Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

langholdbarlig retter uden køl

Madlavning

mbh
Forum-indlæg: 112
Opskrifter: 3
Område: Nordjylland
Dato: 1/10 2015 08:13

Hej jeg har lige et spørgsmål, findes der nogen retter der kan holde sig ca 3 dage (fra fredag til søndag) uden køl? Jeg skal nemlig til noget her i weekenden hvor det ikke er tilladt at medbringe mad, og madden er for dyr til de 3 dage jeg skal være der, så overvejer at tage noget med og lade det blive ude i scooteren, og så spise udenfor når jeg bliver sulten. Men findes der nogen retter der kan holde sig de par dage uden at være på køl og der kan spises uden at varmes/køles op/ned?
Er åben for det meste, men det skal os være nogen billige retter at lave, vi snakker ca 4 måltider.
Victor
Forum-indlæg: 134
Område: KBH
Dato: 1/10 2015 19:42

Tror sku ikke rigtig der er så meget... Rugbrød og pålæg. Eller hvis du drikker en liter plantemælk hurtig nok, så sådan noget på havregryn.
Zhcoop
Forum-indlæg: 650
Opskrifter: 10
Område: Sjælland
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 2/10 2015 12:52 | Indlæg redigeret den: 2/10 2015 12:53

Der er alt tørret frugt, men det har højt indhold af sukker, så det blir nok lidt for vildt i længden. Måske figenpålæg og rugbrød?
Du kan altid tage helt masse frugt og grønt med, fx gulerødder, æbler, pære, bananer, tomater, agurk, kål...
78Toddy
Forum-indlæg: 308
Område: Østjylland
Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 2/10 2015 15:57

vegansk postej, tartex, streich etc
kiks
Amy
Forum-indlæg: 567
Opskrifter: 2
Område: KBH
Dato: 2/10 2015 20:15

Hvad de andre siger, og kiks/knækbrød/riskiks, barer (raw, nakd, figenstænger osv) avokado, chokolade. Hvis du bor i nærheden af Superbrugsen har de muligvis veganske retter på dåse (smager ikke særlig godt, men i en snæver vending...) fra "Amys kitchen". Ellers måske i en helsekost. De behøver strengt taget ikke blive opvarmet, men jeg kan ikke forestille mig det smager særlig meget bedre kolde, så det er på eget ansvar ;)

Og så ville jeg tage en god portion humus med til første dag, som du kan bruge på rugbrød og til grøntsagsstænger. Så du i det mindste får noget solidt indenbords én af dagene :)

Måske kan du snige noget vand i noget havregryn med rosiner og nødder? Og så ellers holde dig fra steder hvor man (gys!) ikke må have mad med! D: ;)