Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Inspiration til kidney-bønner+søde majs

Madlavning

Curator
Forum-indlæg: 637
Område: KBH
Dato: 11/7 2018 16:15 | Indlæg redigeret den: 11/7 2018 16:32

Jeg er enormt glad for at mixe og spise disse to ting sammen. Jeg kan spise en hel madkasse af det.

Jeg kunne dog tænke mig at tilføje noget strimlet grillet?/syltet?/stærk?/sød? paprika af en slags. Nogen bud på noget man kan købe i dagligvarehandelen?

Andet der er oplagt at komme i?

NatureBoy
Forum-indlæg: 69
Opskrifter: 4
Område: Andet
Dato: 11/7 2018 23:26

ander :

spinat blade 200g 20kr i irma.., tomat ,,, løg.... gulerødder ... syltet agurk... rå rødbede i tern,, syltet rødbede... frisk agurk... bladseleri ...
sambal olek... broccoli ris eller linser.

Fortsat god aften
Fib-Spurven
Forum-indlæg: 605
Opskrifter: 2
Område: Sjælland
Dato: 12/7 2018 21:09 | Indlæg redigeret den: 12/7 2018 21:10

Kogte ris plus rød peberfrugt i tern plus måske lidt hakket rødløg eller forårsløg

Derudover laver jeg mexicansk inspirerede "bøffer" af 1 del kikærter, 2 dele kogte bønner, som blendes med lidt vand og bouillon. Derefter røres hakket løg og hvidløg i farsen, måske lidt kikærtemel, hvis farsen skal være lidt fastere. Hele majs røres i, og farsen smages til med tamari, spidskommen, salt og peber. Formes og steges som bøffer.
linda m
Forum-indlæg: 22
Opskrifter: 1
Område: Odense
Dato: 15/7 2018 13:02

Vil tilføje en sauce af flåede tomater til peberfrugt og løg + hvidløg. Kan laves som "bønner i fad", altså i ovn serveret med ris...
Zhcoop
Forum-indlæg: 625
Opskrifter: 10
Moderator Denne bruger har i år '14 doneret penge til at holde Vegetarkontakt.dk kørende.
Dato: 15/7 2018 14:40 | Indlæg redigeret den: 15/7 2018 14:42

rå/grillet/dampet broccoli, blomkål, peberfrugt...

grillet squash, aubergine, løg, porre, peberfrugt, svampe...

bladgrønt fx baby spinat, rucola, hjertesalat eller fint snittet grønkål, spidskål, rødkål...

For en "græsk inspireret salat" kunne man tilføje tomater, (vegansk) feta, oliven og frisk basilikum.

Persille, dild, purløg eller hvad du kan lide at krydderurter er også super lækkert i noget bønne-salat evt sammen med en olie-eddike dressing, sennep, hvidløg eller hvad du kan lide.

Måske soltørrede tomater evt i olie, dem jeg har set er dog som regel ret dyre, men smager godt, man kan bruge olien til dressing.
Curator
Forum-indlæg: 637
Dato: 18/7 2018 18:00

Flere af rådene skrevet bag øret!

Og fortsat god aften til NatureBoy og alle andre.