Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Dine "go-to" retter?

 

Madlavning

Molly_chan
Forum-indlæg: 1
Område: KBH
Dato: 22/6 2017 01:10

Hvilke retter laver du ofte, når du mangler lidt inspiration? Hvilke er ofte en del af din madplan, hvis du har sådan en? Hvorfor?

Selv kan jeg inspirere med tofu i karry, squashspaghetti, karrykål med nudler, kartoffelpizza, karrysuppe, ratatouillepasta, kikærtesalat (spiser jeg på brød som pålægssalat) og pandekager med "grøntsagssnask".
kennethjuul
Forum-indlæg: 9
Område: Sjælland
Dato: 23/6 2017 15:44

Før spiste jeg tit pasta med kødsovs
Idag har jeg bare bønner og ikke oksekød i ,
Man skal dog lige huske at sætte dem i blød om aften før .
det er ikke så godt at købe dem på dåse for der er kun en 1/3
Protein i i forhold til de rigtig .
Og falafel
Curator
Forum-indlæg: 658
Område: KBH
Dato: 23/6 2017 15:56 | Indlæg redigeret den: 23/6 2017 16:05

Før spiste jeg tit pasta med kødsovs
Idag har jeg bare bønner og ikke oksekød i ,
Man skal dog lige huske at sætte dem i blød om aften før.
det er ikke så godt at købe dem på dåse for der er kun en 1/3
Protein i i forhold til de rigtig


Protein-indholdet kan variere på dåse-bønnner. Men tag for eksempel de dampede kikærter fra Bonduelle på dåse, de har ikke ringere proteinindhold end hvis man selv koger kikærterne fra bunden. Tørrede kikærter/bønner i pose har et højt proteinindhold på grund af der er tale om tørvægt. Man kan ikke spise tørre bønner. Når man så begynder at tilberede dem ved kogning suger bønnerne/kikærterne vand, der gør kikærterne tungere og proteinindholdet pr. 100 gram af de færdiglavede bønner bliver lavere. Der er ikke nogen speciel gevinst ved at tilberede selv.

Håber det gav mening.

Bonduelle kikærterne er i øvrigt stort set uden væde, de adskiller sig fra andre dåsebønner ved at være en smule "sprøde" i mangel af bedre term. Jeg har normalt stor aversion imod dåsemad, men Bonduelle kikærterne er delikate (nok)!
kennethjuul
Forum-indlæg: 9
Område: Sjælland
Dato: 23/6 2017 16:06

okey tak for rådet , så sku der jo ikke være nogen ko på isen med det
Tristan0310
Forum-indlæg: 1
Område: Nordjylland
Dato: 23/9 2017 13:17

Helt klart falafel.