Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Vegetar/veganer palør

Madlavning

Fluff
Forum-indlæg: 12
Område: Sjælland
Dato: 25/4 2016 20:42

Hejsa :)

Støder på mange spøjse ingredienser/madvarer/fremmedord når jeg surfer opskriver. Tænkte at lave en tråd hvor jer hardcore veganer kan fortælle en uoplyst novice hvad det er for noget og hvad det bruges til/smager af.

Hvad skal jeg ud og købe ind? Og hvor finder jeg det? Både butik men også i hvilken afdeling jeg skal lede. I lørdags brugte jeg en halv formiddag i Meny og fandt kun få ting. ;)
Fib-Spurven
Forum-indlæg: 616
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 26/4 2016 09:47 | Indlæg redigeret den: 27/4 2016 16:25

Hvis du mere konkret fortæller hvilke ingredienser, du har svært ved at finde, vil det være lettere at hjælpe dig.

Det mest spøjse, som jeg bruger og slet ikke kan undvære nu, må være gærflager. Gærflager bestiller jeg hjem fra helsekosten, og jeg bruger dem til at give en rund, lidt oste-agtig umami smag i mine retter.

Jeg bruger også kikærtemel, sojamel, mandelmel, havreklid m.m. som også bestilles hjem fra helsekosten.

Nogle krydderier, f.eks. Graham masala, bestiller jeg også hjem fra helsekosten, andre fås i supermakeder.

Derudover bruger jeg plantemælk, plantefløde og sojayoghurt, som jeg køber i almindelige supermarkeder. Herbamare grøntsagsbouillon fås også i supermarkeder. Ligeså tamari. Bønner, kikærter, linser, quinoa, Chia og nødder køber jeg på tilbud i forskellige supermarkeder, og når jeg trænger til noget andet end det gængse, f.eks. sorte bønner, ryger de med på en bestilling til helsekosten.

Vitaminer køber jeg i helsekosten.

..... jeg har sikker glemt noget .... spørg ind til, hvad du savner info om.