Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Mad til alle?

Madlavning

Line_Brogaard
Forum-indlæg: 4
Område: Midtjylland
Dato: 4/6 2018 14:53 | Indlæg redigeret den: 4/6 2018 21:19

Hej, nogen som har ideer til aftensmad der opfylder ønsker for både vegetarer og kødspisere?

Jeg er vegetar, og har været det i godt et år. Min familie er kødspisere, men mine forældre nyder også det mad jeg laver. Min lillebror derimod spiser INTET der er grønt. Hans kost er nærmest kun kød og brød!

Normalt gør vi det sådan jeg laver vegetarmad en dag. Dagen efter laver mine forældre en ret med kød, og så spiser jeg resterne fra dagen før. Så laver jeg en vegetarret igen, og så spiser de rester fra dagen før. Sådan går det egentlig i ring. Men nogle gange har vi bare travlt, og andre dage når vi ikke at lave ekstra mad til dagen efter. Så har vi jo balladen kan i nok se :D

Tit bliver det sådan nogle retter, hvor man selv kan vælge kød fra.
Indtil videre har jeg:
1. Pandekager
2. Vafler
3. Pita brød
4. Wraps
5. Tærte (vi laver halv kød, halv vegetar)
6. Burger
7. Pizza (igen, halv halv)
8. Spinatlasange
9. Nachos
10. Suppe
11. Pasta med sauce (evt. pastasauce fra Aldi)

Skriv alt det som falder jer ind og alle de gode ideer i sidder inde med :p (så opdaterer jeg listen)
Curator
Forum-indlæg: 623
Område: KBH
Dato: 4/6 2018 17:28 | Indlæg redigeret den: 4/6 2018 17:32

Tit bliver det sådan nogle retter, hvor man selv kan vælge kød fra.

Kender udmærket typen på det og det sætter sine begrænsninger ;)

Men ser vi bort fra det så hitter krydret linseret med kartofler og linsesuppe hos både min brød og kødspisende lillebror og mor. Inden forklarede jeg kort om hvad linser er og viste dem de tørre af slagsen, så blev de mere fortrolige med det.

Minestronesuppe selvom årstiden måske ikke er til det. Jeg kan altid spise det.

Bønneskeptikere omvendes ofte med de store hvide cremede butter beans.

Vegetarisk udelukker ikke luftige omeletter.

Kan ikke lade være med at nævne Aldi netop har introduceret en ny økologisk pastasauce med rene varer i : tomater, masse krydderurter, noget olivenolie samt citron (intet tilsat sukker) som bringer mine tanker hen på min fars velsmagende kødsovs, elsker at bruge den som base og guffer det i mig med økologiske fuldkorns-skruer. Jeg synes ihvertfald at pasta mangler på din liste.
Line_Brogaard
Forum-indlæg: 4
Område: Midtjylland
Dato: 4/6 2018 21:12 | Indlæg redigeret den: 4/6 2018 21:15

Årh, tak for tippet! Han spiser gerne pasta, men det er ikke så tit vi får det fordi han ikke vil spise det uden nogen form for sauce. Tænker godt at han vil have det med pastasauce ovenpå, det bliver tilføjet til listen !ja

Vil prøve at overbevise ham at smage suppen, omeletter er ikke rigtig et hit hos nogen i huset xD :p
EatAPlant
Forum-indlæg: 1
Opskrifter: 1
Område: Sjælland
Dato: 14/9 2018 06:48

Det er nok mere morgenmad/frokost, men en smoothie bowl er et sikkert hit hos os :-) Det er en genial måde at lokke lidt frugt og grønt i familien. Laver selv opskrifterne og folk elsker dem! Du kan se mine opskrifter på https://bowlfactor.dk/ håber du kan finde en du kan lide :-)