Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Lejr mad

Madlavning

mbh
Forum-indlæg: 112
Opskrifter: 3
Område: Nordjylland
Dato: 20/5 2018 19:35 | Indlæg redigeret den: 20/5 2018 19:35

Hej, jeg søger forslag til nem lejr mad som man kan leve godt af.
Skal på hvis nok 2 spejder lejrer i år, og den ene er kun en weekend og den anden er en hel uge, og for at gøre det endnu mere besværlig så er der ikke mulighed for køl på weekend lejren (det undre mig rigtig meget) men på uge lejren er der !ja
Det skal helst være let (veje lidt) siden jeg ved at undertegne kommer til at bære på det, og det skal fylde lidt i rygsækken, og det skal kunne spises koldt eller varmes i en gryde, tror muligvis godt der kan steges lidt i gryden med god vilje. Det skal også være billig :D og nej jeg gider ikke leve af brændenældesuppe i flere dage i træk men ellers er jeg meget åben for alle forslag :)
Curator
Forum-indlæg: 659
Område: KBH
Dato: 21/5 2018 09:50 | Indlæg redigeret den: 21/5 2018 09:56

Sorte bønner på dåse fra Urtekram kan jeg spise som de er - uden at varme dem op.

Bonduelle linser på dåse smager af peber.

Kikærter på dåse (billigt).

Baked Beans fra Urtekram bør opvarmes - men kan spises kolde grundet mindre sukker.

Ultrakompakt energi der ikke vejer meget:

Nødder, nødder og nødder.

Chia og hørfrø!

Gode ting der kan gøre at din tur ikke bliver præget af sult, så du kan få fokus på oplevelser.

God tur.
mbh
Forum-indlæg: 112
Opskrifter: 3
Område: Nordjylland
Dato: 22/5 2018 19:20

Jeg har jo ikke rigtig løst til kun at leve af bønner og kirtærter, vil gerne have noget der virker spændende også, men udover det så er det fine bud :)

Curator
Forum-indlæg: 659
Område: KBH
Dato: 23/5 2018 12:08

Mørk chokolade eller bag kompakte energi/protein/fiberbarer hjemmefra.

Mad uden køl næppe ret spændende.
Steen E
Forum-indlæg: 75
Opskrifter: 2
Område: Midtjylland
Dato: 25/5 2018 15:12

Havregryn der står i blød natten over med rosiner. Kan blive let syrlig.

Pasta og dahl - linser der ikke skal stå i blød - kogt sammen med hele fennikel-frø (1/2 spsk.) og en rigtig god del olie. Kogetid 15 min. Og vandet skal ikke hældes fra.
Zeiler
Forum-indlæg: 2
Område: Odense
Dato: 1/6 2018 13:38

Jeg ville nok take en pose havregryn med så man kan lave noget havregrød.
Et godt rugbrød kommer man også langt med. (kunne spises sammen med pulversuppe)
Og selvfølgelig nødder som de andre også siger.