Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Mad til picnic date

Madlavning

mbh
Forum-indlæg: 112
Opskrifter: 3
Område: Nordjylland
Dato: 14/6 2015 16:27

Hej jeg står og er ved at planlægge en picnic, og det helt store problem er hvad skal man dog lave af mad til den? det vigtigste for mig er at det smager super godt, men det må da gerne se lækkert ud så man ikke skræmmer hende væk :D og jeg tager imod alle forslag. Håber virklig nogle kan hjælpe, med noget lækkert vegetar mad til sådan en date ;)
Røsle
Forum-indlæg: 865
Opskrifter: 4
Område: Midtjylland
Dato: 14/6 2015 20:23 | Indlæg redigeret den: 14/6 2015 20:24

Månebarnets kartoffelsalat med mango og soltørrede tomater! <3

Eller noget fra Mia Sommers blog...
mbh
Dato: 14/6 2015 20:47

Tak forslaget, har du andre? for mig lyder det lidt kedeligt med kun 1 ret men den ser da lækker <3 ud på billeder
Kilroy
Forum-indlæg: 2917
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 15/6 2015 05:14

Pølsehorn/hummus/rispapirruller med dip/deller/kartoffelsalat/kolde peberrodsbagte rødbeder/skårne frugtstykker evt med lakridspulver at drysse over efter lyst/friskpresset juice/dadelkugler/choko/varm soyakakao i thermoflaske evt med et bette nip kanelpulver i/gnavegrønt.
God date til jer :)
Fib-Spurven
Forum-indlæg: 614
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 15/6 2015 07:34

Mini-snegle bagt af butterdej smurt med pesto, evt. i både en grøn og en rød variant. Mini-sandwiches lagt sammen med lækkert spread og frisk grønt. Falafler og gnavegrønt med dip. Raw brownie serveret med friske jordbær til. Drik mousserende rosé til.
Held og lykke. :D
MakuOlena
Forum-indlæg: 230
Område: KBH
Dato: 15/6 2015 18:20

Pitabrød med falafler og masser af frugt, simpelt men godt

Hvis man er virkelig fancy, så kan man jo evt tage sådan en engangsgrill med og så grille grønsager, små kartofler, sojapølser, tofu etc...
mbh
Dato: 15/6 2015 18:42

uha engangsgril lyder lækkert ;) men hvis nok lidt for krævene, tænk nu hvis jeg ender med at brænde alt maden på, hvad skal vi så lige spise? :D
MakuOlena
Forum-indlæg: 230
Område: KBH
Dato: 15/6 2015 20:56

Haha ja det tænkte jeg nemlig også lidt selv mens jeg skrev det xD det er virkelig nedern hvis det går galt, den ikke vil tænde eller hva der ellers kunne opstå xD
mbh
Dato: 17/6 2015 08:51

Jeg elsker virklig grilmad men er desværre den type der kan finde på at grille kold kartoffelsalat, så må nok hellere lade vær første gang. Men jeg kunne jo os pakke en plan b men det os træls at have for meget mad med xD
Kilroy
Forum-indlæg: 2917
Opskrifter: 24
Område: Vestjylland
Denne bruger har doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 17/6 2015 09:30

Ejjjj mads, man kan ikke få for megen mad.
Det hedder "så er der rester/goodiebags til os begge" :D
mbh
Dato: 17/6 2015 19:20

enig i man ikke kan få for meget mad, men man kan godt få for meget mad MED. Det er jo nok mig der kommer til at slæbe, 20 kg kartoffelsalat og en grill og andet mad kommer nok til at blive for tunget i længen :D :P
78Toddy
Forum-indlæg: 308
Område: Østjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 20/6 2015 09:20

Jeg er også enig i de forslag i kommer med.
Kartoffelsalat og måske veggedeller/falafler
Baguette med sandwichspread og grønt
Frugt
Friskpresset juice med isterninger