Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Erstatning for mælk i te

Madlavning

KristineHansen
Forum-indlæg: 6
Område: KBH
Dato: 23/2 2016 07:56

Hej allesammen :)
Jeg vil meget gerne høre hvad I foretrækker at komme i jeres te istedet for komælk.
Jeg ELSKER te, og jeg ELSKER mælk i te, så det er hverken en mulighed at stoppe med te eller stoppe med mælk i te :)
Jeg har nu prøvet soya, soya med vanille og mandelmælk. Det hele er ok, men absolut ikke ligeså godt som med komælk.
Jeg har også prøvet at putte havremælk fra Oatly i, men det skilte.

Det lyder helt tosset, men manglen på alternativ til min te, er det sværeste ved at leve vegansk, så jeg håber I vil komme med jeres favorit.

Mange hilsner Kristine
Hope
Forum-indlæg: 259
Dato: 23/2 2016 08:05

Jeg bruger Soya Fløde.
KristineHansen
Dato: 23/2 2016 10:04

Tak Hope, det vil jeg prøve :) Kommer det tættere på komælk end soyamælk gør?
Mic
Forum-indlæg: 206
Dato: 23/2 2016 15:18

Bruger det samme som Hope. Synes det er meget tæt på mælkesmagen, men du skal give det nogle dages test. Det smagte mig fint allerede efter en uges tid :)

Rema 1000 tager kun 9,95,-

http://www.helsehelse.dk/naturli-soya-cuisine-5044p.html
Hope
Dato: 23/2 2016 15:52

Ja jeg synes substansen ved soyafløde er tæt på sødmælk
KristineHansen
Dato: 25/2 2016 17:56

Tusind tak :) Jeg skal helt klart prøve det!
Jeg købte barista udgaven af havremælk fra oatly idag, og den er virkelig god. Så indtil videre er det vinderen. Det er måske lige før jeg bedre kan lide smagen af den, i forhold til komælk <3
Hope
Dato: 27/2 2016 11:35

Jeg købte barista udgaven af havremælk fra oatly idag

Den vil jeg da prøvesmage ved lejlighed. Kan man få den økologisk ?
Maj1974
Forum-indlæg: 65
Område: Århus
Dato: 29/2 2016 09:19

du kan jo også prøve selv at lave din mælk med nødder, mandler, sesamfrø, græskarkerner, kokos, banan you name it :D

Det er billigere og smager meget meget bedre.....i hvert fald i MIN mund :D
lisel
Forum-indlæg: 2
Område: Midtjylland
Dato: 1/3 2016 10:51

Hej Kristine.

JEg har også sværget til (plante)mælk i både te og kaffe - altså lige indtil jeg begyndte at købe noget ordentligt te/kaffe, som smagte virkelig godt.
Den der røde kaffe fra Merrild vi har oppe på arbejde, giver virkelig en dårlig kop kaffe og picwic/lipton te, er bare ikke altid lige godt!! :D

Jeg har fundet en specialforretning der har en kaffe, jeg bare synes er fantastisk og når det kommer til the, så er Pukka "Womankind" en klar favorit hvis det er på brev og ellers har jeg fundet en cremet hvid te i en teforretning, som jeg kommer i mine te-æg. Jeg bruger næsten ikke mælk mere, men ja! soyafløden er god :D
dragekilling
Forum-indlæg: 7
Område: Århus
Dato: 6/3 2016 10:53

Jeg bruger almindelig soyamælk fra naturli', men nej, det er bestemt ikke som komælk :) Vil bestemt prøve nogle af jeres forslag !

Når det så er sagt, så synes jeg alm. soyamælk kan fungere OK. Det handler også i høj grad omm, at vænne sig til, at smagen er anderledes.
Jeg drikker kun meget sjældent mælk, men smagte lige noget her i går. Det var ret specielt efter en længere periode helt uden mælk. Meget sødt. Og så smagte det af virkelig meget ! ... og det var altså bare skummetmælk.

Nu er der jo (for mig) også noget økonomi i det, så tror ikke jeg kunne bruge soyafløde eller barrista-havre-mælk hver dag :) Det ville nok gøre lidt for ondt på min indre Joakim Von And x) Så jeg fortsætter med alm. soyamælk, og vænner mig stille og roligt til den form for cremet-hed den giver til kaffen og téen. Så må jeg prøve nogle af de mere fancy udgaver i weekenden :)

KristineHansen
Dato: 12/3 2016 09:39

Det skal I virkelig prøve Hope og Dragekilling :) Jeg vil næsten garantere at I ikke bliver skuffede :) Jeg tror dog ikke man kan få den økologisk, hvilket egentlig er lidt underligt...
Maj -jeg har prøvet at lave havremælk selv, og det syntes jeg ihvertfald ikke blev ligeså godt som købe, og derudover skilte den i teen... Men jeg vil forsøge mig med at lave nøddemælk selv, -selvom det bliver lidt dyrt med nødder...
Hope
Dato: 12/3 2016 10:19 | Indlæg redigeret den: 12/3 2016 10:20

Hej KristineHansen

Jeg købte noget økologisk Oatly fra Irma forleden. Det smagte ret godt.:) Jeg kan dog godt lide den mere mælkede farve som soya fløde giver (lidt i regning af opvaskevand ) så jeg vil nok foretrække Soya Fløde indtil videre. Man er jo vane menneske.
KristineHansen
Dato: 1/4 2016 06:41

Ja, det er svært at ændre vaner, og har man fundet noget man kan lide, skal man også holde fast i det :)
Jeg er bare lidt nysgerrig efter, om du købte den brune karton (som er økologisk) eller den grå (som jeg ikke mener er økologisk). Det skal nemlig være den grå, den er federe, og den giver en mælket farve og en mælket fornemmelse når man drikker den :) Og så skiller den ikke, hvilket jeg har erfaring med, at den anden gør...
Hope
Dato: 1/4 2016 10:01

Aha så var det nok det brune karton jeg købte for det var økologisk. Jeg vil kikke efter det grå karton ved lejlighed. :)