Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Grill

Madlavning

Fluff
Forum-indlæg: 12
Område: Sjælland
Dato: 27/4 2016 16:46

Hvad skal i grille denne sommer? :) Kunne godt bruge lidt inspiration da det bliver min første grønne sommer.
R6
Forum-indlæg: 10
Område: Midtjylland
Dato: 27/4 2016 19:47

Veggie pølser og seitan!!
Det bliver også min første sommer, så jeg er bestemt med på en lytter.
Amanda Stampe
Forum-indlæg: 155
Opskrifter: 3
Moderator
Dato: 28/4 2016 11:27

Jeg har hørt at ananas skulle være helt fantastisk grillet!
Ukendt
Forum-indlæg: 31
Område: KBH
Dato: 29/4 2016 13:12

Har set videoer på youtube af folk som griller vandmelon! Vil virkelig gerne prøve det haha. Bare søg på youtube "grilled watermelon"
Fib-Spurven
Forum-indlæg: 616
Opskrifter: 2
Dato: 30/4 2016 08:42

Majskolber, portobellosvampe, hjemmelavede veggieburgere, blanding af udskårne (og forkogte)kartofler, gulerødder, forårsløg/rødløg, squash og krydderier/krydderurter, og helt klart grillspid (de bliver superlækre, når de pensles med en god marinade). Grillet frugt er lækkert til dessert.
Bodil
Forum-indlæg: 461
Opskrifter: 22
Dato: 1/5 2016 17:57

Denne her fantastiske opskrift: Grillede auberginer med tomat (Vegansk) ligger herinde men kan ikke lige få linket frem - SUK
Ellers er svampe, majskolber,kartofler, tomater og frugt også godt. Lidt gratis inspiration her:http://anima.dk/livsstil/download-en-gratis-grøn-grill-kogebog-med-dyrevenlige-opskrifter
KeepTexasBeautiful
Forum-indlæg: 1598
Dato: 2/5 2016 22:35

Det er desværre meget få gange jeg har grillet de sidste mange år.

Jeg tror mit bedste bud er at lave nogen vegge-deller dagen før og så varme dem lidt på grillen til burgere. Lav en god "dressing", så det ikke bliver for tørt. Derudover har jeg også ok erfaringer med grøntsager som peberfrugt, tomat og squash samt kogte kartofler. Men det er nok et af de områder hvor det er sværest at imponere omgivelserne som veganer.
Fluff
Forum-indlæg: 12
Dato: 3/5 2016 07:25

Tak for jeres input :) Håber godt nok jeg finder på noget lækkert. Købte en mega fed (og DYR) gasgrill I slutningen af sidste sommer. :p

Har noteret og printet jeres forslag. Kom gerne med flere :)
Fib-Spurven
Forum-indlæg: 616
Opskrifter: 2
Dato: 3/5 2016 15:34

Emnet gentages hvert forår, så du kan skrive "grill" i søgefeltet, og søge både i opskriftssamlingen og i de forskellige fora - gør du det sidste, får du en række tråde om emnet, og jeg vil da sige, at nogle af de foregående års idéer er mere inspirerende end dette års tråd. :-)

mikmak2000
Forum-indlæg: 10
Dato: 8/5 2016 21:30

Haha - det lyder som min historie. Jeg købte en stor lækker Beefeater forrige sommer. Nu står den og ruster...

Jeg vil dog sige at jeg har lavet mange majs, asparges, Portobello, zucchini, peberfrugter og andet sammen med kødet. Så det kunne den vel stadig bruges til.
Jeg syntes dog den er lidt klam med al det stegesnask der sidder alle vegne. Det er sjovt at jeg mentalt er gået fra at det var "ekstra smag", til nu at se de som afsmeltede dyrekroppe. Hmm, det er nok derfor jeg ikke har brugt den siden "day 1"...
Asilias
Forum-indlæg: 6
Opskrifter: 10
Område: Vestjylland
Dato: 12/5 2016 05:34

Bagte kartofler, fylde auberginer, majskolber, fyldte peberfrugt med ost, Rødbedebøffer i burgerboller med salat og dressing, kartoffelsalat, pastasalat, flutes. Bare et par bud til en lækker vegetar grillaften. Er selv ny i dette univers, men det var hvad jeg lige kunne komme på :)