen.dk
JensD
Forum-indlæg: 2350
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 19/6 2009 20:23

Det er meget lang tid siden at jeg har grillet og jeg ville nok slet ikke vide hvad jeg skulle lave. MEN.... der findes veganer pølser. Jeg plejer at købe pølser hos Viana. Deres "Tofu Knackers" og "Toscaninis" er helt vildt lækre. :D

http://vianastore.de/

Forsendelsen koster selvfølgelig. Til gengæld er deres produkter vildt billige. Gid vi havde de samme priser her i Danmark.
Katja Ivalu
Forum-indlæg: 913
Opskrifter: 14
Område: KBH
Dato: 19/6 2009 20:54

Tofu & Duck Imitat (Seitan) skæres i stykker a ca. 4x2½ cm, marieneres i sojasauce, ananas saft, hvidløg & revet ingefær, gerne i nogle timer :P

Ananas (fra dåse), Champignon, Peberfrugt, Cherrytomater kommes på spyd (læg spydene i vand først) sammen med tofu & Seitan, kom laurbær blade imellem hver ting...

Grilles i de foliebakker man kan få med riller/huller, pensles af og til og vendes jævnligt !

Hele kartofler skrubbes og pakkes i sølvpapir sammen med en klat fly. becel, friske krydderurter feks. løvstikke,persille, dild, mynte, salt & peber måske lidt grill krydderi, pakkes ind i folien, og grilles ( hvis man ligger dem på først passer det med at de er færdig til tiden) vendes jævnligt...

Soja yoghurt krydres med Frisk- løvstikke,mynte og purløg og salt & peber smager SÅ godt til kartoflerne

Jeg plejer og blande resterne af diverse grøntsager med tofu/seitan og stege det i en folie bakke på grillen sammen med marinaden og en masse krydderier, fly becel osv........ kom en go sjat havrefløde på når det er færdigt...... smager mums :D

Server gerne nogle neutrale ris til !

Snyn
Forum-indlæg: 253
Opskrifter: 6
Område: KBH
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 19/6 2009 21:09

Grøntsagspakke!
Blomkål, porre, gulerod, peberfrugt, champignon, andre svampe, kartofler, oliven m.m. lægges på et stort stykke sølvpapir, dryppes med olie og drysses med krydderier, oven på lægges et nyt stykke sølvpapir, lukkes tæt til i siderne og kommes på grillen.
Dertil serveres små falafler på spyd, groft brød, gerne med hvidløg og en god salat.
Dessert: Grillet Ananas på spyd, kan serveres med chokolade sovs, evt. i blandet noget sprut.

Det er det jeg plejer at spise.:)
Det en en nem menu, når man skal spise sammen med kødspisere.

Katja: Din menu lyder også lækker!
Jenner
Forum-indlæg: 9
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 19/6 2009 23:38

Mange tak for svarene! Nu er der noget at gå ud fra. Jeg prøver mig frem i morgen ;-)
PollyPunk
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: Bornholm
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 20/6 2009 00:26

Katja Hvor er det du køber de der dåser med seitanand ?
Katja Ivalu
Forum-indlæg: 913
Opskrifter: 14
Område: KBH
Dato: 20/6 2009 02:01 | Indlæg redigeret den: 20/6 2009 02:02

Polly : de kan fåes i thai forretningen inde ved søerne (Nørrebrogade helsekost siden)

Men vi køber dem som regl i Thai Supermarket, inde ved hovedebanegården & Istedgade, der er de et par kr billigere end på nørrebro, + de har et meget større udvalg og er meget billigere med tofu osv... klientellet er dog desværre temmelig hårdt, så det er kun kenneth der henter...
Dem der er med \"Duck\" er bedst !
PollyPunk
Forum-indlæg: 3123
Opskrifter: 41
Område: Bornholm
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 20/6 2009 08:39 | Indlæg redigeret den: 20/6 2009 08:43

Ja det kan godt være et liiidt hård måde at lære om livets hårde realiteter: "Se Unger Det Er En Junkie, Hun strammer elastikken rundt om armen fordi...."

Vi boede på Vesterbro før og under det meste af min graviditet... Men flyttede bla. netop derfor, ikke så fedt med kæmpe dildoer og junkier på ruten til vuggestue.... Selvom Vbro bestemt også har sine dejlige steder...

Må kigge på den butik ved søerne og det det koster mere er nok i sidste ende tjent hjem ved ikke at tage bussen... så TAK Katja "Omvandrende-Indkøbs-Leksikon":)





Katja Ivalu
Forum-indlæg: 913
Opskrifter: 14
Område: KBH
Dato: 20/6 2009 11:54

Hehe DET mig :D Det jo godt man kan bruge sin snage evner til noget konstruktivt ;)
Tidsel
Forum-indlæg: 868
Opskrifter: 1
Område: Århus
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 20/6 2009 17:27 | Indlæg redigeret den: 21/6 2009 18:43

Majskolber eller grøntsagsspyd fx med champignon, cherrytometer og peberfrugt.. Squash eller aubergine, der er drænet lidt for vand først og derefter krydret, er også lækkert..
Pernille
Forum-indlæg: 283
Opskrifter: 8
Område: Andet
Dato: 21/6 2009 18:06

ved ikke om det er skrevet men rodfrugter med olie og kryderrier i en sølvpapirs pakke er nemt, hurtigt og smager gur (:
LaKris
Forum-indlæg: 39
Opskrifter: 4
Område: KBH
Dato: 26/6 2009 00:40

Mine favoritter er: oliemarineret fennikel, portobellosvampe (gerne stænket med rødvin og tamari undervejs), peberfrugter, røget tofu (helst fra taifun), veganske soyapølser, mock duck, artiskokhjerter og aubergine.

Hvis du er vegetar, så prøv haloumi, quorn og hälsans schnitzler (staves???) og bøffer - de smager skønt.
Prag
Forum-indlæg: 40
Område: Nordjylland
Dato: 26/6 2009 18:14 | Indlæg redigeret den: 26/6 2009 18:15

Hei Lækre Jens!

Det allerbedsteste jeg nogensinde har smagt på en dyrevenlig grill er marineret tempeh!
Hvis du kan opdrive det i en asiatisk butik eller helsepelsekost, er det min anbefaling.

...Og selvfølgelig hele majskolber. Ellers kan man jo næsten putte alt på et grillspyd og slå sig løs.