Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Mad af disse ingredienser?

Madlavning

GaSpiVe
Forum-indlæg: 54
Område: Midtjylland
Dato: 10/7 2016 23:22 | Indlæg redigeret den: 10/7 2016 23:30

Jeg prøver at få så mange vitaminer og mineraler ud af disse: almond barley bell pepper broccoli brussels sprout carrot dill flour chickpea chili powder coconut milk hazelnut lentil millet mushroom olive oil onion papaya parsley pasta peas potatoe rice sun dried tomato sweet potato thyme tofu watercress yeast flake, og dog ved jeg ikke hvad jeg kan lave ud af det? Jeg har kun en blender og mikrobølgeovn ejet selv, en ovn - kogeplade fra fælleskøkken. Ingredienser er googlet udfra jeg mangler kraftigt vitaminer og jeg er ved lære lave veganer mad, er ikke god til lave mad da jeg har boet i en del af kommunale bofælleskaber. http://www.supercook.com/#/recipes er forsøgt men er ikke overskueligt.

Ps. Noget har jeg selv men noget mangler jeg en masse af at købe af madvarer (chickpea chili powder coconut milk flour green lentil pasta Nutritional Yeast potatoe sun dried tomato.

PSS. Der er en åndsvag regel i huset at man er fælles om spise sammen (og det gælder også kød....:( ) Så jeg kan ikke lave mad hverdag :/.
Zhcoop
Forum-indlæg: 650
Opskrifter: 10
Område: Sjælland
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 11/7 2016 14:52

Lav en gryderet ud af nogle af grøntsagerne; kom olie og krydderier i en gryde, streg lidt, tilsæt løg, streg videre, og kom derefter nogle grøntsager hakket ud i tern, strimler etc, kom kokosmælk i evt vand, kog indtil færdig, smag til med salt. Jeg bruger også nogle gange kikærtemel, quinoamel eller kogte bønner til at spæde lidt op med.
Jeg vil aldrig bruge mikroovn igen, men det er dit valg om du vil bruge den eller ej :]
Har I ikke nogle folkekøkkener i nærheden af hvor du bor? der kan man tit finde veggemad... måske kun i kbh?
GaSpiVe
Dato: 11/7 2016 18:37

Lav en gryderet ud af nogle af grøntsagerne; kom olie og krydderier i en gryde, streg lidt, tilsæt løg, streg videre, og kom derefter nogle grøntsager hakket ud i tern, strimler etc, kom kokosmælk i evt vand, kog indtil færdig, smag til med salt. Jeg bruger også nogle gange kikærtemel, quinoamel eller kogte bønner til at spæde lidt op med.
Jeg vil aldrig bruge mikroovn igen, men det er dit valg om du vil bruge den eller ej :]
Har I ikke nogle folkekøkkener i nærheden af hvor du bor? der kan man tit finde veggemad... måske kun i kbh?

Nej det er ikke muligt her i i dette bofællesskab :/. Jeg er heller ikke glad for mikrobølgeovn men ser ikke andet end nødvendig onde indtil videre.

Jeg vil prøve se om jeg kan lokke en madglad pædagog til lave sammen med mig til det du skriver :), lige nu er der temmeligt dødt pga de fleste har nu ferie.
Mic
Forum-indlæg: 206
Område: KBH
Dato: 11/7 2016 20:17

Du skriver... "Jeg prøver at få så mange vitaminer og mineraler".....og.. "jeg mangler kraftigt vitaminer"

Den hurtigste og mest effektive metode til at få højnet dit niveau af vitaminer og mineraler er ved at drikke friskpresset juice og smoothies.

Du har allerede en blender. Brug den til at mikse frugt og grønt. Anskaf en juicer og brug den til næsten 100% rene grøntsagsjuices.

https://www.google.dk/#q=vitaminbombe+juice

http://highonlife.dk/opskrifter/juice-og-smoothies/

Så er problemet ikke så akut i din almindelige madlavning :)
Zhcoop
Forum-indlæg: 650
Opskrifter: 10
Område: Sjælland
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 11/7 2016 20:44

Har du en elkedel/vandkoger? så kunne risruller med dressing være et forslag...
GaSpiVe
Dato: 12/7 2016 17:27

Ja jeg har en elkande