Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Tag-med-mad der kan holde sig

Madlavning

FruJeppesen
Forum-indlæg: 1
Område: Århus
Dato: 12/11 2015 10:46

Jeg skal til et seminar hvor deltagerne skal have vegetarisk mad med til en fælles buffet. Men jeg tager hjemmefra fredag morgen (i bus) er afsted hele dagen og maden skal først bruges lørdag til frokost - så jeg mangler inspiration. Jeg ved ikke hvad der er af køkkenfaciliteter der hvor vi skal være, det er et yogastudie, så maden skal være tilberedt i forvejen.

Min egen bedste ide er noget der kan fryses, så jeg kan tage det med i frossen stand og lade det tø op i løbet af fredagen.
Er der nogen der har et bud på en opskrift på de (glutenfri?) kikærtemuffins (med karry, porre, gulerod og blomkål tror jeg) de sælger i Ganefryd i Århus - har googlet og kigget under opskrifter men ikke fundet noget der minder om?

Så min vegetariske gåde er: Hvad er lækkert, nemt at transportere og kan holde sig et par dage og evt. tåle at blive frosset ned?

Fib-Spurven
Forum-indlæg: 616
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 12/11 2015 21:43

Din idé med at tage frossen mad med lyder som en rigtig god idé. Jeg vil foreslå, at du laver nogle pizza-snegle eller snegle med pesto, du kunne også lave pølsehorn med vegetar-pølser i, eller pirogger med fyld, der kan tåle at blive frosset ned. De muffins du nævner, lyder lækre - mon ikke du kunne lave nogle fuldkornsmuffins med grøntsagsfyld, f.eks. broccolimuffins
http://powerhungry.com/2012/05/vegan-broccoli-muffins/