Opskrifter:
Forumtråde:
Profiler:

Kosttilskud

Madlavning

KMalm
Forum-indlæg: 2
Område: KBH
Dato: 25/7 2018 12:53

Hej alle

Jeg har været dedikeret vegetar i 2 måneder nu, og jeg kan mærke at min krop er mere svækket end før. Tænkte om der er nogen kosttilskud man burde tage som vegetar, for at være sikker på at kroppen får hvad den har brug for?
https://apopro.dk/categories/kosttilskud-og-vitaminer der er meget at vælge imellem, men vil ikke tage alle mulige ting, hvis det ikke virker.

Hvad er jeres erfaring?
Curator
Forum-indlæg: 608
Dato: 25/7 2018 14:15 | Indlæg redigeret den: 25/7 2018 14:17

Der er to muligheder

1) Du er spiseforstyrret
2) Reklame

Det er min erfaring.
Aros
Forum-indlæg: 807
Opskrifter: 2
Område: Århus
Dato: 25/7 2018 14:40

Jeg er tilbøjelig til at være enig med Curator her. Især fordi 2 måneder er ret kort tid, og som vejret er lige nu, kan du umuligt mangle f.eks D Vitamin. Så lige nu ville jeg ikke engang anbefale veganere andet tildskud end måske B12 vitamin. Det kan også bare være at du spiser ekstremt usundt. Som John mcdougall siger, så handler det om at spise plantebaseret. Frugt, grøntsager og stivelse. At spise vegetarisk/vegansk er ikke i sig selv sundt. Teknisk set er en kost af Katofffelchips og cola vegansk. At spise sundt og variet er løsningen, ikke at spise piller. Som sagt med undtagelse af B12 vitamin for veganere og D vitamin om vinteren for både vegetarer og veganere.
KMalm
Forum-indlæg: 2
Dato: 7/8 2018 12:02

Det har formentlig været ikke-optimale madvaner, det er dog blevet bedre nu efter lidt tilvænning og bedre madvaner. - Jeg har fået en professionel til at lægge en kostplan, for at sikre at jeg får spist ordentligt.
Tak for rådet