Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Vegetariske roskilde festival

Madlavning

Magpie
Forum-indlæg: 2
Område: Sjælland
Dato: 23/6 2015 13:53

Hej derude
Jeg skal for første gang på roskilde festival og jeg glæder mig meget til det. :D Men jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal have med af mad, som kan holde sig i en uge og ikke behøver køleskab. Har I nogle gode forslag til mig? Ovo-vegetariske og veganske retter er hvad jeg leder efter. :) Hvis der er noget på dåse i butikkerne er det også fint med mig. Håber virkelig at i kan hjælpe mig.
Fisticuffs
Forum-indlæg: 18
Område: KBH
Dato: 23/6 2015 16:43

Tartex, tahin og brød er altid en vinder, i kombination med grønsager købt hen ad vejen i supermarkedet. Og bagte bønner på dåse kan også gå an.

Ellers er der så meget lækkert veg mad på festivalen...
Magpie
Forum-indlæg: 2
Dato: 24/6 2015 12:50 | Indlæg redigeret den: 24/6 2015 12:51

Tak! :D
Ja jeg har hørt at det er veg-venlig mad, men det bliver lidt dyrt i længden hvis jeg skal købe mad tre gange om dagen. Det skal siges at jeg er en studerende på en hjemmeboende SU. Så jeg har sparet penge op til at komme på roskilde :) jeg prøver at gøre turen så billigt, som muligt. Det skal selvfølgelig stadig være sjovt, at være der. Men jeg tænke, hvis jeg allerede havde købt alt mad, så skulle jeg kun tænke på alkolhol og være i et humør. :)

Men tak!
Nu har jeg nogle ideer til hvad jeg skal have med.
Amanda Stampe
Forum-indlæg: 155
Opskrifter: 3
Moderator
Dato: 24/6 2015 14:56

Jeg har lige været på Copenhell, og der havde jeg hummus, peanutbutter, müslibarer og noget brød med. Så købte jeg bare nogle grøntsager og frugt samt lidt andet at supplere med - men det var kun til 3 dage :)
Fib-Spurven
Forum-indlæg: 616
Opskrifter: 2
Dato: 25/6 2015 08:51

Foruden tartex og tahin, som allerede er nævnt, kan du i det fleste supermarkeder købe færdiglavet hummus, som selvfølgelig ikke er helt så god som hjemmelavet (og temmelig olieholdig), men det kan da bruges i en snæver vending. I Irma kan du købe urtekrams spreads på glas, de er også fine, når det skal være nemt og bekvemt. Begge dele kræver dog kølemulighed, men jeg tænker, at hvis du er sammen med flere, så kan I jo hurtigt få tømt et bæger hummus eller et glas spread. Frugtpålæg lavet af figner, dadler, andet tørret frugt samt nødder kan fås i stænger til at skære skiver af, det er fint på brød og kan også fint holde sig uden køleskab.
pebermyntepigen
Forum-indlæg: 149
Område: KBH
Dato: 26/6 2015 14:02

Dette har jeg købt:

Fire pakker knækbrød
Tahin
En masse bananer
Vindruer
Wraps
4 dåser kidneybønner
2 dåser majs
Avokado
Nødder
Solsikkekerner

Og så køber jeg også noget tørret frugt i morgen :)